AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Hei. Jeg har fått Diclophenac (elns), 50 mg mot menssmerter. Har aldri prøvd disse pillene før (fikk de forrige uke, fikk mensen nå..), de virker tydeligvis bedre en ibux, men de fjerner ikke smertene nok til at det er greit å ligge rolig på sofaen å være halvdau...jeg vurderer å ta en til. På pakka står det at jeg kan ta en pille innil 3 ganger i døgnet, men jeg har såppas vondt og lurer på om det går greit å ta to? Syns det blir for dumt å ringe legevakta for å "rådeføre meg med en lege" for dette her, er ikke snakk om at jeg ska ta overdose på noen måte, bare se om det er bedre for meg å ta to piller om gangen, istedet for en - uten at det blir masse ball og at jeg blir sjuk av det elns... noen som kan hjelpe? Anonymous poster hash: 2a277...9c0 Anonymous poster hash: 2a277...9c0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Jeg ville ikke tatt dobbelt dose. Har aldri hørt om noen som tar 100 mg oralt. Du kan risikere perforasjon av tarm eller magesekk. 75 mg er maks etter hva jeg har lært. Men man kan kombinere Voltaren og vanlig Paracet, og få en økt smertelindringseffekt. Den anbefalingen har jeg selv fått fra lege, og dessuten lært i en relevant utdanning (ikke liv å underskrive med titler her). Naproxen kan hjelpe litt bedre enn Voltaren, men de er i samme legemiddelgruppe (NSAID's).Anonymous poster hash: 2fbb6...38e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Ps: Voltaren og Diclophenac er det samme, glemte å skrive det.Anonymous poster hash: 2fbb6...38e
Gjest Daenerys Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Tråden er ryddet for doseringstips. Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Daenerys, mod
Fremhevede innlegg