Gå til innhold

Innvandring kan hindre oss fra konkurs

kkristin

Anbefalte innlegg

Invandring er livsviktig. Uten innvandring vil samfunnet vår gå konkurs om ikke lenge. Årsaken er at det blir født så få barn iforhold til før.(stort sett pga den såkalte likestillingen...) Det blir for mange pensjonerte i forhold til arbeidende. Det går ikke rundt. Innvandring er bra fordi det bringer mange unge inn i landet, og pga at invandrere som regel får mer barn.

(nok et eksempel på frp's ironiske politikk.. :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

riktig inport av unge arbeidsdyktige mennesker kan hindre europa fra konkurs, det er riktig.

Den invandringen som er nå er ikke noe annet enn medvirkende til at europa kan få økonomiske problemmer pga. for lite arbeids dyktige i forhold til pensjonister/elsdre.

De fleste innvandrere som kommer til europa spess da skandinavia er de som ikke vill jobbe og vet at i skandinavia kan man sitte å følge med på glamor sende ungene i barne hage og spise næringsrik mat hver dag og ha det trygt på statens regning.

Så inport av arbeidskraft i forhold til behov er noe helt annet enn innvandring av krimminelle psykisk syke late mennesker som strømmer mot skandinavias grenser om dagene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Og en link til deg.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...ticle219465.ece

Det foregår en klar forfordeling av ressurssterke kvoteflyktninger, sier kilder i UDI. USA, Canada og Australia er blant landene som får velge først.

Norge tar i mot tyngre FN-flyktninger enn andre land, som oftere får prioritere egenskaper som sikrer rask integrering og selvforsørgelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Naima her. Selv sympatiserer jeg med Frp i innvandringspolitikken fordi dagens innvandringspolitikk ikke fungerer. Staten er alt for ukritiske i hvem de gir asyl eller opphold på humanitært forhold i Norge. Faktum er at de færreste som kommer til Norge kan bevise at de er forfulgt eller at de hadde det mer vondt enn andre i landet de kom fra, man må bare ta deres eget ord for at det er sant.

Når det gjelder mer innvandring for å få nok arbeidskraft så er jeg kraftig uenig. Det kan løse problemet med arbeidskraft på kort sikt (f.eks i 30 år) men de som kommer hit vil også bli gamle og syke en gang og trenge pleie/omsorg og da vil vi trenge enda flere innvandrere for å ta av seg disse igjen og alt blir en ond spiral som bare gjør at vi må ha fler og fler. Da er det bedre å ta inn færre og ha et lite underskudd på arbeidskraft (Noe vi i realiteten ikke har. Det er fortsatt 100 000 arbeidsledige i Norge) i en periode for så å komme ajour etter en tid. Det ville være mye mer langsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanken på eldreomsorgen og delemane vi har i vennte ser jeg veldig opptimistisk på inport av arbeidskraft.

Det er selv sakt ikke løsning på lang sikt men,det er noe å vile problemmet på til den permanente løsningen blir funnet....

En del av arbeidsledige talle skylles også netopp innvandrere som ikke vill jobbe men som kreves at skal stå som arbeids søker for å få kunne yte av velferds Norges gavmildhet til late sjeler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke helt enig i det siste utsagnet ditt der Naima. Jeg tror ikke den jevne invandrer har noen større uvilje mot å jobbe enn en gjennomsnittlig normann, snarere tvert imot. Derimot må jeg si at det for innvandrere er langt vanskeligere å få jobber de egentelig er kvalifisert for av forskjellige grunner som språkproblemer og ikke minst arbeidsgiveres skepsis og uvilje, bevisst eller ubevisst mot å ansette innvandrere.

Når det er sagt så finnes det visse steder i utlandet, og da i første rekke Pakistan hvor nesten alle har familie i Norge og vet hvordan ting "fungerer" her og "utnytter" systemet systematisk til å hjelpe annen familie enten ved å sende penger eller ved å få dem til Norge.

Det at kriminaliteten er relativt sett høyere blant innvadrere i Norge enn blandt etniske nordmenn har også basis i noe av det jeg har skrevet over som problemene ved å få jobb og det at en del innvandrere, spesielt fra krigsherjede land ikke har sett annet enn vold og krig i hele sitt liv som rett og slett ikke vet om noen annen måte å leve på. Det burde etter min mening være en langt bedre oppfølging av innvandrere fra slike land slik at de sakte men sikkert kan integreres inn i det norske samfunnet isteden for å nærmest bli "kastet" inn i det etter et opphold på asylmottak.

Dette er også noe av grunnen til at jeg vil ha færre innvandrere til Norge. Det er mye bedre å motta 5000 innvandrere og ha muligheten til å ta seg skikkelig av dem når de kommer enn å motta 12000 (Asylsøkere + flyktninger tilsammen) bare for å fylle en kvote landet er mer eller mindre pådyttet fra FN hvor ettervernet vil bli tilsvarende dårligere. Jeg tror dette ville være mye bedre både for de som får bli i Norge og for de som allerede bor her. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den utstødte

"Kort innpå" som det heter på radiospråk. Mer kommer. Tygg på denne: Japan er medlem av FN og må da ha de samme forpliktelser som Norge. I 2003 tok de imot 18 (atten) flyktninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kort innpå" som det heter på radiospråk. Mer kommer. Tygg på denne: Japan er medlem av FN og må da ha de samme forpliktelser som Norge. I 2003 tok de imot 18 (atten) flyktninger.

Det kan hende. På den annen side er kvadratmeter pr. person i Japan kanskje 1/30 av hva den er i Norge. Japan er på størrelse med Norge men har 128 millioner innbyggere mot Norges 4.5 millioner. Forøvrig ble Japan medlem av FN i 1956 mens Norge er et såkalt "founder-member" og var med fra starten i 1945. En annen faktor er at de fleste flyktninger kommer fra midtøsten eller Afrika og heller vil til Norge enn Japan.

Faktisk tror jeg de færreste flyktninger og asylsøkere i hele tatt tenker på å dra til Japan. Japansk er også et mye vanskeligere språk å lære enn Norsk, noe som også kan være en tellende faktor til hvorfor flyktninger og asylsøkere heller drar til vesten enn til Japan. I tillegg snakker de fleste menneskene i norden engelsk noe som også hjelper....men det gjør mange japanere og, selv om jeg tviler på at andelen engelskspåklige japanere er like høy som andelen engelskspråklige fra norden.

En siste faktor som skal nevnes er norges rykte som et lett land å få opphold i, og norges involvering i forskjellige fredsforhandlinger og det faktum at Nobels Fredspris deles ut i Norge. Dette gjør at Norge blir oppfattet som et svært humanitært land det er godt å komme til, trolig tror de fleste flyktninger at Norge er verdens beste land å komme til, før de kommer hit. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Japanere er i tillegg veldig bevisst på sin nasjon og folk. De er ofte hva man ville kalle rasist her i Norge (utvidet begrep). De er rett og slett ikke interesert i at andre folkegrupper skal ta seg inn på deres område og legger seg ikke flat for Fn slik Norge har for vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japanere er i tillegg veldig bevisst på sin nasjon og folk. De er ofte hva man ville kalle rasist her i Norge (utvidet begrep). De er rett og slett ikke interesert i at andre folkegrupper skal ta seg inn på deres område og legger seg ikke flat for Fn slik Norge har for vane.

Jeg vet ikke jeg Valhalla, de gangene jeg har vært i Tokyo har de vært kjempehyggelige. En gang møtte jeg en flyvertinne som lærte meg å brette papirfugl.

7 måneder etter at jeg hadde kommet hjem fikk jeg tilsendt et lite pakke med små kvadratiske papirblader til å brette papirfugl... som en hyggelig gjestepakke i fra flyvertinnen i øst...

Har aldri opplevet japerene som rasistiske, kanskje du har noen historier du vil fortelle om fra japan, eller hva valhalla?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonelt sett er japanere svært nasjonalistiske, rasistiske derimot tror jeg ikke de er. En ting er ihvertfall sikkert, høfligere og hyggeligere folk skal man lete lenge etter. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Jeg sa vel ingen steder at japanere ikke generelt var flotte mennesker. De har ofte en annen måte å tenke på enn europa som har blitt altfor soft. Ønsker japanere velkommen til Norge,bra folkeslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Tradisjonelt sett er japanere svært nasjonalistiske' date=' rasistiske derimot tror jeg ikke de er. En ting er ihvertfall sikkert, høfligere og hyggeligere folk skal man lete lenge etter. :wink:[/quote']

Akkurat. Nasjonalistisk regnes ofte inn i det utvidede rasist begrepet som så mange liker å bruke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Japan er et av de landene som sliter mest i hele verden pga for få barn blir født. Og det er ikke lenge til før problemene blir altomfattende. Både i Europa og Japan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Valhalla

Det er også et så tett befolket land at en nedgang i folketallet ikke er så ille. Når ble det bestemt at folketall hele tiden bør øke? I perioder vil folketallet gå ned og det går seg til over litt tid. Eldrebølgen er skremselspropaganda,vi har penger nok til å klare oss forbi den nå¨,men den vil bli vanskeligere å håndtere senere når vi ikke har olje. Derfor ikke smart å utsette det uungåelige når vi kan ta utfordringen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

La folk klare seg i større grad på egenhånd hadde heller ikke vært å forakte. Latskapen og sykeligheten i Norge må angripes effektivt ved å kutte pengestøtte. Vi har nok arbeidskraft å ta av så lenge de tvinges ut i arbeid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også et så tett befolket land at en nedgang i folketallet ikke er så ille. Når ble det bestemt at folketall hele tiden bør øke? I perioder vil folketallet gå ned og det går seg til over litt tid. Eldrebølgen er skremselspropaganda' date='vi har penger nok til å klare oss forbi den nå¨,men den vil bli vanskeligere å håndtere senere når vi ikke har olje. Derfor ikke smart å utsette det uungåelige når vi kan ta utfordringen nå.[/quote']

Du tar feil. Det har ikke noe å si at det er et tett befolket land, antall gamle i forhold til unge er fortsatt det samme. Om en stund er to tredjedeler over 60 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...