wix Skrevet 15. august 2004 #1 Skrevet 15. august 2004 Forloveden og jeg har bestemt oss for å gifte oss om et års tid, men vi klarer ikke en gang å bestemme oss for hvor vi skal ha bryllupet..hihi. :o Her er noen fakta: - Brudgommen kommer fra Bergensområdet og har familien der. Han har stor familie som blir bedt i bryllupet. - Bruden kommer fra østlandet og har familien der. Familien hennes er noe mindre, og inneholder blant annet to skrøpelige gamle mennesker, som nok ikke kan reise til Bergen. Strengt tatt vet vi ikke om de lever om et år en gang, men jeg regner med de holder ut en stund til. - Bruden har bodd i Bergen i 5-6 år (student), og paret kommer til å slå seg til her videre også. De fleste av parets venner bor også i Bergensområdet. Jeg føler meg dratt mellom forlovedes ønske om å ha bryllupet i Bergen (det er her vi bor, og færrest mulig må reise da), og min families ønske/trusler om å ha det på østlandet, ellers kommer disse stakkars skrøpelige menneskene til å måtte være hjemme, og sannsynligvis vil en eller to til måtte melde avbud pga må passe på disse. Og da blir min familie litt liten i forhold til hans. Vi har også vurdert å gifte oss midt i mellom - et sted på fjellet, men det spørs om skrøpelige mennesker kan reise dit heller... Selv vet jeg ikke hva jeg vil...jeg vil bare at alle skal være fornøyd jeg. Egentlig er det vel ikke så viktig for meg hvor bryllupet er, tror jeg. Noen forslag til hvordan vi kan løse dette? (om det er noen som har forslag til gode lokaler i Bergensområdet eller rundt Asker/Hurum, så kom gjerne med dem...)
cecily Skrevet 15. august 2004 #2 Skrevet 15. august 2004 Vi skal ha bryllupet på brudgommens sitt hjemsted. Det er her vi bor og det vil være færre som må reise for å komme hit enn dersom vi skulle ha det der jeg kommer fra. Og tradisjonen om å ha bryllupet på brudens hjemsted er vel litt gammeldags syns jeg, etterslep etter tider der kun brudens foreldre betalte hele kalaset.
Gjest MrsL Skrevet 15. august 2004 #3 Skrevet 15. august 2004 Vi giftet oss også på Brudgommens hjemsted og det er også her vi bor og kommer til å fortsette å bo, så det føltes mest naturlig for oss.
Saeria Skrevet 15. august 2004 #4 Skrevet 15. august 2004 Jeg kan anbefale Kronstad Hovedgård i Bergen. Kjempeflott sted. :D
Tari Skrevet 15. august 2004 #5 Skrevet 15. august 2004 I Sætre i Hurum ligger Skogsborg, det er et nydelig stort gammelt hus som ligger pent til ved vannet. Der er det mange som har hatt sitt bryllup. Men, her må man ordne mat osv. selv. Det er også overnattingsmuligheter her, litt primitive kanskje, men det er også litt mer komfortable overnattingsmuligheter i selve huset for de gamle Ellers har du jo også Holmsbu som ligger utover der, ca. 50 min fra Oslo som også skal være veldig flott til brylluper. Lykke til med valget.
magnhild Skrevet 15. august 2004 #6 Skrevet 15. august 2004 Vi skal gifte oss i Bergen, det er her vi bor, selv om vi har familie og venner over hele landet, og mannen er fra østlandet. Det var ikke noe vanskelig i det hele tatt. Vi ville være her hvor vi hører hjemme og de aller fleste vennene våre er... Men jeg skjønner det er vanskelig å bestemme seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå