Gå til innhold

Vår fantastiske bryllupsdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endelig summet meg litt nå, så jeg får vel kanskje prøve å skrive noen ord om selve dagen vår Bilder har dere jo sett her: http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...ad.php?t=169326

Fredag!

Jeg begynner med å fortelle litt om fredagen. Etter å ha ordnet i festlokalet (dvs laget borddekorasjoner, lagt på plass sanghefter, menyer og servietter) så dro vi hjem. Sessamann og hans forlover skulle dra til hans forlover å sove der, mens min forlover og jeg skulle sove hos oss. Jeg følte Sessamannen aldri kom seg avgårde, for han måtte pakke alt han skulle ha og greier. Jeg begynte å få hastverk med å få han ut av huset... Hvorfor?? Jo fordi jeg skulle ordne morgengaven hans før bryllupet. Tilslutt dro dem og jeg kunne ordne det jeg skulle. Leverte fuglen vår til naboen, for hun skulle ta vare på den mens vi var borte. Hun er så snill at! Etterhvert fikk vi jo lagt oss da, men søvn den natta ble det smått med....

Lørdag 7 august! Bryllupsdag!!!

Jeg våknet opp og hoppet en tur i dusjen. Det var herlig! Etter å ha dusjet begge to og fønet håret vårt pakket vi ut i bilen det vi skulle ha med oss, og satte kursen mot frisøren. Jeg fikk et ite rush av stressfølelse da jeg så klokka ble litt mye, men det ga seg igjen da vi kom frem til helt avtalt tid. Frisøren min var en venninne som hadde fått frie tøyler til hår og sminke. Jeg hadde bare to ting jeg krevde og det var roser i håret og markert sminke (ikke sånn jomfrusminke som nesten ikke synes) Jeg hadde egentlig ingen anelse om hvordan jeg kom til å bli seendes ut, men jeg har alltid blitt fornøyd når hun har ordnet meg før! Jentene i salongen (de andre kollegene mine) var så overrasket over at jeg satt så rolig og ble ordnet. Det var en brud til der og skal si hun var en del frynsete der hun satt Jeg satt der med mitt champagneglass og koste meg jeg, men matlysten forsvant og det irriterte meg. Lurer på hvorfor? *knis*

Så var vi ferdige hos frisøren. Jeg, min forlover og min toastmadam. Vi var nydelige! Turen bar avgårde til fotografen. Vi var litt sent ute, men siden jeg kledde meg så fort da vi kom frem så gikk det veldig fint. Heldigvis skulle vi ta bilder inne, i et studio med airkondition. Det var skjønt! Og bilder ble det tatt gitt!! Maaaaaaange... På fredag (20.8) skal vi få hente dem. Åhhh, jeg gleder meg!!! Vi ble i alle fall tatt bilder av i alle forskjellige varianter. Spennende!

Så var det tid for å dra til kirken, men siden vi hadde litt døtid før vi skulle være der så dro vi hjem en tur og tisset og fikset litt på sminken min. Det var jo så varmt og klamt at det skulle ikke mye til før sminken rant, hehe... Men en liten shinings og jeg var ready to go!

Fremme ved kirken så begynte adrenalinet å pumpe. Pappan min stod utenfor og så kjempe kjekk ut. Han var nervøs! Det var bra for da brukte jeg min oppmerksomhet på han og glemte helt at det var jeg som burde være nervøs. Hehe!! Min forlover hadde klart å glemme å ta på seg skoene sine (hun hadde kjørt i sandaler) og hadde nesten tenkt å gå barfot i kirken Det fikk hun IKKE lov til av meg og jeg sa vi venter til du har fått på deg sko. Hun løp tilbake til bilen og hentet dem, og kom seg inn i kirken.

Klokkene ringte!

(Innendør hadde Sessamannen fått nerver) Pappa og jeg gjorde oss klare og stod og snakket om løst og fast mens klokkene ringte. Så ble det stille og alt jeg klarte å si var: "Pust dypt" til pappa. Så begynte musikken å spille og døren ble åpnet. Åhh så mange det var der (Jeg hadde jo forestilt meg en tom kirke, ha ha ha) Jeg smilte som en sol, det var herlig, jeg var lykkelig. Det var vanskelig å se på alle for det var så mange med tårer i øynene. Jeg fokuserte på Sessamannen som stod der så fin, med tårer og et kjempe lykkelig smil og det hele. Det dummeste jeg gjorde var å titte på mamma i det jeg gikk forbi og hun gråt, og det fikk meg veldig hormonell gitt Så jeg hulket meg litt bort til trappen der jeg fikk et kyss på hånden av Sessamann og en god klem etter at han hadde pent takket pappa for meg. Så førte han meg opp til stolen min og vi satte oss. Vielsen var utrolig fin. Presten var helt nydelig. Hun var kjempe flink å preike og satte virkelig denne begivenheten på netthinnen. Vi hadde ordnet med en fiolinist og han var så flink at jeg satt der med tårer i øynene og en heftig gåsehud. Det var lekkert! Hele tiden tittet Sessamann og jeg på hverandre og smilte. Vi var tydelig forelska og hjertet banket seg nesten ut av kroppen.

Ekteskapsinngåelsen gikk som en drøm. Vi hadde valgt den varianten der man gjentar etter presten og det ble sååå mye finere enn der man bare sier ja. Så satte vi på ringer og sa: XXX; jeg gir deg denne ring. om et tegn på mitt løfte om kjærlighet og troskap! Det var så fiiiint!!!! Så kysset vi!

På turen ut av kirken var det vel knapt et tørt øye og det føltes utrolig herlig at så mange fine venner og familie var der og så på oss. Så var vi gift!

Etter å ha blitt tatt masse bilder av på trappa, kysset gang på gang (det var det beste), sagt hade til Even (som skulle til sin bhg tante) så gikk vi ned til bilen til Pelen. Hun hadde pyntet bilen med hvite bånde og bjørkeris. Der fikk vi sjampis å kose oss med og skal si det var godt å fukte strupen litt. Fra kirken dro vi til hotellet. Litt kluss med toastmasteren vår om ankomsten så han sendte oss avgårde en tur og skulle ringe når vi kunne komme. Men telefonen hans "hang seg" og ingen andre hadde nummeret til Pelen. Så vi ble kjørende rundt 20 minutt for mye... Hehehe!!! Men det var koselig det da! Da vi endelig skjønte at vi kunne komme, så dro vi ned og ble mottatt med sprudlende røde drinker. Ny bildeserie med familie på (sånn under bjørka bilde)

Det ble tid for middag og taler og vi fikk jo så utrolige flotte taler. For ikke å snakke om den viktigste. Sessamann's tale til meg. Den var flott!! Jeg hadde laget sang til min mann og den ble og faktisk veldig flott. Brudgommens far skulle ikke holde tale, men gjorde det likevel. Forloverne holdt herlige taler og mamma sang solo til meg selv om hun ikke har sangstemme. Det er barskt gjort!!!!

Middagen var fenomenal, men jeg sleit med matlysten. Adrenalinet var fortsatt i god vigør, så jeg trykket i meg det lille jeg kunne. Toastmastrene var kjempe festlige og søte! Fikk folk til å ha det vel og alle så ut til å kose seg.

Etter middag ankom det en gjeng til. Jentene fra jobb og resten av venneskokken vår. Nå var vi fulltallige (40 stk) Jeg er sååå glad for at vi ikke var flere, for jeg klarte faktisk akkurat å rekke over å prate med alle! Og det er jeg litt stolt av. Kaffe ble det med cognac og baileys. Bryllupskaken vår var kjempe flott og ble laget av en venninne! Vet hvor jeg skal bestille kaker ja Skjærte opp kaken med min mann og spiste etter 'tradisjonens tro'. Åpnet festen med brude"vals" til Glenn Medeiros sin "Nothings gonna change my love for you" og det ble suppesøtt! Alle gikk i ring rundt oss da vi danset, og lykkelige - ja det var vi (og er!)

Så festet vi ut i de sene nattetimer og valgte til slutt å ta kvelden i 3 tiden. Da var føttene min ganske slitne etter over 12 timer i høyhælte sko. Det var en smule deilig å få ta dem av!

Hva som skjedde den natta snakker vi ikke høyt om her.

Dagen derpå

Jeg våknet på suiten dagen etter. Litt skallebank hadde jeg, men var ellers i kjempe form. Jeg hadde jo en kjempe overraskelse til min kjære. Endelig var dagen kommet til at jeg skulle gi han morgengaven hans. Egentlig hadde vi avtalt med å vente med gaver til vi kom til Thailand da alt av gull og edle stener er mye billigere der. Men denne gaven jeg hadde var en gave til oss begge.

Jeg fikk fisket frem gaven fra et hemmelig sted i suiten og overakt den til Sessamannen som satt i sengen som et spørsmålstegn. Først kvaltes han med dårlig samvittighet for ikke å kjøpt noe, men etter å se hvor ivrig jeg var så pakket han opp. Han fikk først 2 morsomme bøker. Så pakket han opp den siste gaven som også var en bok. En reisebok, over Praha.... Han skjønte lite da jeg måtte fortelle at 5 timer senere skulle vi dra til Praha på en minibryllupsreise. Alt var jo ordnet og pakket, så det var ikke mye han trengte å tenke på annet enn å være med! Jeg fikk se en tårevåt og glad og forundret mann denne dagen. Jeg fikk vite hvor mye han elsker meg og hvor mye han satte pris på alt som skjedde denne helgen.

Selv om han ikke hadde noen gave til meg, skal jeg love at det gjorde han opp for i Praha.

Det var 'litt' om vår fantastiske bryllupshelg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hjerte: Gratulerer :hjerte:

Høres ut som om du hadde en fantastisk dag og helg :P

Prøvde linken din, men fikk den ikke til å virke :-?

Skrevet

Takk! :-) Nå virker linken!

Skrevet

Gratulerer så masse som frue! Dagen deres hørtes helt fantastisk ut. Bildene var så fine. Dere så jo så forelsket ut. :hjerte: Kjempekjekk mann du har fått deg. :wink: :D

Skrevet

Kjempe fine bilder, likte håret ditt veldig godt, jeg.

Og så ser dere akkurat så lykkelige ut, som man bør være på en slik dag,- om ikke mer :wink:

*Gleder meg til vi får noen bilder også..*

Skrevet

Det hørtes ut som en perfekt dag, og en perfekt avslutning på det hele. Herlig overaskelse! :hoho:

Skrevet

Hørtes helt fantastisk ut detta sessa,,dere var jo fine da.. :sjarmor:

Skrevet

Gratulerer som Frue!

Høres som en kjempe herlig dag!

Kjempe fine bilder

Koldbruna

Skrevet

Gratulerer så mye!

Et veldig pent par syntes jeg!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...