AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Jeg vurderer å reise på en tematur med et reisebyrå, til Kina i juli. Noen som har vært på en slik tur? Hva slags andre mennesker kan jeg forvente at er på samme tur? Reiser alene så hadde vært fint å bli kjent med noen... Hvordan er temperaturen i Kina i juli? Det er en rundtur der man er i både Beijing og Shanghai, og et par steder til. Blir det for varmt?Anonymous poster hash: bdd44...e69
caroprins Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Jeg har reist med Star Tour tema 14 dager i juli måned på den turen som heter Den store Kinareisen. Det var en fantastisk og opplevelsesrik tur. Vi besøkte Beijing, Xian, Guillin, Hangzhou, Shanghai og tilbake til Beijing. Vi var 12 stykker i vår gruppe. 4 par, en mor med 2 tenåringer og en enslig dame. Man er ute på tur hele dagene og er sammen både på buss/fly, utflukter, måltider og forestillinger. De kveldene man ikke er avsted så gikk vi for vår del og la oss da man er tidlig oppe med fullt program hele dagen og skal tidlig opp neste dag. Noen i gruppen satt nede i salongen på hotellene og skravlet og koste seg og slik er det sikkert på alle disse turene. Man blir godt kjent med gruppa når man er så mye sammen. Aldersmessig var vi fra 15 år til 62 ca. Det er veldig varmt i Kina i Juli så kun lett sommertøy. Det kan regne så ta med paraply. Vi hadde en dag med regn på 14 dager da. Kina er et flott og spennende land å besøke.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Det er denne turen jeg har tenkt!! Fortell meg gjerne mer. Hva var ekstra bra, hva var dårlig Anonymous poster hash: bdd44...e69
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Var hotellene bra? Reiselederen? Må man regne med mye til lommepenger? Møtte dere gruppa på Gardermoen eller ved ankomst?Anonymous poster hash: bdd44...e69
caroprins Skrevet 9. mars 2015 #5 Skrevet 9. mars 2015 (endret) Vi tok fly fra Oslo til København og videre fra København til Beijing. Vi møtte guiden på flyplassen I Beijing og også resten av gruppa da norske og svenske er i samme gruppe selv om vi var på samme fly fra København da men var ikke blitt presentert på det tidspunktet. Vi hadde en svensk guide som heter Per Sunberg. Han er et funn både som guide og som kunnskapsformidler. Tror han har disse turene enda. Ser på oversikt over denne turen nå at det er andre hoteller men uansett så vil dette være veldig bra hoteller hele veien. Ser også at Hangzhou er droppet. Det er synd for der var et flott show. Så tar man tog til Xian . Vi tok fly. Både I Xian og Shanghai er det et veldig bra show. Og forestillingen på operaen I Beijing er artig å få med seg. Ellers så er man innom både en flott lyssatt grotte I Guillin, en perlefabrikk, kasjmir utsalg, silke fabrikk og utsalg. Jade utsalg og en masse annet. Ser også at det nå flyet hjem fra Shanghai istedenfor Beijing. Sikkert like greit. Vi var 4 timer forsinket fra Shanghai til Beijing. Jeg syntes alt var bra på denne turen. Vi ble kjørt rundt I buss og fikk se mye. Alle hotell holdt bra standard maten var bra. Eneste er at jeg ble lei av kinesisk mat i 14 dager så jeg hadde en big Burger på flyplassen på vei hjem. Den var god., hehe. Båtturen på elven Li er en flott tur, men ta med drikke på flaske og kjeks eller chips som du har kjøpt på hotellet eller I en butikk og droppe lunsj ombord på den elvebåten. Ikke noe for norske mager. Og hold deg unna melon. De som spiste det fikk magesjau. I Beijing på gjør hva du vil dagen så bli med guiden inn I hutongen. Det er også en opplevelse. Ha alltid med deg papirlommetørkler som dopapir da det ikke alltid finnes rundt forbi. Og Vær klar over offentlige toaletter for dem meste er servant i gulvet. Man får trent lår muskler da, haha. Er du sulten om kvelden så kostet et stort fat med nudler og kjøtt med grønnsaker rundt 20 kr . Dette var rom service. Kaffe er dyrt. Sånn rundt 40 kroner for en kopp. De drikker for det meste grønn te. Når man er i butikk så forfølger personalet deg klar til å selge med en gang du ser på noe. Dette kan være veldig masete. Men de er veldig blide så bare smil og si at du klarer deg selv. Kinesere smiler mye så man kommer langt med godt humør. Det er lurt å holde seg til gruppa når man er ute for det er utrolig mye folk og lett å komme seg bort. Og engelsk er ikke det de mestrer best. Ha alltid kortet med hotellet og telefonnummer på deg slik at både du og en eventuell drosjesjåfør vet hvor du skal. Drosjesjåfører kan lite engelsk så da er det greit med dette på kinesisk. I Shanghai er det helt trygt å ta taxi alene. De kjører helt vilt da, men ellers er det ikke farlig. Kan anbefale akvariet og også et digert shoppingsenter like ved. Vær forsiktig om du skal over veien. Trafikken er noe for seg selv. Når det gjelder lommepenger så er Kina et rimelig land å handle i. Nå er jo hotell, reise, mat og utflukter inkludert så ta med til drikke og shopping eventuelt litt room service og kaffe og litt mat eller godt på flyplassene f.eks. Det finnes egne veksleavdelinger i resepsjonen på hotellene. Det gikk fint med norsk valuta. Husk å ordne med visum. Dette ordner selskapet for deg men det er litt papirer å fylle ut. Alt i alt en flott tur som jeg kan anbefale alle . Endret 9. mars 2015 av caroprins 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #6 Skrevet 9. mars 2015 Tusen takk for masse gode tips!! Jeg er rimelig sikker på at jeg velger denne turen nå Anonymous poster hash: bdd44...e69
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #7 Skrevet 11. mars 2015 TS Nå er turen bestilt! Gleder meg veldig! Tar gjerne imot flere tips og innspill hvis noen har Anonymous poster hash: bdd44...e69
Cashbah Skrevet 11. mars 2015 #8 Skrevet 11. mars 2015 (endret) Har bodd i Shanghai, vært både i Beijing og Hainan på ferie. Anbefaler absolutt Shanghai! Det er så utrolig mye å gjøre der! Bruk http://www.timeoutshanghai.com/ for å finne frem til ting som passer for deg! Kan nevne noen ting det er verdt å gjøre i Shanghai: - Besøke Oriental Pearl Tower - Happy Valley - Wild Animal Park - World Financial Center (bar i 94 etg.) - Snow Bar - M2 (ikke helt min stil, men gøy for de som liker slikt) - M1NT (sett at du kommer inn) - Spise jian bing på morgenen - River Boat Cruise - KTV!! (må prøves!) - Acrobatic Show - PRC ImprovShanghai (Igjen: MÅ prøves, kjempemorsomt) - The Shelter, Bar Rouge - AP Plaza fakemarked (Science & Techonlogy Museum, metrolinje 2) - Fra flyplassen (Pudong) kan du ta Maglev-toget. Verdens raskeste tog Kan også nevne at du bør være forsiktig med hvilken taxi du setter deg inn i. Unngå røde taxier (da disse kan være pirattaxi) og oransje (med mindre du skal ut av byen til Pudong-området). I tillegg burde du se hvor mange stjerner sjåføren har (dette ser du på dashbordet) og hvilket nummer han har. Nå har dette gått litt i glemmeboken, men mener at de med nr. over 25/30.000 er relativt uerfarne. Men hvis du bare skal reise innad byen, burde ikke dette være noe problem. Du burde også ALLTID ha en lapp der det står skrevet hvor du skal på kinesisk (da ingen sjåfører snakker engelsk, og med mindre du snakker flytende kinesisk forstår de deg ikke om du prøver å si navnet på stedet du skal til). Ta med papir overalt, da offentlige toaletter som oftest ikke har toalettpapir. Og, ja... Du må sitte på huk Det kan også hende dere får veldig mye oppmerksomhet der (spesielt om dere drar utenfor sentrum), og folk vil ta bilder av dere og stirre HELE tiden. Blir ganske irriterende etter en stund, men det var kjempegøy de første ukene Hm, dette var alt jeg kom på i forbifarten Endret 11. mars 2015 av Cashbah 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #9 Skrevet 11. mars 2015 TS Tusen hjertelig takk! Skal google og lese om tingene du anbefaler Hvordan er temperaturen i juli? Blir det veldig varmt? Mye regn? Anonymous poster hash: bdd44...e69
Cashbah Skrevet 11. mars 2015 #10 Skrevet 11. mars 2015 TS Tusen hjertelig takk! Skal google og lese om tingene du anbefaler Hvordan er temperaturen i juli? Blir det veldig varmt? Mye regn? Jeg reiste tilbake til Norge i Juni, men da var det ganske varmt. Husker ikke helt hvor mye regn det var Må bare si jeg er utrolig misunnelig på deg for at du skal reise dit, det er liksom noe helt spesielt med Shanghai Kanskje jeg skal reise på den tematuren neste år selv
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 11. mars 2015 #11 Skrevet 11. mars 2015 Jeg har vært i Kina, men jeg husker faktisk ikke måneden jeg var der i da det er omtrent ti år siden. Men det var passe varmt der da. Litt før sommerferien var det kanskje. Det eneste jeg skulle ønske var annerledes med opplegget var at vi hadde mer egentid på reisa. Men jeg reiste med hele klassen og måtte følge med de og guiden hele tida. Fikk ikke nok tid til å ta bilder på alle plassene vi ville og sånn. Så personlig hadde jeg heller valgt å dra på egenhånd dit, men om du er singel kan det jo kanskje være tryggere å dra dit med en gruppe? Uansett så har jeg et tips: Husk å smake ordentlig på all den typisk kinesiske maten du kan få smakt på der. Jeg brukte ikke god nok tid til å lære meg å kjenne smaken til Peking And husker jeg, så jeg ga opp litt for fort på akkurat den. Bruk god tid på å nyte maten der. Tipper det er alle slags mennesker som reiser på turen, både andre single og personer i smågrupper/familier.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #12 Skrevet 11. mars 2015 Bli med nå i sommer da, cashbah! Er redd alle de andre er par, og vanskelige å få kontakt med. Men det er vel kanskje ikke slike mennesker som reiser på en fellestur. Selv er jeg gift og småbarnsmor, men mannen og ungen blir igjen hjemme. Dette blir en once in a lifetime greie, neste år blir det legoland igjen Gleder meg utrolig mye! Trenger å se litt av verden, og ikke bare være mamma hele tiden. Få litt perspektiv på ting, og se en annen kultur. Er det bra shopping der eller? Eller håpløst å finne rett størrelse til en mediumsized norsk kvinne? Takk for innspill fra deg også, spirrevirrevipp Anonymous poster hash: bdd44...e69
Cashbah Skrevet 11. mars 2015 #13 Skrevet 11. mars 2015 (endret) Bli med nå i sommer da, cashbah! Er redd alle de andre er par, og vanskelige å få kontakt med. Men det er vel kanskje ikke slike mennesker som reiser på en fellestur. Selv er jeg gift og småbarnsmor, men mannen og ungen blir igjen hjemme. Dette blir en once in a lifetime greie, neste år blir det legoland igjen Gleder meg utrolig mye! Trenger å se litt av verden, og ikke bare være mamma hele tiden. Få litt perspektiv på ting, og se en annen kultur. Er det bra shopping der eller? Eller håpløst å finne rett størrelse til en mediumsized norsk kvinne? Takk for innspill fra deg også, spirrevirrevipp Kan ikke, har allerede planlagt ferien for i år! Men er ganske sikker på at du kommer til å storkose deg! Nå har jeg bare shoppet i Shanghai, men det er utrolig mye forskjellig der. Nevnte jo fakemarked, der kan du få alt av vesker, sko, klær etc. for en veldig billig penge. Ellers har du vestlige butikker, som H&M, Zara, Mango og Forever21. Sistnevnte anbefales, er litt som H&M, men bedre utvalg, billigere og mye kulere klær. Prøv butikken som ligger på Nanjing road (den største handlegaten i Shanghai). Men du må være obs på skostørrelser, kinesere har ganske små føtter. Dette er sikkert ikke et like stort problem inne i byen som det er på bygda. Husker jeg lette etter et par sko i en hel dag, og endte til slutt opp med en butikk som kalte seg for "Big Feet". De hadde ETT skopar som passet meg. Bruker strl. 39... Glemte å nevne at dere MÅ dra til Sommerpalasset i Beijing, der er utrolig fint der (den forbudte by var ganske kjedelig etter min mening ). Endret 11. mars 2015 av Cashbah
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #14 Skrevet 13. mars 2015 Kan ikke du legge ut link til tematuren du skal på da? Jeg har jobbet med import fra Kina i noen år nå og har vært der ett tredvetalls ganger (alltid i samme provinsen) men jeg har aldri vært der som turist! Hadde vært hyggelig å oppleve den delen av Kina og å ikke bare "arbeids-kina" Anonymous poster hash: 209ed...6d8
Gjest Dorosseru Skrevet 13. mars 2015 #15 Skrevet 13. mars 2015 Jeg vil også se link til denne fellesturen. Har utrolig lyst til å reise til kina men har ingen å reise med ( Samboeren jobber utrolig mye så han blir nok ikke med ). Har ingen nære venner heller (sliter med sosial angst ), så tror en tematur hadde vært noe for meg
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #16 Skrevet 13. mars 2015 Her er linken Anonymous poster hash: bdd44...e69
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #17 Skrevet 13. mars 2015 http://www.tema.startour.no/reiser/Asia/Kina/Den-store-kinareisen/ Legge den ved er lurt Anonymous poster hash: bdd44...e69 Anonymous poster hash: bdd44...e69
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #18 Skrevet 13. mars 2015 TS Hadde vært utrolig gøy om noen vil være med, som jeg kan bli litt kjent med før vi drar! Anonymous poster hash: bdd44...e69
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #19 Skrevet 13. mars 2015 http://www.tema.startour.no/reiser/Asia/Kina/Den-store-kinareisen/ Legge den ved er lurt Anonymous poster hash: bdd44...e69 Anonymous poster hash: bdd44...e69 Hjertelig! Til info så er det SYKT varmt i Juli. Varmen slår deg som en vegg når du kommer ut av hotellet. Om jeg skulle reist ville jeg reist i mars-mai (våren er fantastisk vakker i Kina) eller på høsten. Husk løse, ledige klær og noe å ha på hodet for å ikke bli kokt. Anonymous poster hash: 209ed...6d8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #20 Skrevet 13. mars 2015 Ja, jeg vet det er varmt. Men juli er eneste mulighet med tanke på ferie leste at det skal være rundt 32 grader? Har vært med på verre, i Hellas og Egypt, når det er 40+ da sliter jeg... TS Anonymous poster hash: bdd44...e69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå