Gå til innhold

Brune svinefilet i vann/soyasaus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Er det mulig å brune kjøtt (svinefilet i dette tilfellet) i panne med kun ørlite vann så det ikke blir kokt, eller med soyasaus?

Anonymous poster hash: 6dd08...b1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du skal brune kjøttet er det best å ikke ha i verken vann eller soyasaus. Har du non-stick belegg i pannen trenger du ikke noe på pannen i det hele tatt. Ellers kan du ha litt smør eller olje i.

Anonymous poster hash: 13e97...a58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du skal brune kjøttet er det best å ikke ha i verken vann eller soyasaus. Har du non-stick belegg i pannen trenger du ikke noe på pannen i det hele tatt. Ellers kan du ha litt smør eller olje i.

Vil ikke bruke olje eller smør. Men tenkte at det sikkert brenner seg fast hvis jeg ikke har noe oppi der? Tror ikke vi har noen sånn fancy stekepanne hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste panner i dag har non-stickbelegg. Jeg vil anta det er mer sannsynlig at du har det enn at du ikke har det.

Vann vil ikke hjelpe. Litt vann vil fordampe fort, og mye vann vil gjøre at kjøttet koker og ikke blir brunet.

Hvorfor vil du ikke bruke olje eller smør? Det er svært lite som skal til, om det er kalorier du er redd for. Og mesteparten av fettet blir liggende igjen i pannen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste panner i dag har non-stickbelegg. Jeg vil anta det er mer sannsynlig at du har det enn at du ikke har det.

Vann vil ikke hjelpe. Litt vann vil fordampe fort, og mye vann vil gjøre at kjøttet koker og ikke blir brunet.

Hvorfor vil du ikke bruke olje eller smør? Det er svært lite som skal til, om det er kalorier du er redd for. Og mesteparten av fettet blir liggende igjen i pannen.

Har spiseforstyrrelser så hater olje og smør. Og det er ikke lite som skal til i mitt hode. Hver gang jehg steker med lite olje eller smør så blir det borte og jeg må tilsette mye mer. Så det trekker jo inn i kjøttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare putte det i ovnen da? 225grader i ca 10-12minutter vil holde for at kjøttet blir bra. Også kan du jo krydre det litt?rosmarin,oregano,paprika,hvitløk er jo noe som passer godt til svinekjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vil ikke bruke olje eller smør. Men tenkte at det sikkert brenner seg fast hvis jeg ikke har noe oppi der? Tror ikke vi har noen sånn fancy stekepanne hjemme..

Svin slipper fettet lett. Du kan derfor fint steke det uten olje/smør. Da steker det i eget fett. Det utgjør ikke noe problem i et kjøttstykke med 4-8% fettinnhold.

Anonymous poster hash: a0107...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soyasaus kan også svi seg i panna. Jeg bruker en liten skvett rapsolje når jeg skal brune svinekjøtt. Du kan jo evt tørke den med kjøkkenpapir hvis du misliker "fett" så sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Soyasausen svir seg i alle fall!

Tror det bare er en måte å finne det ut på......................du må prøve :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...