Gå til innhold

"Kritikk av Israel, ikke jødehat".

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er noe man hører i hytt og pine fra motstandere av Israel, men holder det egentlig vann? Reaksjoner på å veive IS-flagget kontra å veive Israels flagg utenfor Berkeley:

https://www.youtube.com/watch?v=wOHJ06bsSow&t=

Hvordan har det seg at arabere kan bedrive etnisk rensning, masseslaveri, massevoldtekt, starte totalitære stater, drive terror i vesten, holde millioner av mennesker i fattigdom og egentlig det meste i boka når det gjelder jævelskap - dette mens når jødene slår tilbake på terrorangrep med militær makt så får de omtrent hele den muslimske befolkningen mot seg, og omtrent hele den vestlige venstresiden mot seg. Og dette til det punktet at du ikke kan gå med flagget til Israel offentlig i ti sekunder uten å hetses?

Dette er også folk med høyere utdanning man skulle regne med kjenner til IS-flagget, så det ligger ikke der. Stiller man andre moralske standarder til jøder på bakgrunn av etnisitet (som venstreorienterte omtrent uten unntak gjør), så er man rasist etter de fleste definisjoner.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er kritikk av Israel jødehat. Det er bare jødehatere som mener noe annet

Anonymous poster hash: cca39...f65
Skrevet (endret)

Jøder, muslimer, kristne, who cares... De er gale alle sammen.

Tror jeg har kommet til det punktet hvor jeg ikke orker å bry meg mer med noen av de. Får bare håpe de utrydder hverandre og ikke plager meg for mye.

Endret av debattanten
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser jo i mange av debattene her også at noen insisterer på å definere Israel-Palestina-konflikten som "jødene" mot "palestinerne", i stedet for "israelerne" mot "palestinerne" eller "jødene" mot "muslimene". Faktum er jo at Palestina eller Gaza er en langt mer religiøs homogen befolkning (muslimer) enn det Israel er (jøder).

Anonymous poster hash: f2bcd...796
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Tror jeg har kommet til det punktet hvor jeg ikke orker å bry meg mer med noen av de. Får bare håpe de utrydder hverandre og ikke plager meg for mye.

En fin religiøs tankegang du har der ser jeg. Siden det er slik fanatiske religiøse mennesker tenker.

Skrevet

En fin religiøs tankegang du har der ser jeg. Siden det er slik fanatiske religiøse mennesker tenker.

Nja, du kan sikkert tolke det den veien om du virkelig anstrenger deg. Et oppegående menneske burde jo skjønt at jeg overhodet ikke er religiøs og aldri har hatet noen pga mine religiøse overbevisninger, eller følt et behov for å bombe et land osv osv.

La meg omformulere; Jeg håper de heller utrydder hverandre enn å plage meg, hold meg utenfor den fanatismen deres liksom.

God dag til deg!

Skrevet

Ja, hvorfor bry seg egentlig? Det spiller jo ingen rolle for oss om disse galningene dreper hverandre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, hvorfor bry seg egentlig? Det spiller jo ingen rolle for oss om disse galningene dreper hverandre.

Litt kynisk, men jeg nærmer meg det standpunktet ja. Har pågått i "tusen år" og jeg kan ikke se noen ende på det. Blir vanskelig når det er så mange fanatikere som følger hver sin retning av en religiøs tekst, de kan aldri bli enige.

Er nok ikke noe håp, for bare håpe det holder det mest mulig lokalt der nede i midtøsten og omegn.

Endret av debattanten
Gjest Castielz
Skrevet

Jeg håper Israel vinner, av den enkle grunn at de har mer bidrag å komme med til verdenssamfunnet.

De produserer og skaper, hva gjør Pal-araberne i såkalte "Palestina"? Driver dank og sprenger ting, great!

Skrevet

Dette er noe man hører i hytt og pine fra motstandere av Israel, men holder det egentlig vann? Reaksjoner på å veive IS-flagget kontra å veive Israels flagg utenfor Berkeley:

Selv om jeg er veldig klar over at mye (det meste av?) Israel-kritikk er basert på mer eller mindre bevisst jødehat, har jeg problemer med å godta at denne videoen kan være reell. Det må være noe her som er gjort annerledes som gjør at IS-flagget ikke reageres på.

I virkeligheten ville jeg tro at folk som vifter med IS-flagg ganske raskt blir oppsøkt av politiet. Når dette ikke skjer her mener jeg det er grunn til å tvile på hvor ekte videoen faktisk er.

Skrevet

Jo, det spiller en stor rolle. Israel er et moderne demokrati som har bidratt stort til blant annet teknologisk og vitenskapelig utvikling. Hvis de klarer å drepe jødene vil hele verden bli holdt tilbake.

Skrevet

Litt kynisk, men jeg nærmer meg det standpunktet ja. Har pågått i "tusen år" og jeg kan ikke se noen ende på det. Blir vanskelig når det er så mange fanatikere som følger hver sin retning av en religiøs tekst, de kan aldri bli enige.

Er nok ikke noe håp, for bare håpe det holder det mest mulig lokalt der nede i midtøsten og omegn.

Ikke noe galt og være kynisk. La de religiøse drepe hverandre. Religiøsitet er roten til jævelskapen rett og slett. Bare så synd man skal dra dette inn i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Jo, det spiller en stor rolle. Israel er et moderne demokrati som har bidratt stort til blant annet teknologisk og vitenskapelig utvikling. Hvis de klarer å drepe jødene vil hele verden bli holdt tilbake.

Jeg støtter selvsagt Israel, ingen normale mennesker støtter barbariske terrorister. For min del kunne de utslettet hele Palestina, hadde ikke brydd meg et sekund. På tide og få stoppet denne krigen en gang for alle. De fleste forstår at man ikke kan forhandle med terrorister.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...