Gå til innhold

Kan jeg ha blitt smittet av HIV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sex med en sexarbeider. Brukte kondom, men det sprakk og jeg kjente det ikke og rakk ikke trekke meg ut før det var gått i ca 1 min. Hvor lang tid må man ha kontakt før det skal være reell fare for å bli smittet? Er det forskjell på tid eller kan man bli smittet om det så bare var snakk om 1 sek?



Anonymous poster hash: b27d4...7bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Let på nettet. Det ligger masse informasjon der.



Anonymous poster hash: a1624...1a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta hurtigtest hos lege, var dette i går kan du ta noe forebyggende. Uten hurtigtest må du vente noen mnd før trygt svar. Er 1% smittefare ved vaginal samleie (mye høyere ved analt samleie). Og større om hun eller du har sår og rifter i underlivet.

Anonymous poster hash: e1d3e...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er umuligmå svare på. Gå og bli testet så får du en null prøve, før du tar nye prøve om ca. 6 - 9 mnd.

Den enste måte å ikke bli smittet av HIV og andre seksuelt overførbare sykdommer på er å unngå risikoadferd.

Anonymous poster hash: 0b2dd...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom det ligger mye info om det på nettet så bør du teste deg uansett :)
Ikke bare for HIV ,men for alt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta hurtigtest hos lege, var dette i går kan du ta noe forebyggende. Uten hurtigtest må du vente noen mnd før trygt svar. Er 1% smittefare ved vaginal samleie (mye høyere ved analt samleie). Og større om hun eller du har sår og rifter i underlivet.

Anonymous poster hash: e1d3e...4ed

Forebyggende? Hva er det. Det her skjedde på lørdag. Er det for sent? Begynner å bli mer og mer bekymra.

Anonymous poster hash: b27d4...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den HIV-testen. Hvordan skjer det? Er det urinprøve eller blodprøve? Er de nødt til å teste blodet? Hvorfor ikke urin. Jeg blir kvalm og kan besvime om jeg ser blod. Det kan gå greit om de tar blodprøve fort fra finger tuppen. Eller tar de fra armen? Mye?



Anonymous poster hash: b27d4...7bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forebyggende? Hva er det. Det her skjedde på lørdag. Er det for sent? Begynner å bli mer og mer bekymra.

Anonymous poster hash: b27d4...7bc

Vet at voldtektsofre som blir utsatt for voldtekt av risikogrupper får forebyggende medisin mot hiv, men tror det er veldig hurtig etter "samleiet". Ville ringt lege og tatt test så fort som mulig så du ikke trenger å bekymre deg unødig, hiv skal jo litt til men er jo mye annet de kan ha som kan være greit å utelukke. Er gratis på olafiaklinikken og uten timebestilling om du ikke tør å dra til fastlege :) litt usikker om de tar hurtigtest men.

Anonymous poster hash: e1d3e...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den HIV-testen. Hvordan skjer det? Er det urinprøve eller blodprøve? Er de nødt til å teste blodet? Hvorfor ikke urin. Jeg blir kvalm og kan besvime om jeg ser blod. Det kan gå greit om de tar blodprøve fort fra finger tuppen. Eller tar de fra armen? Mye?

Anonymous poster hash: b27d4...7bc

Blodprøve av armen.

Anonymous poster hash: e1d3e...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...