AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 Ser du ned på folk som kjøper tøy på sparkjøp ? Anonymous poster hash: 993cd...c11
Kontormus Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Jeg gjorde det vel før når jeg var yngre, men ikke lenger nå. Folk går i hva de vil uten at det gjør dem til dårligere mennesker.
Gjest Thai clinch Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Når jeg var tenåring var jeg veldig opptatt av å slenge dritt til folk som kjøpte klær på Sparkjøp, Dressmann osv. Men jeg har blitt voksen og synes denslags oppførsel er bare tåpelig og umodent. 1
Gjest Margit Spat Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Kunne ikke brydd meg mindre! Sparkjøp har vel både bra og mindre bra klær, som så mange andre.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #7 Skrevet 9. mars 2015 Hvorfor i all verden skulle jeg det? Det er jo en butikk for fattige. Anonymous poster hash: 993cd...c11 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 Det er jo en butikk for fattige.Anonymous poster hash: 993cd...c11 Prisene på sparkjøp er jo ikke noe billigere enn for hm.... Anonymous poster hash: d7f85...343 10
Tøytigern Skrevet 9. mars 2015 #9 Skrevet 9. mars 2015 Det er jo en butikk for fattige. Anonymous poster hash: 993cd...c11 Jeg ser ingen grunner til å se ned på folk som har mindre penger enn at de har en romslig økonomi. 11
Shinigami Skrevet 9. mars 2015 #10 Skrevet 9. mars 2015 Når jeg var tenåring var jeg veldig opptatt av å slenge dritt til folk som kjøpte klær på Sparkjøp, Dressmann osv. Men jeg har blitt voksen og synes denslags oppførsel er bare tåpelig og umodent. Hva var galt med dressmann? 2
Kontormus Skrevet 9. mars 2015 #11 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Det er jo en butikk for fattige. Anonymous poster hash: 993cd...c11 Som noen sier så er det HM-priser, men hva om det hadde vært butikk for fattige? Er det galt å sette næring etter tæring? Eller er det utenkelig at noen har andre prioriteringer i livet enn å bruke masse penger på klær? Endret 9. mars 2015 av Kontormus 1
Tøytigern Skrevet 9. mars 2015 #12 Skrevet 9. mars 2015 Olav Thon er steinrik. Jeg ser ikke bort fra at han ville handlet på Sparkjøp. Sparkjøp er en postordrebutikk som alle kan handle fra. Det er ingen bannere på nettsiden eller skilter på utsiden av varehusene, som sier at rike mennesker ikke har adgang. Rike mennesker er ofte rike fordi de lar være å bruke pengene de har på tant og fjas... Sparkjøp er for dem som tenker økonomi. 2
Tøytigern Skrevet 9. mars 2015 #13 Skrevet 9. mars 2015 Som noen sier så er det HM-priser, men hva om det hadde vært butikk for fattige? Er det galt å sette næring etter tæring? Eller er det utenkelig at noen har andre prioriteringer i livet enn å bruke masse penger på klær? HM er Rema1000 for klær. Det kommer man ikke bort fra.
Kontormus Skrevet 9. mars 2015 #14 Skrevet 9. mars 2015 HM er Rema1000 for klær. Det kommer man ikke bort fra. Det er det. Men har jo oppfattet at dette er en populær butikk, spesielt blandt yngre. Selv har jeg vel opplevd å bli sett litt ned på fordi jeg er kresen og har en tendens til å falle for dyre klær. Ingen tenker så mye på at summen kanskje er den samme fordi jeg heller kjøpe færre plagg isteden for masse MH-ræl som bare blir liggende i skapet. Nå er "HM-ræl" mitt uttrykk, jeg aksepterer fullt ut at noen foretrekker disse 1
Gjest Thai clinch Skrevet 9. mars 2015 #15 Skrevet 9. mars 2015 Hva var galt med dressmann? Når jeg var 14-15 år var Dressmann noe av det værste stedet man kunne handle klær. Det var bare sånn.... Det er ikke alltid noe logikk blant ungdommens hat og ikke-hat. Nå som voksen handler jeg der av og til.
Tøytigern Skrevet 9. mars 2015 #16 Skrevet 9. mars 2015 Det er det. Men har jo oppfattet at dette er en populær butikk, spesielt blandt yngre. Selv har jeg vel opplevd å bli sett litt ned på fordi jeg er kresen og har en tendens til å falle for dyre klær. Ingen tenker så mye på at summen kanskje er den samme fordi jeg heller kjøpe færre plagg isteden for masse MH-ræl som bare blir liggende i skapet. Nå er "HM-ræl" mitt uttrykk, jeg aksepterer fullt ut at noen foretrekker disse Jeg har fått høre av en dame at hun "aldri i verden kjøpte HM-greier frivillig," -mens jeg stod der i mine HM-greier av merket Logg...
Ananas. Skrevet 9. mars 2015 #17 Skrevet 9. mars 2015 Med mindre de har en plakat med "Jeg handler på Sparkjøp" hengende rundt halsen, kan jeg aldri tenke meg at jeg legger merke til det.. At noen har dårlig stil og smak er en annen sak, men man kan kjøpe seg lite kledelige ting i hvilken som helst butikk til hvilken som helst pris. 7
Tøytigern Skrevet 9. mars 2015 #18 Skrevet 9. mars 2015 Når jeg var 14-15 år var Dressmann noe av det værste stedet man kunne handle klær. Det var bare sånn.... Det er ikke alltid noe logikk blant ungdommens hat og ikke-hat. Nå som voksen handler jeg der av og til. Dressmann var aldri en butikk for ungdom. Det er en butikk som selger fabrikkproduserte dresser, som man kjøper på en henger, skjorter, slips, strikkegensere og traust undertøy. Ingen ungdommer går kledd sånn. 2
Tøytigern Skrevet 9. mars 2015 #19 Skrevet 9. mars 2015 Hva var galt med dressmann? Det er ingenting galt med Dressmann hvis du er 40+ og bare skal ha noen klær å gå i. 2
skreppamedleppa Skrevet 9. mars 2015 #20 Skrevet 9. mars 2015 Nei det gjør jeg ikke, hva folk velger å bruke penger på er opp til de. Men om jeg skulle sett ned på klesbudskjettet til noen og om jeg skulle sett ned på folk som handler i visse butikker, så hadde de som f.eks kjøper en sparkebukse til 4000 og baby hue til 6000 vært fremst i køen, samt de som bruker 20 000 på en veske bare fordi det er i et vist type merke. Men igjen hva folk prioriterer å bruke penger på er opp til de. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå