Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kari traa har absolutt ikke lavt liv om man er "normalvektig".

Anonymous poster hash: 0ee32...e64

Hva er det for tøys? Jeg er normalvektig (kmi/bmi mellom 18 og 25) og jeg liker ikke KT nettopp pga passformen, og jo - hennes stilongs er lave på livet. Jentungen som er liten og kjempetynn derimot trives i KT sine klær men skyr også unna stilongsene fordi de sklir av rumpa som hun kaller det.. Så joda, jeg er enig i at de er lave i livet..

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det for tøys? Jeg er normalvektig (kmi/bmi mellom 18 og 25) og jeg liker ikke KT nettopp pga passformen, og jo - hennes stilongs er lave på livet. Jentungen som er liten og kjempetynn derimot trives i KT sine klær men skyr også unna stilongsene fordi de sklir av rumpa som hun kaller det.. Så joda, jeg er enig i at de er lave i livet..

Rart jeg og de fleste andre jeg kjenner kan dra buksene langt oppå magen... Så nei det er ikke tøys. Har en venninne som jobber i sportsbutikk, og er man overvektig, mye hofter/mage så blir de fort for lave. Mange som klager på at de ikke er laget så godt etter kvinnelige former. Må slutte å fortelle at det andre sier er tøys når man sitter på mer fakta enn det du gjør.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kari traa har absolutt ikke lavt liv om man er "normalvektig". Anonymous poster hash: 0ee32...e64

Jeg er 174 cm og veier 58 kg. Altså litt under normalvektig. På meg har kari traa alfor lavt liv. Og ullen er stikkende. Janus er mye behageligere.

Anonymous poster hash: 12fdc...023

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk, da er vi ikke alene om å synes det. Og ikke kjøp fleecejoggebuksa til Kari Traa, den er sydd rart og gir camel toe, noe jeg aldri har i andre klær.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ull klør jo ikke for alle.. Jeg har ganske sensitiv hud og klarer feks ikke ullskjerf, ulllue og tjukke ullgensere rett på kroppen. Men ullsokker er null stress, samme med tynt ullundertøy (har prøvd flere merker). Strømpebukser går også til en viss grad greit, tror aldri jeg har prøvd noen med 100% ull... kan klø litt på rumpa/lårene hvis jeg sitter lenge med det. Tror nok barn sier ifra om klærne klør, det gjorde iallfall jeg som barn :)

Anonymous poster hash: dc1cf...28a
Skrevet

Jeg er godt voksen, men kan ikke og har aldri kunnet bruke ull innerst mot huden uansett hva slags ull og hva den er blandet med. Det klør noe helt forferdelig! Jeg har jo også vært baby en gang og den gangen var det vanlig med hjemmestrikkede ullplagg også innerst mot huden. Men at jeg klødde oppdaget moren min ganske umiddelbart for jeg skrek som en stukken gris og var rødflammete der hvor ulla hadde vært i kontakt med huden. Så de babyene som plages, klarer nok å formidle det vil jeg tro!

AnonymBruker
Skrevet

Takk, da er vi ikke alene om å synes det. Og ikke kjøp fleecejoggebuksa til Kari Traa, den er sydd rart og gir camel toe, noe jeg aldri har i andre klær.

les hva jeg skriver i svaret mitt lenger oppe om at kari traa ikke er sydd etter kvinnekroppen...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi hadde atopisk eksem fra hun var 3-4 mnd. Siden hun var vinterbaby begynte vi med ull (Joha og Janus hadde vi i hvertfall) med en gang, og det tok ikke lang tid før vi merket at hun syns det var ubehagelig. Hun skrek ikke så mye, men hun lå og "gned seg" fælt i vogna/senga, var veldig urolig. I tillegg var hun veldig varm av seg, så vi trodde først det bare var det, at det ble for varmt for henne med ull.

Nå derimot er hun 3, hun har vokst av seg det aller meste av eksemet og klarer fint å si fra om klær hun ikke liker. Og favorittklærne hennes er faktisk ullsettene fra Pierre Robert. Hun syns de er myke og gode, og hun vil gjerne ha det på seg selv om jeg foreslår noe annet.

Anonymous poster hash: 824a0...8f8
Gjest Solstråla88
Skrevet

Kari Traa klør, og har veldig lavt liv.

Men Janus klør ikke på meg. Kan anbefale det. Og PR.

Da har vi forskjellig meninig. Selv når jeg var høygravid fikk jeg buksen over magen

AnonymBruker
Skrevet

Hverken jeg eller barna mine tåler ull. Og plaggene av ull med bomull innerst er poengløst da man mister den effekten av ulla som man ønsker å oppnå ved å ha et tynt lag ull rett på kroppen.

Men vi alle tåler bambus, det er veldig mykt og glatt. Vi bruker også mye superundertøy, fungerer det også.

Anonymous poster hash: 3b3d0...2ef
Skrevet

Rart jeg og de fleste andre jeg kjenner kan dra buksene langt oppå magen... Så nei det er ikke tøys. Har en venninne som jobber i sportsbutikk, og er man overvektig, mye hofter/mage så blir de fort for lave. Mange som klager på at de ikke er laget så godt etter kvinnelige former. Må slutte å fortelle at det andre sier er tøys når man sitter på mer fakta enn det du gjør.

De fleste kvinner har en gang litt former og man er overhode ikke overvektig om man har det altså - jeg syns svarene dine sier at du er litt umoden i forhold til hva som er normalt og ikke på en kvinnekropp, spesielt siden di skriver "mye hofter/mage" det er fint mulig å være undervektig og likevel ha både hofter og mage, det kommer ann på fasong - og fasong har overhode ikke en dritt med overvekt å gjøre - skjerpings! Ikke rart unge jenter i dag sliter med selvbildet!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da har vi forskjellig meninig. Selv når jeg var høygravid fikk jeg buksen over magen

Det er jo merkelig når jeg er slank/tynn men de likevel er lave i livet. Men kanskje du hadde en kjempelav gravidmage da, eller en stor str.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Det er jo merkelig når jeg er slank/tynn men de likevel er lave i livet. Men kanskje du hadde en kjempelav gravidmage da, eller en stor str.

Hadde lav mage på slutten, men jeg har også lav kropp. De sitter sikkert forskjellig

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ingen typer ull (bruker ikke engang klær må bare 5 % ull fa jg klør meg til blods av det også). Vår eldste datter fikk røde nupper i huden av vanlige ullklær, men kunne bruke Devild sine plagg med ull/silke (silke eller kanskje det var bomull på innsiden). Nå har hun vokst det av seg og kan bruke det meste. Yngstemann reagerer ikke på noe. Velger å tro at jeg hadde merket det hvis hun hadde følt noe ubehag. Men er du usikker, velger du bare bambus eller superundertøy.

Anonymous poster hash: 0d71b...29a

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd alpakka ull, eller merino?

Mange som ikke tåler vanlig ull tåler det :)

Anonymous poster hash: a9f16...f11

Skrevet

Har du prøvd bambus? Ser det er flere som har nevnt det, men det er helt gull! Bambus fungerer helt supert for de med atopisk eksem / de som ikke tåler ull, men det har de samme egenskapene :) det transporterer fuktighet vekk fra huden, er varmeregulerende og naturlig antibaktrielt.. Jeg er helt avhengig selv :)

Skrevet

Kan ikke ha ammeinnlegg i ull, da klør det og jeg får rødt utslett, men på resten av kroppen går det helt fint med ull innerst. Enig i at KT-ulla ikke er så veldig god og at buksene er lave! Nøstebarns ullsilkebukse var superdeilig, men dessverre også veldig lav i livet og litt rar i passformen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...