AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #1 Skrevet 8. mars 2015 Jeg bruker så utrolig mye penger på mat i lunchen. Ender opp med at jeg går på butikken og kjøper noe fra ferskvaredisken (pastasalat, kylling etc) fordi jeg liker ingenting i kantina.. dessuten tåler jeg ikke brød eller melkeprodukter så da blir det ekstra vanskelig. Det beste hadde vært om vi hadde kjøleskap så kunne jeg tatt med pålegg etc selv, men det har de ikke. Fant ut at jeg har brukt 700 kr bare denne uka på lunch Noen tips? Jeg er ikke så glad i pålegg heller.. Anonymous poster hash: 9dbf4...ad3
Gjest Cevita Skrevet 8. mars 2015 #2 Skrevet 8. mars 2015 Lage mat hjemmefra og ta med? Salat, pastasalat, kjøttboller, lunsjkaker, wraps, falaffel, fylt pitabrød osv er nok billigere å lage selv enn å kjøpe i ferskvaredisken. 2
Biloba Skrevet 8. mars 2015 #3 Skrevet 8. mars 2015 Kjøp matboks med kjøleelement i lokket, så holder salat mm seg friskt til lunsj. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #4 Skrevet 8. mars 2015 Kjøp matboks med kjøleelement i lokket, så holder salat mm seg friskt til lunsj. Dette. Her er det en: http://www.coolstuff.no/Frozzypack-Matboks Eller så går det også an å finne en liten kjøleboks e.l., eller ei polstret veske med løse kjøleelementer. Det er mange muligheter til å holde maten kald frem til lunsj. Anonymous poster hash: 754c6...eef
Gjest Ennasus Skrevet 8. mars 2015 #5 Skrevet 8. mars 2015 Hva er det du liker da? Hvis du skriver opp hva du liker er det lettere for oss å komme med forslag! Siden du ikke tåler brød antar jeg at du har glutenallergi? Hva med å fokusere litt på egg! Du kan lage eggerøre, omelett, potetomelett, "eggemuffins" osv. Du kan ha glutenfritt brød/knekkebrød/rundstykker til. Og nøtter, frukt, bær og grønnsaker
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #6 Skrevet 8. mars 2015 Hva er det du liker da? Hvis du skriver opp hva du liker er det lettere for oss å komme med forslag! Siden du ikke tåler brød antar jeg at du har glutenallergi? Hva med å fokusere litt på egg! Du kan lage eggerøre, omelett, potetomelett, "eggemuffins" osv. Du kan ha glutenfritt brød/knekkebrød/rundstykker til. Og nøtter, frukt, bær og grønnsaker Takk for tips alle sammen! Visste ikke at det fantes beholder med kjøle-element, det er jo genialt Her er det jeg liker å spise: - pasta (glutenfri) - egg (spiser alt av omelett, eggerøre etc) - salat - agurk - ridderost (men får vondt i magen om jeg spiser for mye ost. vet det finnes laktosefri ost) - skinke Ellers har vi gratis frukt og vann/kaffe etc på jobb som jeg forsyner meg mye av. Anonymous poster hash: 9dbf4...ad3
FitnessIna Skrevet 9. mars 2015 #8 Skrevet 9. mars 2015 kjøp pulled pork/beef/turkey fra tulip og stek opp søndag kveld. Fordel i 3-4 matbokser, og kvelden før du skal spise matboksen har du i salat og koker et par egg kjøttet kan stå hvertfall 4 dager i lufttette bokser i kjøleskapet uten at du merker forskjell på smaken.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #9 Skrevet 9. mars 2015 Ta med matpakke. Med mindre du har veldig lange dager og "lunsjen" blir liggende i maaaange timer, er det ikke nødvendig med spesialmatboks med kjøleelement. Jeg lager en stor salat, og har oppi hytteost og fisk/kylling og egg. Ikke noe problem å ha den liggende i romtemperatur frem til lunsj (5 timer fra jeg går hjemmefra). Anonymous poster hash: 48449...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #10 Skrevet 9. mars 2015 Pastasalat: Glutenfri pasta iblandet rød- eller grønn pesto Skinke eller kylling/kalkunpålegg i biter (jeg liker røkt best) evt kyllingrester Cherrytomater delt i to eller fire Ruccola revet Sukkererter i biter Agurk i biter Fetaost eller alternativt gul ost Evt. soltørket tomat i biter Evt. avocado (men har lett for å bli litt brun) Pai: Kjøp glutenfri paideig i pakke fra Maizena og lag pai etter oppskriften på pakken, evt. lag paideig fra bunnen av. Fyll med hva du måtte ønske. Jeg liker bacon, surret purre og sellerirot samt gulost. Men bare fantasien setter grenser. Lag i paiform og del opp i biter og ha med i matboks evt. kjøp mindre aluminiumsformer og lag porsjonspaier. Veldig godt med bare grønn salat ringlet over litt balsamicosirup over. Anonymous poster hash: b07a7...886
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå