Gå til innhold

Innvandring kan hindre oss fra konkurs


kkristin

Anbefalte innlegg

Kjellebassen skrev

Hva mener du med vi? Du har da aldri gjort noe med norges rikdom. Hvilken rett har du da til a kalle rikdommen vår. Når det gjelder at industrilandene (oss) tapper andres lands ridom, bare fordi at vi kan, kaller du disse gjerningsmennene også for vi og oss? Er du like stolt av det også? Og hva med flyktningene som kommer for å ta del i din såkalte rikdom, tror du det var de som har evt. rotet det til i hjemlandet sitt?

Hvilke lands rikdom har Norge tappet????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hvilke lands rikdom har Norge tappet????

Hvis du gjør et seriøst forsøk på å forstå innlegget du svarer på, vil du se at det er bruken din av personlige pronomen av typen "vi" og "oss" som blir litt skrudd. Nærmest et Skråblikk, faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Spørs hvordan man ser på seg selv i forhold til folk og nasjon. Vi sier da vi om Norges fotballlag f.eks uten at man selv er på fotballbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Spørs hvordan man ser på seg selv i forhold til folk og nasjon. Vi sier da vi om Norges fotballlag f.eks uten at man selv er på fotballbanen.

Du sier det.

Jeg sier det ikke.

"Vi" blir altså upresist. Generaliserende, også! Dessuten vedder jeg på at du bruker "vi" om landslaget bare når de vinner eller til nød spiller uavgjort. Ser ikke helt for meg "Vi tapte mot Latvia" komme ut av munnen din...'

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Nå ser jeg aldri på fotball da så det var vel andre jeg tenkte på. Det er i hvert fall en vanlig måte å snakke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...