Gå til innhold

Er så redd for å bli gammel!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer egentlig på hva flere mener om det å bli gammel.

Jeg er 30 år, frisk og rask, har en fin kropp og har ingen rynker. I det siste har jeg begynt å tenke på det å bli gammel. Da mener jeg 50, 60, 70, 80 år osv. Er redd for å "miste" den unge kroppen min. Er redd for å bli svak og syk, og være en sånn dame som ikke klarer noen ting. Som for eksempel å fikse noe på mobilen eller å bære noe tungt. Tenker også at det kommer til å være så utrolig rart å ha grått hår og måtte gå med briller hele tiden. Lurer på om jeg blir en gammel dame med rare meninger, og ender opp på gamlehjem og spiser kake og hører på radioen dagen lang, kanskje også dement, og tilværelsen består av å bli stelt av sykepleiere. Blir nesten helt på gråten jeg!



Anonymous poster hash: 24210...cb0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av. Det er stort sett mye bedre å bli gammel enn å ikke bli det. :klem:



Anonymous poster hash: 9070a...211
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å kjøpe meg en hytte oppi gokk og kaste kongler på forbipasserende når jeg blir så gammel at jeg slipper unna med det. Når man tenker på alternativet er det ikke så galt å bli gammel :)

Endret av Suss81
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange unge som får grått hår tidlig (genetisk eller pga stress) og som går med briller altså. :P

Anonymous poster hash: be8c5...1cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle aldre og alle årstall har sine særtrekk på godt og vont. Jo vist blir vi eldre alle som en, for hva er alternativet?

Alle årstall har sine redsler, mange har du vært igjennom og de som kommer er det best å ta med en gaffel salt, er ikke noe du kan gjøre med det uansett.

Så får en ta alder, alderdom og livet med litt humor, jeg personlig kan knapt vente med gyngestol innkjøp og så kommer jeg til å fråtse i sjokolade og alt annet dødelige fristelser som livet har lært oss er usunt ;)

Du er gammel nok til å gjøre alt det du var for ung til nå nettopp fordi du nå skal være ung og frisk og rask.

VIKTIGE SANNHETER ERFART AV BARN

1. Det er umulig å døpe en katt, uansett hvor mye du prøver.

2. Når mamma er sinna på pappa må du ikke la henne børste håret ditt.

3. Hvis søsteren din slår deg, så ikke slå igjen. De tar alltid andremann.

4. Du må aldri be din tre år gamle bror om å holde en tomat.

5. Ikke la hunden passe på maten din for deg.

6. Du må aldri nyse når noen klipper håret ditt.

7. Du må aldri holde en støvsuger og en katt samtidig.

8. Det er ikke mulig å gjemme en bit med broccoli i et glass melk.

9. Det beste stedet å være når man er lei seg, er på fanget

til bestefar.

VIKTIGE SANNHETER ERFART AV VOKSNE

1. Å oppdra en tenåring er som å spikre fast gele til en trestamme.

2. Rynker gjør ikke vondt.

3. Familier er som karameller – stort sett søte, men en og annen nøtt må du

regne med.

4. Det svære eiketreet du kan se i dag, var i går bare en eikenøtt som

tviholdt på plassen sin.

5. Latter er god trim; nærmest som en innvendig joggetur.

6. Du er voksen når du velge frokostblanding etter fiberinnholdet og ikke etter leketøyet som følger med

pakken.

VIKTIGE SANNHETER OM Å BLI GAMMEL.

1. Gammel blir du uansett. Å bli voksen er mer frivillig.

2. Glem helsekost! Du trenger alle de konserveringsmidler du kan få i deg.

3. Når du faller, lurer du på hva du kan foreta deg mens du nå en gang er der nede.

4. Du er i ferd med å bli gammel når du blir like begeistret i en gyngestol som du en gang ble i en berg-og-dalbane.

5. Det er frustrerende å vite alle svarene når ingen gidder å stille deg alle

spørsmålene.

6. Tiden kan lege alle sår, men noen stor kosmetiker er den ikke.

7. Visdom kommer med alderen men av og til kommer alderen helt alene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det andre alternative er verre. De aller fleste av oss blir gamle, heldigvis. Du vil kunne få en 40-års krise, men når du har passert 50 år, vil "det gå seg til" etterhvert.

Jeg kjenner til 50 åringer som har kropper som sylfider. De trener like mye som de gjorde da de var yngre OG de har det kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gruer meg noe vanvittig jeg og, man ble behandlet så mye bedre som gammel før enn nå. Redd alle mine kjære er døde og jeg ligger alvorlig syk uten økonomi til å klare meg og bare ønsker døden velkommen :( ligge stygg og grå helt alene i verden mens jeg tenker på livet som en gang var.

Syns også når man fyller 30 er liksom livet over for kvinner og du er en gammal sokk ingen vil ha og er for gammel til å ha det gøy ute, så gruer meg litt til det og jeg, 4 år igjen..

Anonymous poster hash: b7bd6...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...