AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Del Skrevet 9. mars 2015 Det er en ting jeg er ganske usikker på når det kommer til bøyningsformer og ubestemt / bestemt form, og det er nettopp dette: Et studium - studiet - flere studium - alle studiene? Et medium - mediet - flere medium - alle mediene? Er dette den korrekte måten å bøye på? Blir det da "Sosiale medier" eller "Sosiale medium"? Eventuelt "Sosiale media"? Det er spesielt denne media / medier / medium typen jeg sliter litt med. Takk til den som kan opplyse meg ang. dette :] Anonymous poster hash: 9be6b...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Del Skrevet 9. mars 2015 Et studium - studiet - studier - studiene/studia Et medium - mediet - medier - mediene/media Anonymous poster hash: 7d1e3...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 10. mars 2015 #3 Del Skrevet 10. mars 2015 Det er en ting jeg er ganske usikker på når det kommer til bøyningsformer og ubestemt / bestemt form, og det er nettopp dette: Et studium - studiet - flere studium - alle studiene? Et medium - mediet - flere medium - alle mediene? Er dette den korrekte måten å bøye på? Blir det da "Sosiale medier" eller "Sosiale medium"? Eventuelt "Sosiale media"? Det er spesielt denne media / medier / medium typen jeg sliter litt med. Takk til den som kan opplyse meg ang. dette :] Anonymous poster hash: 9be6b...3e6 Sosialt medium - sosiale medier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå