Lillemeg85 Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 For et år tid siden oppdaget jeg en kul under huden nedentil... Ligger rett bortenfor klitoris.. På en måte under bolla Var hos legen den gangen og hun mente det bare var en fettklump.. Men så for noen uker siden merket jeg at den hadde blitt en del større.. Er på str med en klinkekule kanskje litt større.. Kan bevege den ganske mye... Tok det opp med legen å hun mener fortsatt det er en fettklump... Vel... Etter som jeg leser på nettet så skal disse forsvinne etter kort tid hvis ikke bør man oppsøke lege... Føler vel ikke at hun tar det så seriøst... Noen som har opplevd lignende??
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Da ber du om en second opinion.Anonymous poster hash: 83352...8e9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 For et år tid siden oppdaget jeg en kul under huden nedentil... Ligger rett bortenfor klitoris.. På en måte under bolla Var hos legen den gangen og hun mente det bare var en fettklump.. Men så for noen uker siden merket jeg at den hadde blitt en del større.. Er på str med en klinkekule kanskje litt større.. Kan bevege den ganske mye... Tok det opp med legen å hun mener fortsatt det er en fettklump... Vel... Etter som jeg leser på nettet så skal disse forsvinne etter kort tid hvis ikke bør man oppsøke lege... Føler vel ikke at hun tar det så seriøst... Noen som har opplevd lignende?? Kan det være muskelknute? Anonymous poster hash: 6b5b9...84c
Lillemeg85 Skrevet 8. mars 2015 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2015 Kan jo være det... Men trudde ikke det var så mye muskler under huden oppå bolla liksom å at den har blitt større....
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Be om en henvisning til en gynekolog eller noe da, rart hun ikke tar det mer seriøst når du har tatt det opp to ganger. Anonymous poster hash: cfc45...bce 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Jeg synes også du skal få deg en time hos gynekolog. Har ei venninne med en stor fettkul ved ribbenene og den er bevegelig, sitter liksom ikke fast. Anonymous poster hash: 66b5c...8a0 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #7 Skrevet 9. mars 2015 Hatt en bevegelig fettkul på armen i 8 år jeg str med en klinkekule her og. Anonymous poster hash: 08657...c2c
Leini Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 Er den vond? Da kan det også være en abcess. Var borte i en gutt som hadde en kul i nakken over noen år. Fikk høre at det kun var fettkul. Endte opp etterhvert med skikkelig undersøkelse og biopsi. Det var bae fettkul(med blodforsyning). Etter biopsien "pungterte" den og ble borte. Hvis du er skeptisk eller synes den er plagsom (feks at den hindrer sexuell aktivitet/nytelse) så be om henvisning til gyn.pol.
Lillemeg85 Skrevet 9. mars 2015 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2015 Er den vond? Da kan det også være en abcess. Var borte i en gutt som hadde en kul i nakken over noen år. Fikk høre at det kun var fettkul. Endte opp etterhvert med skikkelig undersøkelse og biopsi. Det var bae fettkul(med blodforsyning). Etter biopsien "pungterte" den og ble borte. Hvis du er skeptisk eller synes den er plagsom (feks at den hindrer sexuell aktivitet/nytelse) så be om henvisning til gyn.pol. Nei... Den er ikke vond.... Å er jo forsåvidt ikke i veien.. Men syns det er litt rart den ikke forsvinner... :/
Leini Skrevet 9. mars 2015 #10 Skrevet 9. mars 2015 Tror det er relativt vanlig Du har fått et par leger til å undersøke, og fikk beskjed om fettkul. Du er ganske så trygg for at det ikkeer noe farlig. Men som sagt: Vil du likevel ha den fjernet, så fixer de det.
Berit Skrevet 9. mars 2015 #11 Skrevet 9. mars 2015 Jeg har noen fettkuler i hode. De har jeg hatt i mange år. Ingen har forsvunnet.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #12 Skrevet 9. mars 2015 Nei... Den er ikke vond.... Å er jo forsåvidt ikke i veien.. Men syns det er litt rart den ikke forsvinner... :/ Sånne fettkuler tror jeg legene regner som helt ufarlige, særlig om de er "bevegelige" mot underlaget. Men om det er sjenerende, så går det jo an å høre om mulighet for å evt. få den fjernet. Kanskje ikke om den ikke blir enda større da... Men om det plager deg veldig... Anonymous poster hash: b2edc...7a0
Gjest Ketchupjenta Skrevet 9. mars 2015 #13 Skrevet 9. mars 2015 Ja, jeg har hatt en stor kul i skjeden i mange år, og gikk til legen for 2 år siden. Han kikket litt på den og sa det var en talgkjertel, og at den snart kom til å forsvinne (hadde hatt den i 10 år og trodde det var kreft.) Så i år gikk jeg til gyn. og hun sa det bare var en del av jomfruhinnen min og ikke farlig i det hele tatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå