AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Har alltid lurt på en ting. Det er ganske kjent at livsstil og overvekt henger sammen. Likevel er det noen som trosser liv og helse og fortsetter i de gamle baner selv om det går på helsa løs. Hva er årsaken? - Bryr man seg rett og slett ikke? - Har man ingen forståelse for hva man bør spise mindre av? Fortsetter å spise nøtter mellom måltidene, potetgull etter søndagsfrokosten osv... - Spiser man fordi man kjeder seg? Grunnen til at jeg lurer er at jeg kjenner flere som sliter daglig med helsen. Hjerteproblemer, ledd/knær, sykemeldt hele tiden og klager konstant på kroppen. Men kommer jeg på besøk ligger det til enhver tid nøtter / potetgull osv fremme. Og de er den første til å tømme twist bollen på besøk. Og kan ikke forstå at ikke går ned i vekt??Anonymous poster hash: baeca...ed1
Gjest Gjest_Erica Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 (endret) Jeg tror man kan sammenligne denne livsstilen med en spiseforstyrrelse. Det er vanskelig å komme seg ut av spiseforstyrrelsen og det er vanskelig å endre vaner/komme seg ut av denne livsstilen... Endret 8. mars 2015 av Erica 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Joda, man forstår. Men det er et avhengighetsforhold til mat - mat man elsker utløser hormoner som kan ligne de samme som ved dop. Man tror man har kontroll helt til man plutselig oppdager den tomme potetgullposen på bordet, og man vet egentlig ikke hva som skjedde. Mange sliter med selvdisiplin og sier til seg selv - bare EN til.. Det er ikke lett å være avhengig, samme om det er av alkohol, nikotin, dop eller usunn mat. Men de andre tingene kan man klare seg uten. Mat må man ha. Anonymous poster hash: 85ee4...a56
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Fett og sukker er avhengighetskapende på lik linje med andre rusmidler. Det er en smule forenklende å si og tro at de gjør det fordi de kjeder seg, syns du ikke?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå