AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 Jeg har nylig fått meg en katt og jeg lurer på om jeg er slem mot lille pusen om jeg lar den være inne på badet om natta?Tar katten skade av det?Grunnen til at vi gjør det sånn er fordi vi er redd den skal hoppe ut vinduene i stua om natta som vi må ha oppe fordi dette også blir brukt som soveplass. I såfall noen tips om andre løsninger om dette ikke er bra for katten? Anonymous poster hash: ec4d4...78e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Føler det er på grensen. En kattunge trenger mye plass (voksne også for den saks skyld) Synes heller du skal tilpasse vinduet til pus, kjøpe netting el. å ha foran så vinduet trygt kan stå oppe. Anonymous poster hash: bf9dd...fb3 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Kan dere ikke kattesikre vinduene? Så lenge du setter inn kattedo, vann og mat, og kanskje en liten seng, eller et pledd eller lignende som lukter av deg, så vil det nok gå greit, men pusen ville nok helst ha vært med deg. Anonymous poster hash: 0e05f...d3a 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Katten er bare 12 uker gammel, derfor vil jeg ikke at den skal hoppe ut av vinduene om natten ennå. Så katten er bare inne om dagen, vi bor i en tomannsbolig og badet er stort nok til at den kan løpe litt rundt. Har også selvfølgelig satt inn vann, mat, kattedo og fleecepleddet som hu sover på. Anonymous poster hash: ec4d4...78e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 Tror jeg ville hatt den på soverommet til den ble litt mer kjent med dere og litt voksnere. Å ha en katt på badet om natta syns jeg er litt kjedelig for den. Den må ha do og mat ganske nær hverandre (regner jeg med) og dersom den syns det blir for varmt kan den ikke gå ut i stua med litt lavere temperatur. Anonymous poster hash: 21bce...106 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Du ser det jo litt an med hvordan hun takler det, men heller ha henne på badet enn at hun løper ut 12 uker gammel og uten retningssans. Anonymous poster hash: 0e05f...d3a
Gjest Solstråla88 Skrevet 9. mars 2015 #7 Skrevet 9. mars 2015 Ville aldri gjort det selv, katten vår trengte masse plass fra dag en 1
Tabris Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 Ville da heller hatt den på soverommet. Det kan bli mye for en liten kattunge å være innestengt helt alene hele natten. 2
Kontormus Skrevet 9. mars 2015 #9 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Tror jeg ville hatt den på soverommet til den ble litt mer kjent med dere og litt voksnere. Å ha en katt på badet om natta syns jeg er litt kjedelig for den. Den må ha do og mat ganske nær hverandre (regner jeg med) og dersom den syns det blir for varmt kan den ikke gå ut i stua med litt lavere temperatur. Anonymous poster hash: 21bce...106 Jeg oppfatter det som om dette er en 1-roms leilighet siden de sover i stua? Do skal ikke stå nær maten nei. Det ville ikke vi likt heller. Til TS: Her kan du få tak i sikring til vinduene. Det blir litt stusselig for den å bli stengt på badet alene. http://stargatepetshop.no/products/trixie_vindusgitter_bunn_4417 Endret 9. mars 2015 av Kontormus 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #10 Skrevet 9. mars 2015 Sorry folkens, men jeg måtte sjekke om folk mente det samme nå som folk mente for noen år siden ang dette her, og dyrehold generelt... Jeg har akkurat samme problemstilling som det som er beskrevet i tråden her, derfor spør jeg. Den egentlige tråden er her, og her er det blitt svart ganske annerledes. For her på KG er det tydeligvis veldig lite som skal til for at man skal være dyreplager, har jeg inntrykk av. Ikke noe negativt om dere som har skrevet her altså. Men går jo ikke ann å skrive noe lengre der man har en vanskelig problemstilling når det gjelder et dyr, uten at folk skal mene at man er dårlig dyreeier. Og da mener jeg generelt, ikke dere som har kommentert her spesielt. Anonymous poster hash: ec4d4...78e 4
Tabris Skrevet 9. mars 2015 #11 Skrevet 9. mars 2015 Min generelle erfaring er at de som snakker mest om begreper som "dårlig dyreeier" og "dyreplaging" er de som anklager andre for å kalle dem for det. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #12 Skrevet 9. mars 2015 For her på KG er det tydeligvis veldig lite som skal til for at man skal være dyreplager, har jeg inntrykk av. Ikke noe negativt om dere som har skrevet her altså. Men går jo ikke ann å skrive noe lengre der man har en vanskelig problemstilling når det gjelder et dyr, uten at folk skal mene at man er dårlig dyreeier. Og da mener jeg generelt, ikke dere som har kommentert her spesielt. Anonymous poster hash: ec4d4...78e Kan ikke se at du har blitt utskjelt som dyremishandler ennå, men kanskje det bare er jeg som trenger briller? Anonymous poster hash: 0e05f...d3a 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #13 Skrevet 9. mars 2015 Kan ikke se at du har blitt utskjelt som dyremishandler ennå, men kanskje det bare er jeg som trenger briller? Anonymous poster hash: 0e05f...d3a Hvis dere sammenligner trådene så ser dere at det er ganske forskjellige svar. Det var det jeg ville fram til Anonymous poster hash: ec4d4...78e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #14 Skrevet 9. mars 2015 Min generelle erfaring er at de som snakker mest om begreper som "dårlig dyreeier" og "dyreplaging" er de som anklager andre for å kalle dem for det. Vel, det er ikke min erfaring. Har blitt anklaget direkte for å plage katten min og være dårlig dyreeier selv. Typisk er vel at dere her inne kan finne på å skrive at jeg da antageligvis er det. Men det vet jeg godt at jeg ikke er. Anonymous poster hash: ec4d4...78e 2
Tabris Skrevet 9. mars 2015 #15 Skrevet 9. mars 2015 Vel, det er ikke min erfaring. Har blitt anklaget direkte for å plage katten min og være dårlig dyreeier selv. Typisk er vel at dere her inne kan finne på å skrive at jeg da antageligvis er det. Men det vet jeg godt at jeg ikke er. Anonymous poster hash: ec4d4...78e Så fordi det har skjedd så generaliserer du det til å gjelde KG generelt når det gjelder dyr?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #16 Skrevet 9. mars 2015 Så fordi det har skjedd så generaliserer du det til å gjelde KG generelt når det gjelder dyr? Det har skjedd ved flere anledninger. Uten at jeg vil gå nærmere inn på det, for jeg orker ikke mer hets. Anonymous poster hash: ec4d4...78e
Tabris Skrevet 9. mars 2015 #17 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Det har skjedd ved flere anledninger. Uten at jeg vil gå nærmere inn på det, for jeg orker ikke mer hets. Anonymous poster hash: ec4d4...78e Det er vel sånn at du legger ekstra merke til de gangene det skjer, og ignorerer alle gangene det ikke skjer. Mens jeg legger merke til de gangene de som føler seg anklaget bruker de begrepene, og ignorerer det når anklagene skjer. Menneskelig bias. Endret 9. mars 2015 av Tabris 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #18 Skrevet 9. mars 2015 Det er vel sånn at du legger ekstra merke til de gangene det skjer, og ignorerer alle gangene det ikke skjer. Mens jeg legger merke til de gangene de som føler seg anklaget bruker de begrepene, og ignorerer det når anklagene skjer. Menneskelig bias. Jeg tror ikke det er så enkelt, altså... Prøv å opprette en tråd der du skriver noe sånt som "innekatten min vil ikke bruke kattedoen" f.eks. En haug av hets kommer flygende over deg som "dyreplager" fordi du har katta di inne, som er en Hellig Birma som ikke overlever om du slepper den ut døra di... Anonymous poster hash: ec4d4...78e 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #19 Skrevet 9. mars 2015 jeg ville heller prøvd å sikre vinduene med netting eller noe tenk så kjedelig det er for lillepus å være stengt inne en hel natt uten mulighet for nærhet Anonymous poster hash: 11fe5...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #20 Skrevet 9. mars 2015 Badet er altfor varmt. Ville du sovet godt på badet om natta, om du hadde hatt en skinnkåpe på deg? Så jeg vil si det er dyreplageri. Sånt bør man tenke på før man skaffer seg katt. Løsningen blir å sikre vinduene, som allerede er nevnt. I mellomtiden fpr dere sove med vinduet lukket, varmen på minimum. Dere har vel lufteluker.Anonymous poster hash: 93b3d...50b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå