Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en mann som tok cystoskopati(kirurgisk fjerning) i går men det blør og svir veldig når jeg skal tisse. Er det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://pdg.opleg.com/cystoskopi

For å sitere: "Er det noen bivirkninger eller mulige komplikasjoner?

De fleste cystoskopier er foretatt uten problem. For de neste 24 timene kan du ha en mild brennende følelse når du passerer urin, og føler behov for å gå oftere enn vanlig. Dessuten kan urinen ser rosa grunn mild blødning, særlig hvis en biopsi ble tatt. Noen ganger utvikler en urin infeksjon kort tid etter en cystoskopi. Dette kan føre til feber (høy temperatur) og smerte når du passerer urin. Sjelden, kan cystoscope skade eller revne blæren.

Etter at du har hatt en cystoskopi, [kontakt] legen din dersom:

  • Smerte eller blødning er alvorlig.
  • Noen smerter eller blødninger varer lenger enn to dager.
  • Du utvikler symptomer på infeksjon, for eksempel feber."

Håper det ordner seg.

AnonymBruker
Skrevet

Ring sykehuset, fastlegen eller legevakt.

Anonymous poster hash: 0c0c3...cfe

Skrevet

Legen sa at han tok biopsi i går ja. Og han sa at han tok vekk en liten ting, på rundt 5 mm. Da er den vel godartet, siden den er så liten? Har hatt dette "blod i urinen"-problemet i 4 år.

Takker for alle svar.

AnonymBruker
Skrevet

Legen sa at han tok biopsi i går ja. Og han sa at han tok vekk en liten ting, på rundt 5 mm. Da er den vel godartet, siden den er så liten? Har hatt dette "blod i urinen"-problemet i 4 år.

Takker for alle svar.

Det kan man ikke vite før man har svar på biopsien. Men mest sandynlig er det godartet, eller evt noe med svært treg progresjon.

Anonymous poster hash: 74acc...94f

Skrevet

Det kan man ikke vite før man har svar på biopsien. Men mest sandynlig er det godartet, eller evt noe med svært treg progresjon.

Anonymous poster hash: 74acc...94f

Takk for svar. :)

Hvorfor tror du det er godartet? Fordi den bare er 5mm?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :)

Hvorfor tror du det er godartet? Fordi den bare er 5mm?

Fordi du har hatt problemet såpass lenge og den bare er 5mm:) men man kan aldri vite.. Så bra det er tatt biopsi!:)

Anonymous poster hash: 74acc...94f

Skrevet

Fordi du har hatt problemet såpass lenge og den bare er 5mm:) men man kan aldri vite.. Så bra det er tatt biopsi! :)

Anonymous poster hash: 74acc...94f

Ja, har hatt det et par år. Så hadde det vært noe mer alvorlig, så hadde jeg kjent flere symtomer på disse 3-4 årene jeg har hatt dette problemet? Og er ikke 5mm veldig lite?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har hatt det et par år. Så hadde det vært noe mer alvorlig, så hadde jeg kjent flere symtomer på disse 3-4 årene jeg har hatt dette problemet? Og er ikke 5mm veldig lite?

Ja, er ikke så mye. Sa de noe om at det var en polypp?

Anonymous poster hash: 74acc...94f

Skrevet

Ja, er ikke så mye. Sa de noe om at det var en polypp?

Anonymous poster hash: 74acc...94f [/acronym

Nei, men han sa at han trodde at det var godartet også. Har tatt ct også, og den var fin, men de kunne ikke se noe der, siden den var så liten. Hva er det som taller for at det er en ikke farlig en?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...