AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Vi har alltid type søndagsmiddag. Og da noe vi ellers ikke har på hverdager. Steik, laks, kjøttkaker, koteletter etc. Litt sånn gammeldags søndagsmiddag med dessert til. Dette er mat vi ikke serberer på hverdager. Og vi spiser ikke hverdagsmat (som fiskekaker, fiskegrateng, kjøttsuppe, fersk fisk, fiskeboller etc) på søndager. Føler vi er gammeldags til tider. Lager dere søndagsmiddag? Eller blir det det dere har lyst på der og da?Anonymous poster hash: e3a38...9f7
Gjest Nori Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Vi lager som regel mat som tar litt lengre tid å forberede i helgene. Søndag er det nesten alltid fiskemiddag. Dessert har vi sjelden og da oftere lørdag enn søndag.
Heltprinsesseass Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Jeg planlegger middager, og bruker gjerne ekstra tid på å lage middag på søndager. I dag blir det derimot en enkel middag, siden jeg har brukt nesten hele dagen på å lage et lite lager med middager til fryseren. Dessert spiser jeg på julaften og nyttårsaften, eventuelt når jeg får det servert. Men jeg spiser sjelden fisk på søndager, for det spiser jeg nok av resten av uka. Søndagsmiddagene er ofte steik, vilt, gryter eller noe veldig lettvint.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Vi lager som regel mat som tar litt lengre tid å forberede i helgene. Søndag er det nesten alltid fiskemiddag. Dessert har vi sjelden og da oftere lørdag enn søndag. Motsatt av oss da. Jeg syns fiskemiddager er mye raskere å lage enn kjøttmiddager. Så bortsett fra laks, så blir det kjøtt på søndag, grøt på lørdag og stort sett fisk de andre dagene.Anonymous poster hash: e3a38...9f7
Gjest Nori Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Motsatt av oss da. Jeg syns fiskemiddager er mye raskere å lage enn kjøttmiddager. Så bortsett fra laks, så blir det kjøtt på søndag, grøt på lørdag og stort sett fisk de andre dagene.Anonymous poster hash: e3a38...9f7 Ja, nå prøver vi å holde inntaket av rødt kjøtt til en gang i uka, så det spiser vi lite av. Vi spiser selvsagt også raske fiskemiddager i hverdagen, men lager retter som tar lenger tid i helgen.
Gjest Nosoul Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Nei, lager ikke noe typisk søndagsmiddag. Men det hendte jeg og eksen pleide å lage oss noe "ekstra" godt i helgene. Nå som jeg har blitt alene, lager jeg bare "vanlig" ukemat i helgene også
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #7 Skrevet 8. mars 2015 Her i huset er vi to, og vi lager ikke det som regnes som typisk søndagsmiddag (som i fårikål og svinestek), men det som etter hvert er blitt typisk søndagsmiddag for oss. Utgangpunktet er som oftest at søndagsmiddagen er ukens kjøttmiddag - ellers går det i fisk, vegetar og supper/pasta med kjøtt som smakstilsetning (feks litt bacon eller chorizo i en suppe). En hel stek er mye til to, så det blir ting som hjortefilet, flatbiff av lam, entrecôte av kjøttfe, andebryst etc. Eller langtidsbraiserte gryter, evt curry eller mat med Midt Østen-tilsnitt. Passende tilbehør, og en god vin hører med. Og det samme gjør dessert, noen ganger også forrett. I dag blir middagen lasagne med grønn salat, og desserten (som vi laget i går og spiser resten av i dag) blir clafoutis/flognarde (mellomting mellom en kake og en pudding) med epler, sultanas, armagnac og vanilje. Liker å lage desserter som har frukt eller bær som basis. Når det gjelder fisk, foretrekker jeg å tilberede det alle andre ukedager enn akkurat søndag, fordi vi alltid kjøper fisken fersk i fiskebutikk og tilbereder den samme dag. Anonymous poster hash: 5d120...680
Kragebein Skrevet 8. mars 2015 #8 Skrevet 8. mars 2015 Nei, vi pleier å lage noe ekstra enkelt på søndager, det er gjerne den dagen i uken vi har lavest terskel for å kjøpe ferdigmat eller fastfood.
Fjesdask Skrevet 8. mars 2015 #9 Skrevet 8. mars 2015 "Steik, laks, kjøttkaker, koteletter etc." Dette er da minst like mye hverdagsmat som fiskekaker, fiskegrateng, kjøttsuppe, fersk fisk, fiskeboller etc. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #10 Skrevet 8. mars 2015 "Steik, laks, kjøttkaker, koteletter etc." Dette er da minst like mye hverdagsmat som fiskekaker, fiskegrateng, kjøttsuppe, fersk fisk, fiskeboller etc. Sikkert for mange. Men ikke for oss. Og sikkert ikke for mange tilbake på 60 og 70 tallet. Vi er nok en smule gammeldagse.Anonymous poster hash: e3a38...9f7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #11 Skrevet 8. mars 2015 Gjør ikke dette selv, men har lyst til det når jeg nå får familie en dag:) Om det gjør meg gammeldags så er det helt ok Spiser så mye utenlandsk mat ellers i uka at jeg synes jeg kan få kjøre tradisjonelt på søndag uten å få dårlig samvittighet:P Anonymous poster hash: 81a20...314
Maximillian Cohen Skrevet 8. mars 2015 #12 Skrevet 8. mars 2015 Vi lager de "fineste" middagene på fredag og lørdag. På søndager blir det ofte litt enklere, selv om det hender vi slår til med hjemmelagde raspeballer.
Anglofil Skrevet 8. mars 2015 #13 Skrevet 8. mars 2015 (endret) Nei, de "fineste" middagene lages på fredag eller lørdag, når vi skal kose oss. Mvh Yvonne Endret 8. mars 2015 av Yvonne
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 8. mars 2015 #14 Skrevet 8. mars 2015 Vi har ikke noe spesielt "finere" middag i helgene enn ellers. Jeg har en slik jobb at jeg har svært varierte tidspunkt/vakter som jeg jobber på. Dermed har jeg ikke alltid lik helgefølelse som andre har heller. Men det er som regel bare på bursdager/høytider at vi kan finne på å lage noe litt finere.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #15 Skrevet 8. mars 2015 Vi har middag alle ukens dager. Til hverdags noe enklere enn på fredag, lørdag og søndag (har blitt halve uka :D). Vi lager all mat fra grunnen. I dag lager mannen kjøttkaker . Verdens beste! Anonymous poster hash: 01099...9ce
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #16 Skrevet 8. mars 2015 Nei, de "fineste" middagene lages på fredag eller lørdag, når vi skal kose oss. Mvh Yvonne Det utelukker ikke også ekstra god søndagsmiddag for min del - helg er helg! Rask og god fredagsmiddag, ekstra forseggjort lørdagsmiddag (alltid sjømat og hvitvin for vår del) og som regel en real kjøttmiddag søndagen. Så spiser vi heller raskt, sunt og lett de øvrige dagene i uken. Anonymous poster hash: 5d120...680
Anglofil Skrevet 8. mars 2015 #17 Skrevet 8. mars 2015 Det utelukker ikke også ekstra god søndagsmiddag for min del - helg er helg! Rask og god fredagsmiddag, ekstra forseggjort lørdagsmiddag (alltid sjømat og hvitvin for vår del) og som regel en real kjøttmiddag søndagen. Så spiser vi heller raskt, sunt og lett de øvrige dagene i uken. Anonymous poster hash: 5d120...680 Neida, det er helt sant. Men vi foretrekker det enkelt og raskt på søndagene, men det varierer litt etter både lyst og behov. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #18 Skrevet 8. mars 2015 Vi har alltid type søndagsmiddag. Og da noe vi ellers ikke har på hverdager. Steik, laks, kjøttkaker, koteletter etc. Litt sånn gammeldags søndagsmiddag med dessert til. Dette er mat vi ikke serberer på hverdager. Og vi spiser ikke hverdagsmat (som fiskekaker, fiskegrateng, kjøttsuppe, fersk fisk, fiskeboller etc) på søndager. Føler vi er gammeldags til tider. Lager dere søndagsmiddag? Eller blir det det dere har lyst på der og da?Anonymous poster hash: e3a38...9f7 Søndagsmiddag er gjerne kveite, torsk eller en god kylling-og/eller pastarett. Vi liker ikke stek og kjøtt utover kylling.Anonymous poster hash: 044a7...024
Gjest Margit Spat Skrevet 8. mars 2015 #19 Skrevet 8. mars 2015 Som regel er det på søndager vi har slike middager som tar litt tid å lage, men det er slett ikke hver søndag vi har "slowfood". Noen søndager lager vi ting som vi kunne rukket å lage på en vanlig hverdag, også, men som vi synes er ekstra godt.
strawberry Skrevet 8. mars 2015 #20 Skrevet 8. mars 2015 (endret) Nei. Vi lager som oftest det vi har lyst på eller spiser rester. Men noen ganger drar vi til foreldrene våre på søndagsmiddag, da disker de alltid opp Hjemme kan vi ende opp med pizzarester fra lørdagen, eller å lage pizza på søndagen og så ha rester til mandagen. Skulle ønske vi var litt mer rutinert og planlagte middagene, men det er vi ikke pr nå. Endret 8. mars 2015 av strawberry
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå