AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 Igjennom hele 9 klasse var jeg et mobbeoffer. Jeg ble kalt feit, stygg og slem hver eneste dag, men gjorde ingenting med det og brydde meg heller ikke så mye. Etterhvert gikk ordene over til å bli styggere, som f.eks: "heng deg selv", "håper du dreper deg selv", "moren din har ingenting å være stolt over siden hun har en datter som deg", "ingen i klassen liker deg, vi bare faker alt", "du fortjener å dø, vi hater deg" og slike ting. Jeg begynte å slite med mat, fordi noen sa: "om du spiser mindre blir du kanskje akseptert, for da blir du tynnere" og da begynte jeg å spiste kun 1 eple på to uker. Slik holdt jeg på i 3 mnd, til jeg plutselig besvimte og fikk et sår i hodet - da forsto jeg realiteten. Ting ble bedre, og jeg ble bedre. Nå går jeg siste halvår i 10 og har egentlig hatt det veldig bra. Jeg teller fortsatt kalorier, men jeg er mye bedre enn jeg var. Plutselig fikk jeg stygge kommentarer igjen for ca 1 mnd siden. Da fikk jeg: "stygg, feit, løs" og: "hvorfor holder du magen inne på profilbilde ditt? jeg ser deg på skolen nesten hver dag og du ser overhodet ikke sånn ut" og slike ting, og da ble hele meg forandra. Jeg fikk et slags "tilbakefall" og tenker på hvordan ting hadde vært om jeg tok selvmord, for da hadde de fått vilja si - og jeg hadde fått slippe. Problemet mitt nå er egentlig at jeg har blitt veldig redd for alt. Jeg har gode dager og dårlige dager, og akkurat nå har jeg en dårlig dag. Jeg skulle på trening med venninnene mine fordi jeg ikke tørr å dra alene dit, men jeg måtte snu på veien fordi de skulle ta en senere buss, og da turte jeg ikke. Jeg turte heller ikke å dra til byen, eller å ta bussen. Jeg har en skikkelig dårlig dag idag, så jeg holdt nesten ikke ut skoledagen heller. Det jeg synes er så ille er at jeg vet at de som sender dritt går på skolen min, noe som gjør det vanskelig å være på skolen for meg. Jeg kan bli så sliten at jeg sover i 2 døgn, men når jeg våkner er jeg like sliten som da jeg la meg. Er jeg svak om jeg ikke klarer alle disse "normale" aktivitetene, eller det å gå på skolen? Er det noe jeg kan gjøre med dette, og hva kan det være? Anonymous poster hash: bcd7c...faa
Gjest Amémonos Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Kjære deg. Du er nødt til å snakke med en voksen om dette. Gjerne en forelder som kan ta det opp med skolen for deg. NOE må gjøres. Det er IKKE du som er svak, det er de patetiske mobberne som ikke har det bra med seg selv og derfor må gjøre andres liv like kjipe. Send meg en melding hvis du trenger noen å snakke med. Ikke sult deg selv eller vurder selvmord, ting blir bedre! Du må bare skaffe hjelp.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Kjære deg. Du er nødt til å snakke med en voksen om dette. Gjerne en forelder som kan ta det opp med skolen for deg. NOE må gjøres. Det er IKKE du som er svak, det er de patetiske mobberne som ikke har det bra med seg selv og derfor må gjøre andres liv like kjipe. Send meg en melding hvis du trenger noen å snakke med. Ikke sult deg selv eller vurder selvmord, ting blir bedre! Du må bare skaffe hjelp. Greia er at det er på appen "ask" og i 9 klasse ble jeg bedt om å slette den så jeg ikke skulle få mer dritt. Jeg slettet den, og lastet den ned igen for noen mnd siden. Det jeg synes er dumt er at jeg må la være å være på ting fordi jeg mottar stygge ting?? + at selvom jeg sletter appen kommer jeg alltid til å huske hva de mener om meg.. Anonymous poster hash: bcd7c...faa
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 Og hvorfor er jeg så redd for å ta buss og sånne ting?.. Anonymous poster hash: bcd7c...faa
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Du kan bestille time hos fastlegen din og fortelle om disse tingene. Kanskje du kunne gått til psykolog en stund og luftet tankene dine hos en person du kan stole på? Det kan være lurt å ta tak i disse tingene raskt, slik at de ikke ligger og gnager i mange år fremover. Skolen din har kanskje en helsesøster? Du kan gå dit i stedet for til legen dersom du syns det er lettere. Det blir bedre når du blir litt eldre, ungdom kan være ganske barnslige og slenge dritt til folk rundt seg uten å tenke seg om. Folk blir litt mer voksne etterhvert. Det er mange som ville likt å være med deg som både venn og kjæreste selv om det kanskje ikke virker sånn. Vi er mange som falt utenfor på ungdomsskolen men som fant mye smartere og modnere venner da vi begynte på VGS og universitet. Hold ut denne tiden, det blir bedre. Lykke til. Anonymous poster hash: 8b3db...a59
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #7 Skrevet 9. mars 2015 Du kan bestille time hos fastlegen din og fortelle om disse tingene. Kanskje du kunne gått til psykolog en stund og luftet tankene dine hos en person du kan stole på? Det kan være lurt å ta tak i disse tingene raskt, slik at de ikke ligger og gnager i mange år fremover. Skolen din har kanskje en helsesøster? Du kan gå dit i stedet for til legen dersom du syns det er lettere. Det blir bedre når du blir litt eldre, ungdom kan være ganske barnslige og slenge dritt til folk rundt seg uten å tenke seg om. Folk blir litt mer voksne etterhvert. Det er mange som ville likt å være med deg som både venn og kjæreste selv om det kanskje ikke virker sånn. Vi er mange som falt utenfor på ungdomsskolen men som fant mye smartere og modnere venner da vi begynte på VGS og universitet. Hold ut denne tiden, det blir bedre. Lykke til. Anonymous poster hash: 8b3db...a59 Tusen takk for råd og tips! Jeg hadde det helt perfekt frem til 9.. Anonymous poster hash: bcd7c...faa
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 (Det er forresten fastlegen som kan henvise deg til psykolog) Anonymous poster hash: 8b3db...a59
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #9 Skrevet 9. mars 2015 (Det er forresten fastlegen som kan henvise deg til psykolog) Anonymous poster hash: 8b3db...a59 Vet Anonymous poster hash: bcd7c...faa
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #10 Skrevet 9. mars 2015 Er det noen som har noe idé på hva dette kan være? Anonymous poster hash: bcd7c...faa
Stråbærry Skrevet 9. mars 2015 #12 Skrevet 9. mars 2015 Det kalles depresjon. Det du bør gjøre nå er å bestille time hos fastlegen din, bli henvist tip BUP (barne & ungdoms pykriatisk) De jobber mye med barn og unge som har det vondt. Hjelper deg med å se løsninger og hvordan du skal takle hverdagen. Det er tøft for deg nå, og du trenger noen som du kan åpne deg for. Hvordan er det med dine foreldre, de har nok merket at noe er galt. Kan du snakke med en av dem og få hjelp?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #13 Skrevet 9. mars 2015 Det kalles depresjon. Det du bør gjøre nå er å bestille time hos fastlegen din, bli henvist tip BUP (barne & ungdoms pykriatisk) De jobber mye med barn og unge som har det vondt. Hjelper deg med å se løsninger og hvordan du skal takle hverdagen. Det er tøft for deg nå, og du trenger noen som du kan åpne deg for. Hvordan er det med dine foreldre, de har nok merket at noe er galt. Kan du snakke med en av dem og få hjelp? Jeg gikk hos bup, men så ble jeg "kasta" ut igjen fordi de sa jeg var frisk nok + at jeg snakket med "for mange" og da ble det slitsomt for meg Anonymous poster hash: bcd7c...faa
Stråbærry Skrevet 9. mars 2015 #14 Skrevet 9. mars 2015 Da ber du om å få komme tilbake igjen, fortell hvordan du har det nå og ikke minst si at du må ha en samtalepartner du kan forholde deg til over tid og ikke at de veksler mellom alle.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #15 Skrevet 9. mars 2015 Da ber du om å få komme tilbake igjen, fortell hvordan du har det nå og ikke minst si at du må ha en samtalepartner du kan forholde deg til over tid og ikke at de veksler mellom alle. Okei, takk Anonymous poster hash: bcd7c...faa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå