Gå til innhold

noen kreative sjeler her?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har innsett etter veldig mye prøving over lang tid at jeg ikke kan ha jobb som innebærer at jeg står, jeg kan heller ikke sitte for lenge.

grunnen til dette er medfødte plager, jeg er KRAFTIG plattfot i tillegg til at jeg har skjev fot stilling (antagelig en bivirkning mener ortoped). jeg får helt ekstreme smerter etter knapt en halvtime på beina.

det å trene er et mareritt! hvis jeg får et konstant press under foten (sykling/elipse) så får jeg vondt, jogger jeg får jeg vondt, går jeg så får jeg vondt. jeg har omtrent levd hos ortoped og prøvd fysioterapeut uten resultat. jeg bruker spesialtilpassede såler og bruker masse penger på sko som støtter og som ikke er for harde da jeg ikke har noen form for demping i føttene som andre mennesker har.

over til hvorfor det å sitte er et problem. jeg kan gjerne sitte lenge i sofaen, da med beina opp fra gulvet. jeg får ubehag av å sitte med knærne bøyd og leggene/føttene ned mot gulvet. tror det kan komme av at ryggen min er så stiv at det blir en unaturlig stilling for meg. det å sitte på kontorstoler eller vanlige stoler er noe jeg virkelig missliker nettopp fordi jeg må ha føttene på gulvet (igjen, nesten konstant trykk under fotbladene)

jeg har to virvler midt på ryggen som har grodd sammen, det er uvisst om dette er medfødt eller en skade. det gjør at jeg blir fryktelig sliten i ryggen, får lett vondt om jeg ikke passer posituren min hele tiden når jeg står. når jeg sitter så får jeg vondt i ryggen etter ganske kort tid. jeg har prøvd å justere stolryggen og et brett vi har føttene på som justeres i høyden.

jeg har også to sammenvokste virvler i halebenet, de to nederste virvlene for å være nøyaktig. dette gjør at når jeg sitter lenge så får jeg bokstavelig talt vondt i ræva da halebenet ikke er bevegelig som andres.

oh well. jeg sliter med å finne en jobb som passer mine behov. jeg skal snart flytte til hjembygda og skal prøve å få til samarbeid med lege og nav der mens jeg jobber det jeg klarer. men jeg vil gjerne prøve å finne på noen ideer til løsninger for meg. så om NOEN der ute sliter med det samme (eller lignende) så vær så snill ta kontakt :)



Anonymous poster hash: be056...e08
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*dytt*



Anonymous poster hash: be056...e08
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det innleggsåler som kan tilpasses plattfot?



Anonymous poster hash: cb4b0...201
AnonymBruker
Skrevet

Finnes det innleggsåler som kan tilpasses plattfot?

Anonymous poster hash: cb4b0...201

hvis du leser HI så ser du at jeg bruker spesialtilpassede såler, noen tror de er mirakuløse men de er egentlig bare svada

Anonymous poster hash: be056...e08

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, akkurat det fikk jeg ikke med meg. Ser litt dårlig.



Anonymous poster hash: cb4b0...201
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder trening kan du kanskje forsøke svømming, eller trening i varmtvannsbasseng?



Anonymous poster hash: 3d87b...d5f
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder trening kan du kanskje forsøke svømming, eller trening i varmtvannsbasseng?

Anonymous poster hash: 3d87b...d5f

ja har tenkt en del på det. problemet er at sånne ting koster en del, å jeg har bare 1 svømmehall her. kan sånne ting dekkes?

Anonymous poster hash: be056...e08

AnonymBruker
Skrevet

ja har tenkt en del på det. problemet er at sånne ting koster en del, å jeg har bare 1 svømmehall her. kan sånne ting dekkes?

Anonymous poster hash: be056...e08

Er du ikke i kontakt med nav? Hvis du ikke kan jobbe og har så store plager, så kan vel nav svar på slike spørsmål?

Anonymous poster hash: b259f...af4

AnonymBruker
Skrevet

Er du ikke i kontakt med nav? Hvis du ikke kan jobbe og har så store plager, så kan vel nav svar på slike spørsmål?

Anonymous poster hash: b259f...af4

ikke riktig enda. skal flytte tilbake til hjemplassen så jeg venter med nav til jeg kommer dit.

Anonymous poster hash: be056...e08

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det ikke blir så dyrt om de selger månedskort? Det kan jo som du sier fort bli noen kroner dersom man betaler for hver gang. Medlemsrabatter kanskje? Så kan du melde deg inn i en eller annen organisasjon bare for å nyte godt av rabattene?

Utspekulert og kreativt :lur:



Anonymous poster hash: 3d87b...d5f
AnonymBruker
Skrevet

ikke riktig enda. skal flytte tilbake til hjemplassen så jeg venter med nav til jeg kommer dit.

Anonymous poster hash: be056...e08

Hva lever du av nå da? Hvis du ikke kan sitte eller stå eller gå, så må du jo en jobb som du kan utføre liggende? Sitter du i rullestol?

Anonymous poster hash: b259f...af4

AnonymBruker
Skrevet

Hva lever du av nå da? Hvis du ikke kan sitte eller stå eller gå, så må du jo en jobb som du kan utføre liggende? Sitter du i rullestol?

Anonymous poster hash: b259f...af4

jeg jobber, men med store smerter. sitter ikke i rullestol nei

Anonymous poster hash: be056...e08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...