Gå til innhold

Lykkespiren <3


Gjest mammanicolene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mammanicolene

Jepp! Da har kvalmen begynt! De siste nettene har jeg vært veldig kvalm når jeg har lagt meg! Har vært litt kvalm på kveldene i flere uker, men nå har det blitt verre. I dag sitter jeg også her med elendig form, lett hodepine og kvalme. Spent på hvordan utviklingen blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Også var kvalmen borte igjen! Haha..Ikke vært kvalm i går kveld og heller ikke dag.

Jaja - jeg klager ikke! :)

Nå er jeg da ca 7 uker og reiser snart på påskeferie :) Gleder meg!

Må den lille spiren vokse seg stor og sterk :trene:

Føles en evighet til neste ultralyd, men bare litt over en måned igjen! Har så lyst å være "trygg" å passere 12 uker. Føler meg egentlig ikke trygg før jeg har passert 14 tror jeg, og det er også da jeg vil si det offentlig.

Føler at jeg er flink med maten! Holder meg unna snop og hvitt sukker generelt.

Slurver litt med mat når vi blir bedt bort/ut å spiser osv..

Spiste litt potetgull og 70% sjokolade til helgen...

Grønnsaker får jeg ikke i meg for tiden. Ikke spør hvorfor, men synes det er kjempe vanskelig...

Prøver å tenke at vitaminene jeg tar i piller dekker mye for det :erter:

Har jo ikke all verdens matlyst og har faktisk gått ned 3 kg siden jeg ble gravid. Tror det har mye med sukkerkuttet å gjøre.

Jeg er kjempe dårlig på å bevege meg og har vært skikkelig slapp nå de siste dagene. En periode var det lange turer hver dag, nå ligger jeg bare som et slakt på sofaen og føler meg som tidenes største sofagris! Hehe..

Vel vel..Håper den lille inni der puster fint og har det bra! :rodmer:

Endret av mammanicolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Tittit!

Forleden her hadde jeg masse "mensen" kramper og var nesten sikker på at nå kommer tante rød, men kom jo på at jeg gravid :P Likevel rart å kjenne på denne typiske smerten som hører til mensen. Har også mye strekk (ligasmerter?) nede ved lysken spesielt om jeg reiser meg fort, vrir meg eller hoster..

I DAG har jeg vært kjempe kvalm. Har løpt på do flere ganger i håp (ja faktisk) om at jeg skulle klare å spy! Har veldig vanskelig for å spy fra før av. Det kommer aldri av seg selv hos meg. (Sorry detaljer :/)

Men neida..Har ikke spydd og sitter her kvalm enda med kun en youghurt innabors fra i morges. Kjenner på sult, men greier ikke spise. Er slapp og energiløs slik som de siste dagene. Kvalmen kommer og går, men i dag har jeg kjent på den skikkelige kvalmen. Det andre har bare vært barnemat og ikke plagd meg noe særlig. Heldigvis er det ikke hele dagen, men små plustelige perioder på dagen eller når jeg legger meg.

Blir gal av urolige bein, og tar meg selv i å stå opp hver natt for å tisse OG knyte en ulltråd rundt beinet (skal hjelpe mot urolige ben). Sover fremdeles ikke særlig godt og har tidenes "9 måneders gravid mage" når jeg legger meg. Er oppblåst så det holder for å si det sånn! Føler at jeg nesten ikke kan gå ut, for så fort jeg spiser litt og spesielt på ettermiddag/kveld er jo magen såå stor. Håper det heller snart blir en søt liten babykul. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen det med oppblåsthet! Så fort frokosten er inntatt står magen rett ut som om jeg er fem mnd på vei xD og sånn varer det hele dagen. Har litt vansker med å skjule magen føler jeg og mesteparten av det er jo bare fett og ja.. Oppblåsthet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Kjenner meg igjen det med oppblåsthet! Så fort frokosten er inntatt står magen rett ut som om jeg er fem mnd på vei xD og sånn varer det hele dagen. Har litt vansker med å skjule magen føler jeg og mesteparten av det er jo bare fett og ja.. Oppblåsthet. :P

Ja ikke sant! Småflaut :P Hvor langt er du på vei?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mammanicolene

12+0 imorra! :)

Åå heldige deg! Må være deilig å kommet til den "magiske grensen"! Gratulerer :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå heldige deg! Må være deilig å kommet til den "magiske grensen"! Gratulerer :gravid:

Jaa er herlig! Trodde aldri jeg skulle komme hit :) og her er jeg! Ikke lenge til du er der heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Deilig! Føler at det er en evighet til, men en måned går i grunn fort :) Jeg er så irritert i dag!! Nå har jeg søren meg greid å bli syk igjen. Jeg skjønner ikke dette her. Jeg har kanskje vært syk en gang på 5 år, men bare dager etter at jeg fant ut at jeg var gravid fikk jeg en kraftig forkjølelse og lå med feber en uke. Tenkte at det blir mange år til neste gang 😂 Meen neida. Nå ligger jeg her igjen med feber. Jeg hadde jo akkurat blitt frisk!! Haff 😠 Jeg blir så slått ut av feber. Blir jo helt dausjuk av det Hehe...Også blir jeg litt bekymret i.o.m at jeg har lest at man ikke burde være syk å ha feber i et svangerskap da fosteret kan bli overopphetet og få hjerneskade? Wææ...Ikke føler jeg at jeg kan ta otrivin nesespray lenger heller etter at jeg leste at det kan gi skader...Og jeg føler HELLER ikke for å pakke i meg paracet :/ Fikk t.o.m dårlig samvittighet når jeg drakk c-vitamin brustabletter fra Sverige i dobbel dose nå. Huff..Blir gal av dette. Blir jo hysterisk på å ikke skulle skade den lille. Men nå er jeg mest irritert for at jeg er så hysterisk OG for at jeg ligger her å klager over å være forkjøla når noen kjemper med ekstrem svangerskapskvalme som garantert er mye verre! Jaja...Dette var dagens sutrepreken. Skal bare fortsette å ligge her i min svette feberpøl å synes synd på meg selv! Takk for meg 😤

Endret av mammanicolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen og babyen har det bedre av at du tar en paracet og feberen går ned litt enn at du får skikkelig feber ;) Bare så du vet det! Jeg selv tok en-to paracet i to-tre dager de første ukene jeg var gravid fordi jeg merket at jeg begynte å få feber. Etter tre dager med paracet var jeg frisk igjen :) Og paracet er ikke skadelig så lenge man ikke tar for mye av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Kroppen og babyen har det bedre av at du tar en paracet og feberen går ned litt enn at du får skikkelig feber ;) Bare så du vet det! Jeg selv tok en-to paracet i to-tre dager de første ukene jeg var gravid fordi jeg merket at jeg begynte å få feber. Etter tre dager med paracet var jeg frisk igjen :) Og paracet er ikke skadelig så lenge man ikke tar for mye av det.

Ja jeg har også hørt det :) Tok paracet forrige uke når jeg var syk også, men liker det ikke....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Legger igjen spor og ønsker god påske!

Hvordan går det med deg? Er du blitt frisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest mammanicolene

Hei kjære dagbok og dere som leser :)

Nå er jeg endelig hjemme fra påskeferie (kom hjem i natt) !

Har vært uten nett i to uker grunnet opphold i utlandet med min mann :)

Vi har kjørt mye og tatt alskens fremkomstmidler! Å herrejeremi så mye reising, men dog så mye spennende å oppleve! Formen har vært alt-i-alt fin! Kvalm har jeg vært hver dag, men først og fremst når jeg har vært sulten, så mat har fikset den delen :) Matlysten har vært laber, men har kost meg med masse god mat jeg! (i små porsjoner :fnise: ) Å la meg ikke begynne en gang med å fortelle hvor oppblåst jeg har vært. Jeg mener.......Hallo! manglende dobesøk har vært den største utfordringen. Eller å FÅ TIL dobesøk har vært den største utfordring! Fikk kjøpt meg avføringsmiddel for gravide i utlandet i tillegg til at jeg har prøvd alt av kjerringråd, bevegelse, vann, tyggeterninger you name it...Men nei. Det får bare gå sin gang, og jeg har skjønt at kroppen VIL holde på næringen (visstnok er det et godt tegn med treg mage, da fosteret tar opp næringen min) Stakkars kroppen har sikkert brukt masse energi på å "holde igjen" det som skal holdes igjen, mens jeg har proppet meg full med alt mulig. Vel..Nå er det bedre! Pjuh :)

Ellers har jeg skjelvinger på morgenen og ekstra hjerteslag om jeg anstrenger meg. Har skjønt da at det mat og ro jeg skal ha. Lavt blodtrykk/blodsukker?

Mat må jeg også ha...OFTE. Før kunne jeg vente til kl 17.00 med å spise (ja seriøst, kjente ikke sult). Nå må jeg spise hver 2 time. Magen rumler og jeg blir kvalm. Er så imponert hvordan kroppen sender ut signaler og jobber! Utrolig maskin! Jeg har ikke vært spesielt sliten eller hatt mye behov for søvn, selv om jeg har sovet dårlig hver natt. Har hatt et par dager med veldig redusert energi bare, Ellers har jeg fått med meg alt jeg ville på turen, og vært generelt grei form :)

Men du dæven, så godt det var å komme hjem! Til sin seng, sitt hus, Norsk luft og mat! Nå skal jeg holde meg hjemme leeeenge :)

Jeg er snart i 11 uke nå og kan ikke vente med å komme meg til 12! Er så spent på UL også som bare er om 2 uker! Håper så inderlig alt står bra til med den lille....

Jepps. Det var dagens og påskens oppdatering! Sees snart igjen :danse:

Endret av mammanicolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Hei!

Legger igjen spor og ønsker god påske!

Hvordan går det med deg? Er du blitt frisk?

Heisann! :)

Ja jeg ble frisk rett før jeg dro på påskeferie heldigvis :) Er fremdeles forkjølet da. Sykt hvor lenge det sitter i...Her er alt fint! Der da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Hvor var dere?

Her går det bra. Skal på tidlig UL på onsdag. Merker enda at jeg ikke klarer å føle så veldig mye rundt det enda. Forventer liksom å få høre at det ikke er noe der, at det ikke utvikler seg, ikke er levedyktig, utenfor livmora eller et eller annet sånt :P Får bare vente til onsdag og se. Håper vi får høre et hjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest mammanicolene

Så bra :) Hvor var dere?

Her går det bra. Skal på tidlig UL på onsdag. Merker enda at jeg ikke klarer å føle så veldig mye rundt det enda. Forventer liksom å få høre at det ikke er noe der, at det ikke utvikler seg, ikke er levedyktig, utenfor livmora eller et eller annet sånt :P Får bare vente til onsdag og se. Håper vi får høre et hjerte :)

I fare for å bli gjenkjent, dropper jeg å si reisested:) Så bra at det ble tidlig ul! Var en veldig god betryggelse for meg ihvertfall! Ønsker deg lykke til! Dette går så fint :) Husk å oppdatere da!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, skjønner den ;)

Ja, jeg er spent. Håper det går bra :) Skal prøve å huske på å oppdatere. Er heeelt fjern for tida! Pregnancy brain deluxe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Jippii! Jeg har vært på tidlig ul i dag og vi fikk se en sprell levende liten baby med armer og ben overalt 😂 Fikk ny termin: 9 november og han regnet med jeg var 11 uker nå! :) Så ufattelig deilig å se den lille! Glad dag ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk :)

Vi fikk se et bankende hjerte på onsdag, men gyn. sa den var litt liten, så ble satt tilbake en uke. Synes det var litt rart. Skal tilbake om 2 uker og se om det har vokst. Håper det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...