AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Har fått en soppinfeksjon og skal kjøpe vaginaltabletter i morgen. Men skal også ha mensen på søndag. Hvordan går det sammen? Må jeg vente med å ta tablettene til jeg er ferdig med mensen da..? Noen som har erfaring med det? Anonymous poster hash: c5da7...fca
Gjest incognita Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Jeg ville avventet hele kuren, mest sannsynlig vil mensen fikse hele problemet. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 Jeg pleier å kjøpe en canesten med kun en tablett, går det an? For da kan du ta en før du legger deg i morgen. Slimhinnene i underlivet er mer sårbart under mensen så man får lettere sopp rett før og rett etter mensen. Så er ikke sikkert at du blir bedre før mensen er over. Anonymous poster hash: b27dc...04f 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Jeg ville avventet hele kuren, mest sannsynlig vil mensen fikse hele problemet. Hvordan forklarer du det? C. albicans vokser dårlig under normal pH i skjeden (~3.5), men får bedre vekstbetingelser med høyere pH, optimalt opp mot lett alkaliske nivåer. pH i skjeden stiger under menstruasjonen, og gir bedre vekstbetingelser for sopp.Anonymous poster hash: 09b56...d71
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #5 Skrevet 7. mars 2015 Kjøp diflucan i stedet (svelgetablett), den er også reseptfri.Anonymous poster hash: aa007...bb8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #6 Skrevet 7. mars 2015 Kjøp diflucan i stedet (svelgetablett), den er også reseptfri.Anonymous poster hash: aa007...bb8 Skal ikke den kun brukes om salve/piller ikke funker? Anonymous poster hash: c5da7...fca
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #7 Skrevet 7. mars 2015 Vent til mensen er over. Anonymous poster hash: bcadd...89b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #8 Skrevet 7. mars 2015 Kjøp diflucan i stedet (svelgetablett), den er også reseptfri.Anonymous poster hash: aa007...bb8 Har diflucan blitt reseptfri? Anonymous poster hash: d08cd...b6c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #9 Skrevet 7. mars 2015 Har diflucan blitt reseptfri? Anonymous poster hash: d08cd...b6c Jepp: http://www.apotek1.no/produkter/diflucan-150mg-kapsel-1stk-164479pAnonymous poster hash: aa007...bb8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #10 Skrevet 7. mars 2015 Skal ikke den kun brukes om salve/piller ikke funker? Anonymous poster hash: c5da7...fca Personlig ville jeg aldri brukt Canesten, etter å ha lest om (og selv opplevd) alle problemene folk har fått som følge av den. Såre slimhinner, mulig medvirkning til vestibulitt m.m. Men dette er selvsagt ulikt for alle, og gjerne avhengig av samråd med lege. Anonymous poster hash: aa007...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #11 Skrevet 7. mars 2015 Hvordan forklarer du det? C. albicans vokser dårlig under normal pH i skjeden (~3.5), men får bedre vekstbetingelser med høyere pH, optimalt opp mot lett alkaliske nivåer. pH i skjeden stiger under menstruasjonen, og gir bedre vekstbetingelser for sopp.Anonymous poster hash: 09b56...d71 Gjelder dette for alle sopptyper?Anonymous poster hash: aa779...836
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #12 Skrevet 7. mars 2015 Gjelder dette for alle sopptyper?Anonymous poster hash: aa779...836 Det må jeg slå opp nærmere, men jeg tviler på at det er særlig mange sopper som er sykdomsfremkallende hos mennesker som trives noe særlig i så sure miljøer som skjeden. Skjeden er kolonisert med lactobacillus-bakterier som holder pH nede. Når denne balansen forrykkes får sopp og andre organismer bedre vekstvilkår. Forøvrig er det svært sjelden at andre sopper enn candida albicans skaper skjedeinfeksjoner hos mennesker med normalt immunforsvar.Anonymous poster hash: 09b56...d71
Gjest Pheel Skrevet 7. mars 2015 #13 Skrevet 7. mars 2015 Virkningen er vel et døgns tid uansett? Om ikke mindre før det kommer ut igjen. Hadde satset på at det gikk helt fint.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå