Gå til innhold

Noe galt med babyen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan støtte i Magdalene det faktisk.



Anonymous poster hash: 4ed6d...b4c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo også være at legen har rett, da...



Anonymous poster hash: 09cbd...19b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har hatt lite tro på noe annet enn at de sier "kolikk". Var på legekontroll på 6ukers. Nei, hun var helt fin hun :/

Anonymous poster hash: f574b...600

Men du har tro på alle de udokumenterte alternative metodene som åpenbart ikke fungerer?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo også være at legen har rett, da...

Anonymous poster hash: 09cbd...19b

Nja, hvis barnet er 3 mnd og spiser utrolig lite og ts hører surkling i røret kan det f.eks ha refluksplager. Om barnet ikke legger på seg noe særlig er dette noe helsestasjon skal fiske opp og skl sjekkes videre. Vi har et ansvar som foreldre, at når barna ikke virker til å ha det bra, at vi gjør det vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde tidenes beste øyeblikk etter kjøring og søvn og fulgte med legen hele tiden. Jeg kranglet meg til en henvisning. Han så på jenta og mente hun var frisk og fin og at jeg burde være glad for det.

Det jeg heller fikk var masse informasjon om at jeg måtte leke og være kjærlig med henne. At hun hadde bedre tilknytning til pappaen sin enn meg og at han reagerte på at jeg ikke sto og så på, men satt. Så der fikk jeg den!

Anonymous poster hash: f574b...600

Så du fikk en henvisning til utredning?

Anonymous poster hash: a1c92...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor bor du TS?

Om du bor i Oslo/Akershus så kan jeg varmt Anbefalle en manuellterapeut som er ekspert på barn. Bjørn Helgar heter han.

Har hørt kun gode ord om han. Behandligsopplegget med kiropraktor er jeg foreløpig veldig fornøyd med, hun er dyktig, lytter og forklarer godt. Det er nok kiss, selv om kiropraktor ikke liker å bruke den termen. Har han godt i bakhodet, dersom det ikke skulle bli bedre. Selv om vi allerede har sett forbedringer etter to behandlinger; hun klarer nå å snu hodet fra side til side og forsøker løfte det. Tidligere lå hun "stuck" på en side.

Mulig det "bare" er kolikk. Men hva er nå kolikk? Det er en term legene bruker fordi de ikke har noe bedre å si. Lest om så mange som konkluderer med det og så etter 3-4 mnd begynner foreldre å søke på egenhånd. Og ops, ungen min hadde visst kiss, er blitt helt skjev i bakhodet og kunne spart seg for månedsvis med skriking.

Alt legen gjorde var å legge henne ned, sjekke reflekser og konkludere med at hun er frisk. Ikke en eneste undersøkelse! Så avsluttet han med "hvis det absolutt er så viktig for deg og for at du ikke skal bekymre deg, så kan jeg henvise seg til barnelege". Så klarte han å ødelegge meg med at jeg ikke gjør en god nok jobb med mitt barn. Jeg har forsøkt alt jeg, er deprimert og aner ikke hvordan jeg skal overleve dagene. "Jeg har selv hatt et barn med kolikk og måtte gå på jobb med lite søvn" ooh, har du det! Takk for forståelsen, mister. Ikke akkurat som om det hjalp meg at han fikk meg til å tvile enda mer på meg selv og få meg til å føle meg dårlig.

Anonymous poster hash: f574b...600

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har tro på alle de udokumenterte alternative metodene som åpenbart ikke fungerer?

Har du lest om manuell terapi i det hele tatt? Lest om erfaringer ved kiss-kid? En gutt i familien ble misforstått for å ha ADHD i barnehagen. Han klarte ikke å sitte på en stol og har stiv hele babytiden. Ikke før de ble oppmerksom på Kiss-kid og reiste til anerkjent manuellterapeut ble han plutselig mye bedre.

Jeg hadde jo nokså rett med lege. Heller ikke helsesøster har nevnt noe om dette. Det er jo kolikk! Selvfølgelig forsøker man ALT man kan for å slippe å se barnet sitt ha det vondt og det har jeg også gjort. Kolikkflasker, forskjellige typer mme (hun går nå på melkefri fordi hun responderer bedre på det), probiotika, dråper, pumping+++. Selv om noe ikke fungerer på et barn, så kan det gjøre det på et annet!

Regner ikke med du hadde tatt til takke med "kolikk. Det varer fra 3-6mnd og alle må takle litt barneskrik".

Anonymous poster hash: f574b...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskrivelsen passer ganske så bra til min sønn. Han var helt skjev i bakhodet, ville kun ligge på ryggen, men var egentlig ikke fornøyd da heller. Slet som helter med å få i han litt melk fra flaske, amme gikk ikke. Han la på seg lite, og ville ikke ha kos. Han gjorde alt tregt.

Helsestasjonen mente det var fordi han var litt prematur ( født i uke 36). Barnefysioterapeuten via helsestasjonen var enig. Fikk noen øvelser om at han måtte ha lekene på den andre siden for å stimulere til å snu hodet. Gikk ikke for å si det enkelt.

Legen fant ikke noe galt.

Så gikk vi til manuellterapeut. Sønnen min var da 7 mnd. Han hadde låsninger i nakke og bekken. Etter tre behandlinger og noen øvelser hjemme så var sønnen min som et helt vanlig barn. Han snudde på hodet, løftet bena og lå på magen. Han la på seg masse på kort tid etter dette og elsket og kose.

Jeg har så dårlig samvittighet for at jeg ikke kontaktet manuellterapeuten før, men jeg stole på disse andre idiotene. Det gjør jeg ikke en gang til!



Anonymous poster hash: cc6a3...831
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Men du har tro på alle de udokumenterte alternative metodene som åpenbart ikke fungerer?

Det er faktisk veldig mange som har god effekt av både fysio, kiropraktor og manuellterapaut. De får ofte gjort mer enn en lege får gjort. Bruker kiropraktor og fysio flittig selv, og er ikke redd for å ta med barnet mitt dit før lege om noe skulle være galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt kun gode ord om han. Behandligsopplegget med kiropraktor er jeg foreløpig veldig fornøyd med, hun er dyktig, lytter og forklarer godt. Det er nok kiss, selv om kiropraktor ikke liker å bruke den termen. Har han godt i bakhodet, dersom det ikke skulle bli bedre. Selv om vi allerede har sett forbedringer etter to behandlinger; hun klarer nå å snu hodet fra side til side og forsøker løfte det. Tidligere lå hun "stuck" på en side.

Mulig det "bare" er kolikk. Men hva er nå kolikk? Det er en term legene bruker fordi de ikke har noe bedre å si. Lest om så mange som konkluderer med det og så etter 3-4 mnd begynner foreldre å søke på egenhånd. Og ops, ungen min hadde visst kiss, er blitt helt skjev i bakhodet og kunne spart seg for månedsvis med skriking.

Alt legen gjorde var å legge henne ned, sjekke reflekser og konkludere med at hun er frisk. Ikke en eneste undersøkelse! Så avsluttet han med "hvis det absolutt er så viktig for deg og for at du ikke skal bekymre deg, så kan jeg henvise seg til barnelege". Så klarte han å ødelegge meg med at jeg ikke gjør en god nok jobb med mitt barn. Jeg har forsøkt alt jeg, er deprimert og aner ikke hvordan jeg skal overleve dagene. "Jeg har selv hatt et barn med kolikk og måtte gå på jobb med lite søvn" ooh, har du det! Takk for forståelsen, mister. Ikke akkurat som om det hjalp meg at han fikk meg til å tvile enda mer på meg selv og få meg til å føle meg dårlig.

Anonymous poster hash: f574b...600

Vel, legen sin oppgave er å undesøke barnet (noe han gjorde da han sjekket reflekser), ikke få deg til å føle deg bedre.

Anonymous poster hash: 09cbd...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, legen sin oppgave er å undesøke barnet (noe han gjorde da han sjekket reflekser), ikke få deg til å føle deg bedre.

Anonymous poster hash: 09cbd...19b

Du er temmelig bastant, og du kan umulig ha hatt barn som har problemer som dette.

Har man det så gjør man omtrent hva som helst for å fikset dette, om det er en manuellterapeut eller osteopat eller hva. Man gjør ALT, i håp om at det fungerer.

Anonymous poster hash: 1dcc3...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest om manuell terapi i det hele tatt? Lest om erfaringer ved kiss-kid? En gutt i familien ble misforstått for å ha ADHD i barnehagen. Han klarte ikke å sitte på en stol og har stiv hele babytiden. Ikke før de ble oppmerksom på Kiss-kid og reiste til anerkjent manuellterapeut ble han plutselig mye bedre.

Jeg hadde jo nokså rett med lege. Heller ikke helsesøster har nevnt noe om dette. Det er jo kolikk! Selvfølgelig forsøker man ALT man kan for å slippe å se barnet sitt ha det vondt og det har jeg også gjort. Kolikkflasker, forskjellige typer mme (hun går nå på melkefri fordi hun responderer bedre på det), probiotika, dråper, pumping+++. Selv om noe ikke fungerer på et barn, så kan det gjøre det på et annet!

Regner ikke med du hadde tatt til takke med "kolikk. Det varer fra 3-6mnd og alle må takle litt barneskrik".

Anonymous poster hash: f574b...600

Nei, så klart hadde jeg ikke tatt til takke med det. Jeg hadde krevd henvisning til barnelege. Forstår jo at man vil prøve alt, men skjønner ikke hvorfor det alternative kommer så raskt b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, legen sin oppgave er å undesøke barnet (noe han gjorde da han sjekket reflekser), ikke få deg til å føle deg bedre.

Anonymous poster hash: 09cbd...19b

ja, det er som nevnt tydelig at du umulig kan ha hatt et barn med mye smerter. Og selvfølgelig skal han sjekke barnet, men det burde kreves en viss sosial intelligens for å arbeide med mennesker i en så sårbar posisjon som førstegangsmor for barn med smerter hver kveld i ukesvis.

Jeg mener du tar feil når du ikke sier det er hans jobb, men meg om det. Det som i hvert fall ikke er hans jobb er å komme med uttalelser om tilknytning og tilknytningsteori basert på noen minutter. Det er han rett og slett ikke kompetent til å si noe om. Han må gjerne tenke det og godt mulig han har rett. At jeg har dårlig tilknytning til datteren min etter den vonde starten vi har fått. Men ikke en gang en person med mastergrad i dette kunne gjort en så rask konklusjon.

TS

Anonymous poster hash: f574b...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest om manuell terapi i det hele tatt? Lest om erfaringer ved kiss-kid? En gutt i familien ble misforstått for å ha ADHD i barnehagen. Han klarte ikke å sitte på en stol og har stiv hele babytiden. Ikke før de ble oppmerksom på Kiss-kid og reiste til anerkjent manuellterapeut ble han plutselig mye bedre.

Jeg hadde jo nokså rett med lege. Heller ikke helsesøster har nevnt noe om dette. Det er jo kolikk! Selvfølgelig forsøker man ALT man kan for å slippe å se barnet sitt ha det vondt og det har jeg også gjort. Kolikkflasker, forskjellige typer mme (hun går nå på melkefri fordi hun responderer bedre på det), probiotika, dråper, pumping+++. Selv om noe ikke fungerer på et barn, så kan det gjøre det på et annet!

Regner ikke med du hadde tatt til takke med "kolikk. Det varer fra 3-6mnd og alle må takle litt barneskrik".

Anonymous poster hash: f574b...600

KISS/KID er ikke en reell diagnose i de seriøse delene av helsevesenet - det er kun alternative behandlere som opererer med den. Det burde vel kanskje si litt?

Når det er sagt, så synes jeg ikke legen til TS høres ut som den seriøse delen av helsevesenet heller. Har du mulighet til å skifte fastlege? Til en som faktisk sitter igjen med litt faglig integritet og empati?

Anonymous poster hash: 4ffeb...695

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at ts opplevde legebesøket som negativt, men istedenfor å lage et nummer ut av at hun mener denne legen er inkompetent, ikke gjør det han burde osv, burde hun vel heller være proaktiv og skifte fastlege.



Anonymous poster hash: 09cbd...19b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner at ts opplevde legebesøket som negativt, men istedenfor å lage et nummer ut av at hun mener denne legen er inkompetent, ikke gjør det han burde osv, burde hun vel heller være proaktiv og skifte fastlege.

Anonymous poster hash: 09cbd...19b

Jeg synes faktisk TS burde gå litt innover seg selv og finne ut om det faktisk kan ligge noe i hva legen sa.

For det er ikke bestandig slik at negative tilbakemeldinger ikke er sanne..

Anonymous poster hash: 1631f...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk TS burde gå litt innover seg selv og finne ut om det faktisk kan ligge noe i hva legen sa.

For det er ikke bestandig slik at negative tilbakemeldinger ikke er sanne..

Anonymous poster hash: 1631f...0d9

Jeg er enig i dette, men ts er sterkt uenig. Jeg mener derfor at det beste for barnet vil være en annen lege som moren kan forholde seg til.

Anonymous poster hash: 09cbd...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk TS burde gå litt innover seg selv og finne ut om det faktisk kan ligge noe i hva legen sa.

For det er ikke bestandig slik at negative tilbakemeldinger ikke er sanne..

Anonymous poster hash: 1631f...0d9

Saken er at en lege kan gjøre noen ting på legekontoret og konkludere med at jomen, barnet ser jo sunt ut.

Det legen derimot IKKE ser er hva som skjer hjemme. Derfor må man som forelder, når man ser at bildet ikke passer med hvordan pasienten fremstår på legekontoret kontra normalt, stå på for å vise nettopp dette. Man skal jo bli tatt på alvor også. Dette er tema i legeutdannelsen også, så dette er ikke noe å kimse av.

Et av mine barn sov alltid hos legen. Så jo så flott og sunn ut, kan da ikke være noe galt?

Hva spiller det for rolle når barnet skriker seg til øyne med "tårer" i en alder av 8 uker, da tåreproduksjonen hos barn ikke engang har satt igang? Når barnet ikke spiser og ikke legger på seg, når man føler at slik skal det virkelig ikke være og kjemper med maten hver eneste gang og vrir seg i smerte? Når barnet klarer å klore seg til blods selv om man har filt negler.

Finn en forelder som lar det ligge fordi en eller annen lege sier "men han ser jo så bra ut!", mens du vet at jo, det kan så være, men han har det ikke bra.

Om man vet at det ligger noe mer bak så går man ikke i seg selv og kutter ut søken etter hjelp for sine barn, man søker videre etter løsninger.

Babyer gråter ja, babyer har vondt i magen f.eks, men hos noen er det andre underliggende årsaker og når det blir for ekstremt så gjør man alt.

Det verste smerte jeg har hatt er å se mitt barn lide som det gjorde. Nå var det også noe galt, og er glad for at legen tok oss på alvor selv om han så så flott ut.

Anonymous poster hash: 1dcc3...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at ts opplevde legebesøket som negativt, men istedenfor å lage et nummer ut av at hun mener denne legen er inkompetent, ikke gjør det han burde osv, burde hun vel heller være proaktiv og skifte fastlege.

Anonymous poster hash: 09cbd...19b

Det er det første jeg gjorde. :)

Anonymous poster hash: f574b...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...