Gå til innhold

Er Oslo S trygt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oslo S er farlig om man ikke holder seg på perrongen, da det hele tiden går et tog slik som i ordtaket.

Blir man først truffet av et tog, anbefaler legeforeningen at man skal ringe 113.

Hvis ikke du klarer det selv. (Mistet armene etc) Så be noen andre gjøre det for deg.

Hvis du i dette tilfellet ligger på skinnene, så få hjelp til å komme deg opp.

Da det som sagt alltid kommer et tog.

Ja. Oslo S er farlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gammel mimring fra Oslo S sent 80-tallet/tidlig 90-tallet.

Dette var før området pakkisene, somaliere og annet tok over området. :-)



Anonymous poster hash: e0257...e59
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Oslo S er trygt. Veldig ukoselig, men fortsatt trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel mimring fra Oslo S sent 80-tallet/tidlig 90-tallet.

Dette var før området pakkisene, somaliere og annet tok over området. :-)

Anonymous poster hash: e0257...e59

Var bedre den gangen det var Proffen, Reka, Laffen, Doffen, Daffen og Knerten som styrte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg følt meg tryggere i en krigssone enn jeg ville gjort på Oslo S eller i visse bydeler i Oslo.

Makan til fiendtlige aggressive blikk skal man lete lenger etter.

Og ifølge Politiet bør man helst se i bakken, for å møte blikket kan være en oppfordring til vold, voldtekt eller drap :

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/--ikke-se-fremmede-i-oynene-1.1126804

Oslopolitet oppfordrer folk til ikke å se fremmede i øynene.Det kan fremprovosere vold.

Blikkontakt kan ifølge politiet ofte provosere til vold som kunne vært unngått.

- Noen kan føle det provoserende. Det er synd at det er sånn, men provoserende blikk er nok til å oppleve vold, sier politioverbetjent Geir Tveit ved Grønland politistasjon.

Så ufattelig provoserende!!! Blir så sint, og ja, jeg hater å ferdes på Oslo S, skumle og ekle folk som menger seg der!

Anonymous poster hash: fc677...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på Oslo S støtt og stadig, men jeg skal innrømme at jeg blir nervøs hver gang jeg er der. Det svimler av folk, og 70 % (om ikke mer) er utlendinger. Jeg er ikke rasist ellernoe, men jeg blir seriøst uggen av hele greia. I tillegg blir jeg nervøs pga all terror-omtalen i media + terroren i Danmark og Paris, og at det er en mulig trussel mot Norge også...

Har jeg en grunn til å føle det sånn? Jeg vet at det er en del hjemløse på Oslo S også, men det er vel mer på kvelden og natten, og da er jeg ikke på Oslo S...

Anonymous poster hash: 052fe...d76

Akkurat den starten på en setning er en av de fremste indikatorene på at man er rasist.

Forøvrig jobber jeg ved en offentlig institusjon rett ved Oslo S og befinner meg der og/eller ved Oslo bussterminal hver dag, og jeg føler meg aldri utrygg.

Anonymous poster hash: 9b2d2...2cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ofte innom Oslo S, og jeg stortrives der. Det er mange interessante folk å se på, fine butikker å shoppe og vindusshoppe i og det er fint å ta en kjapp lunsj der.

Jeg har aldri følt meg utrygg der.

Da jeg var på ByLarm for noen år siden rakk jeg ikke siste toget hjem, og jeg hadde ingen penger til hotell eller noe (var student). Tenkte jeg kunne sove på Oslo S til første toget gikk dagen etter. Jeg syntes det var en god idé, og var absolutt ikke skeptisk til det. Men dessverre ble jeg jaget ut av en vekter som skulle stenge der for natta :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo S er farlig om man ikke holder seg på perrongen, da det hele tiden går et tog slik som i ordtaket.

Blir man først truffet av et tog, anbefaler legeforeningen at man skal ringe 113.

Hvis ikke du klarer det selv. (Mistet armene etc) Så be noen andre gjøre det for deg.

Hvis du i dette tilfellet ligger på skinnene, så få hjelp til å komme deg opp.

Da det som sagt alltid kommer et tog.

Ja. Oslo S er farlig.

Hehe, undergrunner har generelt alltid gjort meg litt nervøs.

Uansett land jeg er i. Stoler ikke på folk. Jeg er redd for at noen skal hoppe eller ramle uti, jeg er redd for at barnevogner skal trille ut, jeg er redd for at en due skal bli påkjørt og jeg er redd for å falle selv :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg følt meg tryggere i en krigssone enn jeg ville gjort på Oslo S eller i visse bydeler i Oslo.

Hvilke krigssoner har du vært i? Samboeren min har vært i Afghanistan og ble litt nysgjerrig på hvilke krigssoner som er tryggere enn Oslo S i tilfelle han skal ut igjen. ;)

Anonymous poster hash: 9b2d2...2cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg aldri utrygg på Oslo s. Men vet det er en del lommetyver, så tviholder alltid på lommebok og mobil.



Anonymous poster hash: f3c53...a06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er rart at man kan føle seg uvel på Oslo S i det hele tatt, jeg. Det er masse, masse folk, ingen som sjekker veskene våre før vi går inn (ikke at dette er ønskelig altså), og et glimrende terrormål uavhengig av hvem terroristen måtte være. Men aller mest sannsynlig kommer det ikke til å skje noe som helst fali, så det greieste er nok å ikke tenke stort på det.



Anonymous poster hash: 744a4...3a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler meg trygg der. hadde tenkt å tilbringe natta der en gang, men ble kasta ut da det stengte kl 01:30. heldigvis var bussterminalen åpen..! har aldri opplevd noe skummelt på Oslo S. ja, det er mye folk - men det er vel ganske naturlig da det er det største knutepunktet i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor kort tid det skulle ta før folk begynte å glemme at det største (og eneste) terrorangrepet i Norge ble utført av en bleik, blond fyr.

Anonymous poster hash: 9a4e6...dce

Hadde det ikke vært for det mulitkulturelle eksperimentet og masseinvandingen hadde jo dette aldri skjedd, men er navner vi selvsagt ikke...

Anonymous poster hash: 0a427...177

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange mennesker der, ja, men det er ingen grunn til å være nervøs for noe. Hvis jeg har litt ekstra tid på Oslo S så liker jeg å sitte og se på folk. Fin måte å slå ihjel litt tid på. Og selvsagt er det masse utlendinger der, det er tross alt ett av de aller største reiseknutepunktene i hele Norge.

??? seriøst? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? seriøst? :skratte:

Kan du bruke litt flere ord sånn at jeg skjønner hva du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bruke litt flere ord sånn at jeg skjønner hva du mener?

Tror du alle utlendingene som er på oslo s reiser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...