AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #1 Skrevet 6. mars 2015 Har møtt en iraner via tinder. Han virker hyggelig. Men jeg vet om flere damer som har vært sammen med iranere og blitt banka og mishandla psykisk. Så jeg er litt skeptisk. man skal jo ikke dømme alle selvfølgelig, men jeg er litt redd. Har sett Ikke uten min datter veldig mange ganger og, er redd for å ende opp med en gæren muslim som stenger meg inne i et skap. Anonymous poster hash: 9833c...c2b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #2 Skrevet 6. mars 2015 Ja.<br /><br />Nå er det forskjell på iranere. Mitt inntrykk er at de generelt er veldig åpne, mindre religiøse. Jeg datet for øvrig en veldig classy iransk mann med en god jobb og veldig norsk på alle måter. Han var muslim i den form at han trodde på Gud, på samme måte som meg. Verdens herligste familie og alt.<br /><br />Hvis du tror at alle muslimer banker opp koner osv vet jeg sannelig ikke hvilken verden du lever i. Alle som er Jehovasvitner er da ikke like gærne?(eller jo det er de). Osv.. Kjenner mange muslimer, leger, advokater osv...oppegående mennesker uansett kjønn. Heldigvis kjenner ikke noen som er radikale..men de finnes jo. Men jeg mener uansett at man fort finner ut av det..om dere skal date så får du vel noen Vibes snart på hvor oppegående mannen er.<br /><br />Lykke til.<br /><br />Anonymous poster hash: aebbd...6b8 1
Sandie Skrevet 6. mars 2015 #3 Skrevet 6. mars 2015 (endret) Synes du skal gi ham en sjanse om du liker ham.Er han integrert i det norske samfunnet er sannsynligheten stor for at forskjellene mellom dere ikke er av særlig betydning. Jeg har en venninne fra Afghanistan som sier at iranere generelt sett er litt mer liberale og mindre religiøst konservative enn f.eks.irakere og pakistanere.Dette er altså hennes ord,ikke mine men jeg har dog merket meg at mine iranske naboer fremstår som et vanlig norskt ektepar slik jeg kan se dem.Mannen i huset henter barna i barnehagen og kona går vestlig kledd og er i full jobb. Endret 6. mars 2015 av Sandie 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #4 Skrevet 6. mars 2015 Iranere er vel stort sett kristne, stemmer ikke det? De jeg kjenner lever som vanlig, drar på fest, kler seg i vestlige klær og er som vanlige nordmenn. Kjenner til og med en iraner som er homofil (som bor i Iran nå). Han mannen jeg skal møte er født og oppvokst i Norge og virker veldig høflig og grei. Er de kjent for å være familieorienterte? Kan de gifte seg med norske damer uten at familien blir sint? Anonymous poster hash: 9833c...c2b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #5 Skrevet 6. mars 2015 Iranere er ofte enten shia muslimer eller en annen spesiell religion ..bahia? Ikke så mange som er kristne.<br /><br />Men ærligtalt, kommer vel an på mannen. Om han virker oppegående så vet du vel.Anonymous poster hash: aebbd...6b8
Amarinda Skrevet 6. mars 2015 #6 Skrevet 6. mars 2015 Iranere som er i Norge på grunnlag av asyl tilhører ofte den mer skolerte og mindre muslimske delen. Har ingen erfaring med iranske menn, men iranske kvinner er hvertfall veldig ofte pent kledde og godt integrerte. I de familiene jeg har kjent har det også vært helt naturlig at de har datet norske menn.
Gjest Reza08 Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 De jeg kjenner er hvertfall greie folk og er godt integrert i samfunnet vårt. Selvsagt er det noen kulturelle forskjeller på enkelte områder, men stort sett er de godt tilpasset vår kultur. De som er født i landet her, er vant med samfunnet og vår kultur på lik linje med alle andre.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #8 Skrevet 7. mars 2015 Jeg datet en iraner en gang. Jeg likte han veldig godt, og han var kjempehyggelig og romantisk. Men det var et minus.. og det var at i sengen var han veldig overtalende, og fikk meg til å gjøre ting jeg ikke hadde så veldig lyst til. Vi var ganske unge da, så kanskje vi begge har lært Anonymous poster hash: e3de1...794
Tøytigern Skrevet 7. mars 2015 #9 Skrevet 7. mars 2015 (endret) Jeg datet en dame fra Iran en gang. Noe av det første hun "klargjorde" for meg var at "Vi kan aldri gifte oss, Tøytigern." Æææ, ååkei? Men hun hadde rett. Det er vel det jeg har å si om saken. Jeg lærte meg endel om verden av det forholdet der. Endret 7. mars 2015 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 7. mars 2015 #10 Skrevet 7. mars 2015 (endret) De jeg kjenner er hvertfall greie folk og er godt integrert i samfunnet vårt. Selvsagt er det noen kulturelle forskjeller på enkelte områder, men stort sett er de godt tilpasset vår kultur. De som er født i landet her, er vant med samfunnet og vår kultur på lik linje med alle andre. På utsiden. Endret 8. mars 2015 av Tøytigern 1
Tøytigern Skrevet 7. mars 2015 #11 Skrevet 7. mars 2015 (endret) -slettet post- Endret 8. mars 2015 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 7. mars 2015 #13 Skrevet 7. mars 2015 Har møtt en iraner via tinder. Han virker hyggelig. Men jeg vet om flere damer som har vært sammen med iranere og blitt banka og mishandla psykisk. Så jeg er litt skeptisk. man skal jo ikke dømme alle selvfølgelig, men jeg er litt redd. Har sett Ikke uten min datter veldig mange ganger og, er redd for å ende opp med en gæren muslim som stenger meg inne i et skap. Anonymous poster hash: 9833c...c2b Gæren muslim som stenger deg inne i et skap? Vel, sikkert ikke her i Norge. Men vær klar over at eventuelle unger du måtte få med han, de tilhører han og de blir automatisk registrert som muslimer i Iran, med mindre han er norsk statsborger. Om du skulle komme til å befinne deg i Iran en gang, så må du vite at det er han som bestemmer (utelukkende han) om deres barn blir med tilbake til Norge. Bruk masse tid og bli intenst godt kjent med denne mannen, dersom du ser for deg at dere kan ha en framtid. Minimum 5 år. Etter to år vet du fortsatt ingenting. Og du må ha vært i Iran for å vite hvordan han vil komme til å reagere på å ha en norsk kone, når han er der. (Press fra familiemedlemmer osv. جدة og alt det der...) Men før du drar dit, med han, så vil dere sannsynligvis være gift. (Ja.) Han kanskje sier at dere kan dra dit på ferie, mens dere er i et uforpliktende fohold. Men ferie dit, med deg, uten å være gift... Skrinlegg å forvente at det vil skje. Om du kommer dit: Gi aldri under noen omstendighet fra deg passet ditt så det kan legges i en safe du ikke har nøkler til personlig. (Alderig) Jeg håper du får det fint med han. Men for Guds skyld (...) ta vare på deg selv, og sett deg selv først. Alltid. Følg magefølelsen. Har du det ikke bra, så er det over og ut. Du må føle at du har det bra, hele veien. Lykke til.
Tøytigern Skrevet 7. mars 2015 #14 Skrevet 7. mars 2015 (endret) De fleste av oss på KB er da veldig greie vel? Jeg antar du mente KG Endret 8. mars 2015 av Tøytigern
Tøytigern Skrevet 7. mars 2015 #15 Skrevet 7. mars 2015 (endret) Synes du skal gi ham en sjanse om du liker ham.Er han integrert i det norske samfunnet er sannsynligheten stor for at forskjellene mellom dere ikke er av særlig betydning. Jeg har en venninne fra Afghanistan som sier at iranere generelt sett er litt mer liberale og mindre religiøst konservative enn f.eks.irakere og pakistanere.Dette er altså hennes ord,ikke mine men jeg har dog merket meg at mine iranske naboer fremstår som et vanlig norskt ektepar slik jeg kan se dem.Mannen i huset henter barna i barnehagen og kona går vestlig kledd og er i full jobb. Feil. Nei, dette stemmer ikke. Iran og Pakistan er de blant mest konservative plassene du kan finne. Mulig din afghanske veninne tenker sånn, som er vant med mujahedin og taliban. Iranere er vel stort sett kristne, stemmer ikke det? De jeg kjenner lever som vanlig, drar på fest, kler seg i vestlige klær og er som vanlige nordmenn. Kjenner til og med en iraner som er homofil (som bor i Iran nå). Han mannen jeg skal møte er født og oppvokst i Norge og virker veldig høflig og grei. Er de kjent for å være familieorienterte? Kan de gifte seg med norske damer uten at familien blir sint? Anonymous poster hash: 9833c...c2b Nei. Det stemmer ikke. Endret 7. mars 2015 av Tøytigern
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #16 Skrevet 7. mars 2015 Datet en iransk jente. Hun var en ekspert på å lyve. Mye mulig hun hadde god trening i å lyve for foreldrene sine. Ting skar seg da jeg aldri fikk avklart hvordan veien kom til å bli videre. Hun ville vel egentlig bare ha meg som en slags flørt og for å få erfaring, før hun fant seg en iraner selv. Hun klaget over mas fra foreldrene om å finne seg en gutt. Er selv innvandrer og tar gjerne en norsk dame (selv om de er upopulære blant oss) som er ærlig og åpen, enn en såkalt dydig innvandrerjente. Anonymous poster hash: 11748...646 1
Tøytigern Skrevet 7. mars 2015 #17 Skrevet 7. mars 2015 Datet en iransk jente. Hun var en ekspert på å lyve. Mye mulig hun hadde god trening i å lyve for foreldrene sine. Ting skar seg da jeg aldri fikk avklart hvordan veien kom til å bli videre. Hun ville vel egentlig bare ha meg som en slags flørt og for å få erfaring, før hun fant seg en iraner selv. Hun klaget over mas fra foreldrene om å finne seg en gutt. Er selv innvandrer og tar gjerne en norsk dame (selv om de er upopulære blant oss) som er ærlig og åpen, enn en såkalt dydig innvandrerjente.Anonymous poster hash: 11748...646 Min erfaring opp ad dage...
Gjest Lille-pus Skrevet 7. mars 2015 #18 Skrevet 7. mars 2015 Kudos, Hobbes Nå snakker dere jo om en annen generasjon enn jeg relaterer meg til... men jeg hadde en gang en persisk kollega og venn... en flott mann... han var gift med en norsk kvinne. Men, mannen var utdannet i Frankrike, flyktet i forbindelse med revolusjonen da sjahen ble styrtet (tilhørte med andre ord ikke den lavere klasse), vi jobbet sammen. Så er det nå slik at de fleste andre persere jeg kjenner gifter seg med andre persere, - ikke så rart egentlig... folk ønsker gjerne å ha et felles fundament og relativt like grunnverdier å bygge på. Med alle unntak fra 'regelen' selvsagt.
Christiania_Oslo Skrevet 7. mars 2015 #19 Skrevet 7. mars 2015 De fleste iranere har jo rømt fra ekstrem islam.kjenner et drøss av iranere, noen er muslimer,andre mener islam er en sykdom..
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #20 Skrevet 7. mars 2015 Jeg har ikke datet en iraner selv, men svigerinnen min er gift med en som kom som asylsøker derfra da han var ung. Verdens beste mann. Anonymous poster hash: 24b69...778
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå