Gå til innhold

Kul nedentil..


Fremhevede innlegg

Skrevet

For et år tid siden oppdaget jeg en kul under huden nedentil... Ligger rett bortenfor klitoris.. På en måte under bolla :P Var hos legen den gangen og hun mente det bare var en fettklump..

Men så for noen uker siden merket jeg at den hadde blitt en del større.. Er på str med en klinkekule kanskje litt større.. Kan bevege den ganske mye... Tok det opp med legen å hun mener fortsatt det er en fettklump... Vel... Etter som jeg leser på nettet så skal disse forsvinne etter kort tid hvis ikke bør man oppsøke lege...

Føler vel ikke at hun tar det så seriøst...

Noen som har opplevd lignende??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da ber du om en second opinion.

Anonymous poster hash: 83352...8e9

AnonymBruker
Skrevet

For et år tid siden oppdaget jeg en kul under huden nedentil... Ligger rett bortenfor klitoris.. På en måte under bolla :P Var hos legen den gangen og hun mente det bare var en fettklump..

Men så for noen uker siden merket jeg at den hadde blitt en del større.. Er på str med en klinkekule kanskje litt større.. Kan bevege den ganske mye... Tok det opp med legen å hun mener fortsatt det er en fettklump... Vel... Etter som jeg leser på nettet så skal disse forsvinne etter kort tid hvis ikke bør man oppsøke lege...

Føler vel ikke at hun tar det så seriøst...

Noen som har opplevd lignende??

Kan det være muskelknute?

Anonymous poster hash: 6b5b9...84c

Skrevet

Kan jo være det... Men trudde ikke det var så mye muskler under huden oppå bolla liksom :P å at den har blitt større....

AnonymBruker
Skrevet

Be om en henvisning til en gynekolog eller noe da, rart hun ikke tar det mer seriøst når du har tatt det opp to ganger.



Anonymous poster hash: cfc45...bce
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også du skal få deg en time hos gynekolog.

Har ei venninne med en stor fettkul ved ribbenene og den er bevegelig, sitter liksom ikke fast.



Anonymous poster hash: 66b5c...8a0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hatt en bevegelig fettkul på armen i 8 år jeg :P str med en klinkekule her og.

Anonymous poster hash: 08657...c2c

Skrevet

Er den vond? Da kan det også være en abcess. Var borte i en gutt som hadde en kul i nakken over noen år. Fikk høre at det kun var fettkul. Endte opp etterhvert med skikkelig undersøkelse og biopsi. Det var bae fettkul(med blodforsyning). Etter biopsien "pungterte" den og ble borte.

Hvis du er skeptisk eller synes den er plagsom (feks at den hindrer sexuell aktivitet/nytelse) så be om henvisning til gyn.pol.

Skrevet

Er den vond? Da kan det også være en abcess. Var borte i en gutt som hadde en kul i nakken over noen år. Fikk høre at det kun var fettkul. Endte opp etterhvert med skikkelig undersøkelse og biopsi. Det var bae fettkul(med blodforsyning). Etter biopsien "pungterte" den og ble borte.

Hvis du er skeptisk eller synes den er plagsom (feks at den hindrer sexuell aktivitet/nytelse) så be om henvisning til gyn.pol.

Nei... Den er ikke vond.... Å er jo forsåvidt ikke i veien.. Men syns det er litt rart den ikke forsvinner... :/

Skrevet

Tror det er relativt vanlig :) Du har fått et par leger til å undersøke, og fikk beskjed om fettkul. Du er ganske så trygg for at det ikkeer noe farlig. Men som sagt: Vil du likevel ha den fjernet, så fixer de det.

Skrevet

Jeg har noen fettkuler i hode. De har jeg hatt i mange år. Ingen har forsvunnet.

AnonymBruker
Skrevet

Nei... Den er ikke vond.... Å er jo forsåvidt ikke i veien.. Men syns det er litt rart den ikke forsvinner... :/

Sånne fettkuler tror jeg legene regner som helt ufarlige, særlig om de er "bevegelige" mot underlaget. Men om det er sjenerende, så går det jo an å høre om mulighet for å evt. få den fjernet. Kanskje ikke om den ikke blir enda større da... :P Men om det plager deg veldig...

Anonymous poster hash: b2edc...7a0

Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Ja, jeg har hatt en stor kul i skjeden i mange år, og gikk til legen for 2 år siden. Han kikket litt på den og sa det var en talgkjertel, og at den snart kom til å forsvinne (hadde hatt den i 10 år og trodde det var kreft.)
Så i år gikk jeg til gyn. og hun sa det bare var en del av jomfruhinnen min og ikke farlig i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...