minister-mio Skrevet 7. mars 2015 #21 Skrevet 7. mars 2015 Du kan jo bli kjent med han og forsøke å tenke selv.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #22 Skrevet 7. mars 2015 Pappaen min er fra Iran. Det er en grunn for at hverken jeg eller moren min har kontakt med han... Lystløgner, ser kun sin egen side av saken, tåler ikke kritikk, vant til at mannen bestemmer. Han er ikke muslim og er veldig godt likt der han bor, noe jeg virkelig ikke forstår. Jeg kunne aldri vært sammen med en som har så forskjellig kultur enn det jeg selv har, men det er nok vanskelig å oppdagen i førsten av et forhold. Selv om faren min flyktet fra regimet i Iran og har inrettet seg godt i Norge, sitter fortsatt mye av kulturen igjen. Han behandler kvinner fint og har inrettet seg greit i det norske samfunnet, men som jeg har nevnt er det fortsatt mange betydelige forskjeller. Men vær klar over at eventuelle unger du måtte få med han, de tilhører han og de blir automatisk registrert som muslimer i Iran, med mindre han er norsk statsborger. Om du skulle komme til å befinne deg i Iran en gang, så må du vite at det er han som bestemmer (utelukkende han) om deres barn blir med tilbake til Norge. Dette har aldri jeg hørt noe om. Jeg vet moren min var livredd for at faren min skulle ta meg med til Iran når jeg var liten, men dette har hun aldri nevnt... Nå vet ikke jeg noe om når han fikk norsk statsborgerskap. Hvor finnes det informasjon om dette? Anonymous poster hash: 46c2b...3b0
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #23 Skrevet 7. mars 2015 Jeg var sammen med en fra Iran i 1 år. Og jeg var hjertelig velkommen hos hans familie. De var muslimer, men ikke strenge på det. Nå kom han til Norge som 3 åring. Så følte han ikke var annerledes enn en nordmann. I dag er han gift med en norsk kvinne, og søsteren hans er gift med en norsk mann. Anonymous poster hash: 7a3ce...c9c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #24 Skrevet 7. mars 2015 Du kan jo bli kjent med han og forsøke å tenke selv. Nei sier du det? Det hadde jeg ikke tenkt på.. Jeg spurte for å få noen svar fra folk med erfaringer. Har du ingenting å bidra med så trenger du jo ikke skrive her. Bare et lite tips. Anonymous poster hash: 9833c...c2b
minister-mio Skrevet 7. mars 2015 #25 Skrevet 7. mars 2015 Nei sier du det? Det hadde jeg ikke tenkt på.. Jeg spurte for å få noen svar fra folk med erfaringer. Har du ingenting å bidra med så trenger du jo ikke skrive her. Bare et lite tips. Anonymous poster hash: 9833c...c2b Erfaringer med iranske menn? Fordi alle er like?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #26 Skrevet 7. mars 2015 Erfaringer med iranske menn? Fordi alle er like? Omg you're SO totally rude. Har du ikke noe å bidra med SÅ LA VÆR Å SVAR!!!! Er det så vanskelig? Herregud assa. Anonymous poster hash: 9833c...c2b
minister-mio Skrevet 7. mars 2015 #27 Skrevet 7. mars 2015 Omg you're SO totally rude. Har du ikke noe å bidra med SÅ LA VÆR Å SVAR!!!! Er det så vanskelig? Herregud assa. Anonymous poster hash: 9833c...c2b 1
Tøytigern Skrevet 8. mars 2015 #28 Skrevet 8. mars 2015 Pappaen min er fra Iran. Det er en grunn for at hverken jeg eller moren min har kontakt med han... Lystløgner, ser kun sin egen side av saken, tåler ikke kritikk, vant til at mannen bestemmer. Han er ikke muslim og er veldig godt likt der han bor, noe jeg virkelig ikke forstår. Jeg kunne aldri vært sammen med en som har så forskjellig kultur enn det jeg selv har, men det er nok vanskelig å oppdagen i førsten av et forhold. Selv om faren min flyktet fra regimet i Iran og har inrettet seg godt i Norge, sitter fortsatt mye av kulturen igjen. Han behandler kvinner fint og har inrettet seg greit i det norske samfunnet, men som jeg har nevnt er det fortsatt mange betydelige forskjeller. Dette har aldri jeg hørt noe om. Jeg vet moren min var livredd for at faren min skulle ta meg med til Iran når jeg var liten, men dette har hun aldri nevnt... Nå vet ikke jeg noe om når han fikk norsk statsborgerskap. Hvor finnes det informasjon om dette? Anonymous poster hash: 46c2b...3b0 Jeg ville undersøkt med moren din. Hun kan sikkert si mere om hva som fikk henne til å frykte at du skulle tas med til Iran. Det er jo alltid individuelle grunner i forhold.
Tøytigern Skrevet 8. mars 2015 #29 Skrevet 8. mars 2015 Omg you're SO totally rude. Har du ikke noe å bidra med SÅ LA VÆR Å SVAR!!!! Er det så vanskelig? Herregud assa. Anonymous poster hash: 9833c...c2b For et totally rude svar. Hun bidro jo med å påpeke at ikke alle er like. Men enkelte felles trekk som folk fra samme kultur deler vil det alltid være, etter min oppfatning.
Gjest Meeh Skrevet 8. mars 2015 #30 Skrevet 8. mars 2015 (endret) Jo mer religiøs han er, dess større problemer vil nok oppstå. Er han tydelig religiøs er han mest sannsynlig veldig kontrollerende. Iran er et land hvor du blir hengt offentlig hvis du f.eks er homofil eller gjør narr av islam, og dette er praksis som gjenspeiler den generelle holdningen i befolkningen. Er enkelt og greit bare å spørre ham om hvor viktig religion er i livet sitt. Ber han daglig, unngår svin som pesten, mener at Mohammed-tegnere skal henrettes, skylder voldtekt på usømmelige klær m.m - styr selvsagt unna. Endret 8. mars 2015 av Meeh
Tøytigern Skrevet 8. mars 2015 #31 Skrevet 8. mars 2015 (endret) Jo mer religiøs han er, dess større problemer vil nok oppstå. Er han tydelig religiøs er han mest sannsynlig veldig kontrollerende. Iran er et land hvor du blir hengt offentlig hvis du f.eks er homofil eller gjør narr av islam, og dette er praksis som gjenspeiler den generelle holdningen. Han trenger ikke være "tydelig religiøs" for å bli påvirket av tradisjon og tabuer i iransk kultur. Om han er liberal og tydelig integrert i vesten, så kan han fortsatt gå i motsatt retning, når han møter på utfordringer og/eller opplever uenigheter i samlivet med en vestlig partner. Men det gjelder jo igrunnen for alle forhold der man er fra to ulike land. Her er man tilogmed fra to ulike verdensdeler, to ulike former for styring av samfunnet og to ulike former for religiøse paradigmer. Det gir mange ekstra utfordringer. Og når man møter dem, er det lett å gå tilbake til det man kjenner best- fra egen oppvekst blant annet,- og støtte seg på det, når man forsøker å løse problemene. Endret 8. mars 2015 av Tøytigern
Gjest Meeh Skrevet 8. mars 2015 #32 Skrevet 8. mars 2015 Han trenger ikke være "tydelig religiøs" for å bli påvirket av tradisjon og tabuer i iransk kultur. Om han er liberal og tydelig integrert i vesten, så kan han fortsatt gå i motsatt retning, når han møter på utfordringer og/eller opplever uenigheter i samlivet med en vestlig partner. Men det gjelder jo igrunnen for alle forhold der man er fra to ulike land. Her er man tilogmed fra to ulike verdensdeler, to ulike former for styring av samfunnet og to ulike former for religiøse paradigmer. Det gir mange ekstra utfordringer. Og når man møter dem, er det lett å gå tilbake til det man kjenner best- fra egen oppvekst blant annet,- og støtte seg på det, når man forsøker å løse problemene. Og hvorfor i all verden skal noen med vettet i behold ta på seg den oppgaven? At norsk kultur er overlegen er det ingen som helst tvil om, at alt skal relativiseres er bare tullete.
Tøytigern Skrevet 8. mars 2015 #33 Skrevet 8. mars 2015 Og hvorfor i all verden skal noen med vettet i behold ta på seg den oppgaven? At norsk kultur er overlegen er det ingen som helst tvil om, at alt skal relativiseres er bare tullete. Øøø... At noen med vettet i behold forsøker å finne ut av hvordan man skal bli enig med partneren sin om barna skal oppdras til å gå med lakksko og lang kåpe eller om de skal ha shorts og crocks, er selvsagt ikke en oppgave man vil ta på seg... 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #34 Skrevet 9. mars 2015 Har møtt en iraner via tinder. Han virker hyggelig. Men jeg vet om flere damer som har vært sammen med iranere og blitt banka og mishandla psykisk. Så jeg er litt skeptisk. man skal jo ikke dømme alle selvfølgelig, men jeg er litt redd. Har sett Ikke uten min datter veldig mange ganger og, er redd for å ende opp med en gæren muslim som stenger meg inne i et skap. Anonymous poster hash: 9833c...c2b Er han 33? Og med 2 Bachelor? Anonymous poster hash: d8767...61f
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #35 Skrevet 9. mars 2015 Er han 33? Og med 2 Bachelor? Anonymous poster hash: d8767...61f Og så begynner han sikkert på bokstaven... E? K? L? A? Anonymous poster hash: 826b6...3b4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #36 Skrevet 9. mars 2015 Er han 33? Og med 2 Bachelor? Anonymous poster hash: d8767...61f JA! Herregud, har du også møtt en sånn? I Oslo? På Tinder? Han har unmatcha meg på Tinder nå, han ble sur fordi jeg ikke kunne møte han i helgen. Jeg har hatt besøk fra utlandet, passer dårlig å ta med de på date hehe. Navnet begynner på D. Jeg merket tendenser til at han var kontrollerende og sjalu da han virket furt fordi jeg ikke kunne møte han.Jeg sa jeg skulle si fra når jeg var ledig men tydeligvis hadde han hastverk Anonymous poster hash: 9833c...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 #37 Skrevet 9. mars 2015 Jeg ville vært skeptisk til å date noen fra persia,arabia osv..Kulturforskjellen er og blir for stor.Selv om mange er født og oppvokst i Norge er de dårlig integrert.Kvinner,barn og dyr styres med jernhånd. Tenåringsgutter slenger gatelangs til langt på kveld mens jevnaldrende jenter sperres inne hjemme. Hvis du går i mot familien og krenker deres ære får du onkler,tremenninnger,brødre og resten av slekten på nakken. Anonymous poster hash: 5eb1d...96d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #38 Skrevet 10. mars 2015 JA! Herregud, har du også møtt en sånn? I Oslo? På Tinder? Han har unmatcha meg på Tinder nå, han ble sur fordi jeg ikke kunne møte han i helgen. Jeg har hatt besøk fra utlandet, passer dårlig å ta med de på date hehe. Navnet begynner på D. Jeg merket tendenser til at han var kontrollerende og sjalu da han virket furt fordi jeg ikke kunne møte han.Jeg sa jeg skulle si fra når jeg var ledig men tydeligvis hadde han hastverk Anonymous poster hash: 9833c...c2b hahaha det er han! Han tok kvelertak på en kompis av meg, fordi han trodde vi hooka opp.. Gæren fyr! Bra du fant ut av det før dere møttes da Anonymous poster hash: d8767...61f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå