AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Jeg er Borderline, og lurer på om andre som er det sliter med å studere? Jeg er klar over at å være student er en hard jobb i seg selv, og at det ikke skal være lett å få seg en grad - men jeg føler at jeg jobber veldig hardt, kanskje mer enn andre, og likevel sliter. Jeg føler at hjernen min blir til grøt, og ikke tar til seg det som blir lest. Jeg har tatt et studieteknikk-kurs. Jeg har så langt bestått eksamener, men fått dårlige karakterer. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg i gjennom dette semesteret, uten å drukne i alt som skal gjøres. Er det noen felles-borderlinere som har tips til en studiehverdag? Jeg føler meg dummere enn de jeg studerer med, og synes det er utrolig tungt! Anonymous poster hash: 02eab...959
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #2 Skrevet 9. mars 2015 Selv taklet jeg ikke eksamener og har ikke høyere utdanning enn VGS. Når eksamen nærmet seg, ble jeg ustabil og suicidal og ble tvangsinnlagt i flere uker før jeg var "stabilisert" igjen.Anonymous poster hash: 8b058...032
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #3 Skrevet 9. mars 2015 Slet med det samme, men har ikke borderline. For mange er høyskole/universitet et svært stort hopp fra vgs fagmessig. Anonymous poster hash: 2e380...5f6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #4 Skrevet 9. mars 2015 Jeg klarte eksamenerog høyere utdanning etter litt prøving og feiling. Har alltid hatt lett for å lære, og det gjorde meg faktisk mer stabil av å ha et studie å konsentrere meg om. Ustabiliteten viser seg mer i relasjoner. Men sliter i tillegg med tunge depresjoner, og det tar mye energi. Om det gikk galt i en relasjon, ble jeg gjerne studieufør i en periode. Jeg tror det er viktig at man ikke lar seg definere av sykdommen, men prøver å opprettholde et mest mulig normalt liv og et nettverk.Anonymous poster hash: 1cf2d...78c
Pinex Skrevet 13. mars 2015 #5 Skrevet 13. mars 2015 Jeg er ikke borderline, men var selv psykisk syk da jeg startet å studere. Det endte med at jeg droppet ut, men skiftet studie og klarte å fullføre det etterhvert. Hva studerer du? Kanskje det er noe annet som passer bedre for deg? På mange universiteter kan man få både en mentor som hjelper deg i studiehverdagen og hjelp med tilrettelegging av studiene. Finnes det noe sånt der du går? Skjønner at det er tungt for deg, håper du finner en løsning!
Cammomille Skrevet 13. mars 2015 #6 Skrevet 13. mars 2015 Du er ikke borderline, men har en borderlinediagnose. Jeg har også en emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse og studerer. Går vernepleier og stortrives på skolen. Studie er tøft og jeg har perioder hvor jeg vil gi opp og ikke orker mer. Takket være et godt behandlingsapparat og en fantastisk psykolog klamrer jeg meg fast enda. Send meg gjerne en pm hvis det er noe mer du lurer på. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå