AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #1 Skrevet 9. mars 2015 Jeg er i en akutt krise akkurat nå og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg har ikke time til behandleren min før i neste uke. Jeg skulle ønske jeg turte å ringe, men jeg klarer ikke. Er det noen som har noen råd til meg? Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 1dad6...e6b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Du ringer og spør om det er mulig å komme tidligere? Har du kanskje noen strategier for å løse kriser? Om så, ta disse i bruk? Kan du ringe/kontakte noen andre? Kan du gjøre noe annet? Gå en tur? Høre på musikk? (Vanskelig å gi konkrete råd når jeg ikke vet hva som er utfordringen din). Anonymous poster hash: 4e07a...47b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Du ringer og spør om det er mulig å komme tidligere? Har du kanskje noen strategier for å løse kriser? Om så, ta disse i bruk? Kan du ringe/kontakte noen andre? Kan du gjøre noe annet? Gå en tur? Høre på musikk? (Vanskelig å gi konkrete råd når jeg ikke vet hva som er utfordringen din). Anonymous poster hash: 4e07a...47b Jeg har en avtale om at jeg kan ringe om det blir veldig ille. Men jeg tør rett og slett ikke. Jeg skjønner ikke at det skal være så utrolig vanskelig, men det er det Jeg vil ikke skrive hva utfordringen er, for da blir sikkert tråden stengt... Anonymous poster hash: 1dad6...e6b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Så flott at du har avtale om at du kan ringe! Det er positivt. Jeg kan forstå at det utfordrende å ringe, og spesielt når man ringer for å be om hjelp. Men er det så farlig? Blir det ille, så er det bare å legge på? Ring et annet nummer først, f.eks. en telefonsvarer av noe slag? Banken din, bare sånn at du fåre ringt og kjent på det uten at noen svarer deg, det er jo bare slik datasvaring med tall som kommer først. Kanskje det da blir lettere å ringe behandleren etterpå? Skriv en lapp med det du vil si, så husker du det når du har ringt. For det klarer du! Anonymous poster hash: 4e07a...47b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 Kan noen ringe for deg? Jeg har gjort det for noen, som heldigvis turte å spørre meg. Enig i at det kan være lurt å skrive opp hva du skal si, sånn at du ikke, i tillegg for redselen for å løfte opp røret og ringe, skal være engstelig for hvordan du skal si det du ringer for. Spør deg selv hva som er det verste som kan skje hvis du ringer. Det kan jo ikke skje noe ille, ikke sant? Plukk det ifra hverandre, og eliminer redselen. Håper du ringer. Anonymous poster hash: cf076...074 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Takk for gode råd. Klokka er snart halv 12, og jeg blir engstelig for at det for sent på dagen for å ringe. Eller så er jeg redd for at hun skal være opptatt. Jeg har aldri ringt dit før, det er et dps og jeg frykter at jeg må gjennom et sentralbord først. Tror dere det blir for sent om jeg venter til klokka 1 med å ringe? Anonymous poster hash: 1dad6...e6b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #7 Skrevet 9. mars 2015 Du må nok via et sentralbord, ja. Men slapp helt av, det at pasienter ringer er helt dagligdags for dem. Det er meningen, det. De får telefoner fra pasienter hele dagen, og ingenting er merkverdig ved det. Det er jobben deres, helt enkelt. Hvis din behandler ikke kan ta telefonen akkurat når du ringer, så spør du på sentralbordet om behandleren kan ringe deg når vedkommende er ledig. Si at det er veldig viktig. Det går fint. Det er ikke for sent å ringe kl ett. De er der til i hvert fall kl 15. Anonymous poster hash: cf076...074
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 Hvordan går det med deg? Fikk du ringt? Anonymous poster hash: cf076...074
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #9 Skrevet 9. mars 2015 Jeg fikk ikke ringt. Jeg er skuffet over meg selv, at jeg ikke turte. Heldigvis var det noen andre som ringte meg, og den telefonen kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg ikke hadde fått den telefonen. Jeg har fått roet meg litt ned nå og skal på møte i morgen, heldigvis. Anonymous poster hash: 1dad6...e6b 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #10 Skrevet 9. mars 2015 Jeg fikk ikke ringt. Jeg er skuffet over meg selv, at jeg ikke turte. Heldigvis var det noen andre som ringte meg, og den telefonen kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg ikke hadde fått den telefonen. Jeg har fått roet meg litt ned nå og skal på møte i morgen, heldigvis. Anonymous poster hash: 1dad6...e6b Så godt å høre, ønsker deg lykke til. Anonymous poster hash: 6b730...b57
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #11 Skrevet 9. mars 2015 Så bra at du fikk den telefonen. Men leit at du har det så vanskelig, da. Anonymous poster hash: cf076...074
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #12 Skrevet 9. mars 2015 Hvis du trenger å prate med noen, kan du ringe Mental helse sin hjelpetelefon 116 123. De har døgnåpent. Les mer her: http://www.mentalhelse.no/tjenester/hjelpetelefonen/hjelpetelefonen-116-123/om-hjelpetelefonen Alternativt kan du ringe til legevakten der du bor når det blir vanskelig. Husk at det alltid er hjelp å få, og at det går over Anonymous poster hash: 64d68...f82 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #13 Skrevet 9. mars 2015 håper du føler deg bedre <3 Har du tenkt å ta opp med behandleren din at du ikke turte å ringe? tror det er lurt. For da har du kanskje mer selvtilit til å ringe neste gang hvis det skulle skje en gang til. Også kanskje snakke om en plan hvor du skal ringe hvis det er etter åpningstidene. Anonymous poster hash: 54610...ebb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå