Ginny Skrevet 8. mars 2015 #21 Skrevet 8. mars 2015 jeg har noen spm til dere som bruker kopp 1- er dere ikke redde for å søle når dere tar den ut? 2- hvor lang tid brukte dere på å forsikre dere om at det var "tett"? jeg er redd jeg bare kommer til å bruke bind ved siden av uansett 3- hvordan rengjør man den etter endt periode? Anonymous poster hash: f2a66...2e2 1) Nei, er jo på do Det er papir tilgjengelig, og det søler overraskende lite. 2) Det var litt vanskelig første gang jeg prøvde, men etterhvert merker du når det oppstår vakuum og ikke. Jeg bruker alltid truseinnlegg uansett, så jeg fortsatte bare med det. Har hatt et par dråpers lekkasje én gang, da satt ikke koppen rett. 3) Koker den
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2015 #22 Skrevet 8. mars 2015 Jeg må spørre. Jeg kan helt fint ha i min menskopp i mange timer uten å måtte tømme den, og jeg kjenner som regel absolutt ingenting når jeg har den i... Men hvis jeg slapper heelt av i musklene nedentil, så kjenner jeg at den nesten presses litt nedover, såpass at den tuppen nederst nesten stikker ut. Det lekker likevel ingenting, men det blir jo ubehagelig og jeg må dytte den helt inn igjen. Betyr dette at jeg har feil størrelse, eller at jeg ikke setter den helt riktig inn? Eller må jeg bare halvstramme musklene hele tiden? Anonymous poster hash: bb8f0...bda
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #23 Skrevet 9. mars 2015 Høres litt ut som feil størrelse, hvilken kopp har du? Anonymous poster hash: e18b5...7f7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #24 Skrevet 9. mars 2015 Høres litt ut som feil størrelse, hvilken kopp har du? Anonymous poster hash: e18b5...7f7 Jeg har den minste fra DivaCup, siden jeg er 20 år og ikke har født. Anonymous poster hash: bb8f0...bda
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #25 Skrevet 9. mars 2015 Jeg har den minste fra DivaCup, siden jeg er 20 år og ikke har født. Anonymous poster hash: bb8f0...bda Den har jeg også, og har ikke det problemet. Er 25 og har heller ikke født. Vet at den koppen er relativt lang sammenlignet med mange andre. Har du klippet av tuppen? Anonymous poster hash: e18b5...7f7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #26 Skrevet 9. mars 2015 Den har jeg også, og har ikke det problemet. Er 25 og har heller ikke født. Vet at den koppen er relativt lang sammenlignet med mange andre. Har du klippet av tuppen? Anonymous poster hash: e18b5...7f7 Har ikke klippet av tuppen, nei. Skal prøve litt til, se om jeg får til å tilpasse hvordan den sitter inne, og så eventuelt prøve å klippe den av Anonymous poster hash: bb8f0...bda
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #27 Skrevet 9. mars 2015 Jeg kjenner ikke noe til koppen selv når jeg slapper helt av. Så det kan jo høres ut som feil størrelse. Det er så fantastisk å ha mensen, for jeg merker seriøst ingenting til den. Tømmer morgen og kveld og resten av tiden vet jeg ikke at jeg har mensen. Genialt! Anonymous poster hash: 9ae75...95d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #28 Skrevet 9. mars 2015 Jeg har klippet den helt bort. Den gnagde jo bare når jeg klippet bare litt. Anonymous poster hash: 9ae75...95d
Kragebein Skrevet 9. mars 2015 #29 Skrevet 9. mars 2015 Jeg ble så komfortabel med den i går at jeg tok sjansen på å sove med den. For å si det sånn, jeg kommer aldri til å sove med noe annet når jeg har mensen igjen.
snusmumriken Skrevet 9. mars 2015 #31 Skrevet 9. mars 2015 Hipp hurra for menskopp! Jeg fikk min for ett år siden og har ikke sett meg tilbake. Utrolig mye bedre! For å svare på spørsmål: 1- er dere ikke redde for å søle når dere tar den ut? Nope, bare å gjøre det sakte og pent. 2- hvor lang tid brukte dere på å forsikre dere om at det var "tett"? jeg er redd jeg bare kommer til å bruke bind ved siden av uansett Brukte truseinnlegg de første par mensene, men nå kjenner jeg det enkelt med fingeren om den sitter tett. 3- hvordan rengjør man den etter endt periode? Vask med såpe og desinfiserer. forøvrig har jeg fra mooncup, og klippet av hele "stilken", da den gnagde litt.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #32 Skrevet 9. mars 2015 Har ikke klippet av tuppen, nei. Skal prøve litt til, se om jeg får til å tilpasse hvordan den sitter inne, og så eventuelt prøve å klippe den av Anonymous poster hash: bb8f0...bda Lykke til! Jeg har forøvrig klippet av hele, vet mange må det. Hvis dette ikke funker så kan det hende du har veldig sterke muskler der nede, som gjør at du "presser" den ut. Da må du ha en fastere en:) Anonymous poster hash: e18b5...7f7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #33 Skrevet 9. mars 2015 Ville dere turt å dra på lengre sykkeltur med den? Hva med tøffe treningstimer hvor man f.eks trener taekwondo (mye spark)? Vurderer å teste selv, men lurer på hvor mye den faktisk tåler... Anonymous poster hash: d606f...b1e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #34 Skrevet 10. mars 2015 Den tåler alt Så tren i vei Anonymous poster hash: 9ae75...95d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #35 Skrevet 10. mars 2015 Var på yoga i går, og den sitter som et skudd - ingen lekkasje, selv i de verste opp-ned-vridd-stillingene. Er mye sikrere på trening nå! Men om du er litt usikker - bruk bind eller truseinnlegg de første gangene bare for å forsikre deg. Eeeeeeelsker at jeg slipper å tenke på lukt og avfall i søpla:) Anonymous poster hash: 2d94c...068
fruBeist Skrevet 14. mars 2015 #36 Skrevet 14. mars 2015 Praktisk at koppen og mensen dukka opp same dag. Greit å kunne teste ut hjemme i løpet av helga
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #37 Skrevet 30. mars 2015 Har et spm, når jeg setter den inn så kan jeg alltid kjenne en fold i koppen som ikke går ut, sånn at det blir lekasjer. Kjennes ut som det ikke blir vakuum, på en måte. Hvordan får man dette til? Anonymous poster hash: 5a469...336
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #38 Skrevet 30. mars 2015 Har et spm, når jeg setter den inn så kan jeg alltid kjenne en fold i koppen som ikke går ut, sånn at det blir lekasjer. Kjennes ut som det ikke blir vakuum, på en måte. Hvordan får man dette til? Anonymous poster hash: 5a469...336 Prøv å vri koppen rundt etter at du har satt den inn. Et annet triks er å trekke den litt inn og skyve den litt utover igjen med musklene i skjeden. Anonymous poster hash: 76be6...30a
Lulilelu Skrevet 30. mars 2015 #39 Skrevet 30. mars 2015 Har et spm, når jeg setter den inn så kan jeg alltid kjenne en fold i koppen som ikke går ut, sånn at det blir lekasjer. Kjennes ut som det ikke blir vakuum, på en måte. Hvordan får man dette til? Anonymous poster hash: 5a469...336 Når du setter den inn så drar du den litt ut igjen til du hører "vakumlyden". Du må kanskje prøve litt inn og ut for å få den perfekt. Hvis det ikke går uansett hva du gjør eller må styre veldig mye hver gang så kan koppen rett og slett være for stor for deg eller for myk. Noen har strammere muskler og trenger en litt stivere kopp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå