Gå til innhold

Ny sexpartner - Soppinfeksjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en fast sexpartner de siste to månedene, og alt har gått helt fint.
Vi hadde sist sex natt til torsdag, og idag har jeg merket litt kløe i underlivet. Rettere sagt, rett ved åpningen.
Noen ganger kan jeg få samme kløe etter å ha brukt tampong for mye ifm. mensen, men nå følte jeg at jeg måtte ta en kikk.
Da så jeg hvite prikker i åpningen. Jeg er jo da redd for at jeg har fått en soppinfeksjon.

Jeg har aldri hatt noe problemer "der nede" før, annet enn urinveisinfeksjon ett par ganger og utflod i perioder; ellers ingen andre infeksjoner eller kjønnssykdommer.

Hvordan vet jeg om det er soppinfeksjon og hva er grunnen til at man kan få det? Kan sexpartneren min ha fått det også? Og hva kan jeg gjøre med det? Vil jo helst unngå å gå til legen.. Og aller helst slippe å fortelle partneren om det..

Noen som har hatt soppinfeksjon og kan forklare litt?

Anonymous poster hash: fd45c...d89
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan også legge til at jeg har vasket meg oftere i det siste. Fra å dusje èn gang om dagen, er det nå vasking der nede (med vann) 2-3 ganger daglig. Kan det ha noe å si? At man vasker seg for mye?

AnonymBruker
Skrevet

Kan også legge til at jeg har vasket meg oftere i det siste. Fra å dusje èn gang om dagen, er det nå vasking der nede (med vann) 2-3 ganger daglig. Kan det ha noe å si? At man vasker seg for mye?

Ja, endringer kan føre til sopp-infeksjon.

Anonymous poster hash: 0a4c0...2ae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne tørke det bort med papir, så det går altså bort.. Hvis det har noe betydning..
TS

Skrevet

ved soppinfeksjon får man ofte tjukk, hvit og klumpete utflod. kan være dette du så som hvite prikker og fikk vasket vekk? jeg har hatt det flere ganger. anbefaler jo å gå til legen men jeg syns dette var for flaut så jeg kjøpte krem og stikkpille på apoteket. borte etter 1 uke :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vet at det ikke er en kjønnssykdom, så er det jo trolig sopp. :) Tror egentlig de anbefaler at man stikker til legen om man er i tvil, men da er det jo helst for å utelukke en eller annen infeksjon. Hvis begge har testet seg allerede, så tenker jeg vel at du kan stikke på apoteket og få hjelp.

Ellers er jo kløe et tydelig symptom på sopp...

Anonymous poster hash: 1bdb6...3a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...