AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Noen som har prøvd lavkarbo for å bli kvitt bulimi? Anonymous poster hash: 5962e...e84
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Jeg sliter med bulimi, og kan ikke tenke meg at jeg hadde klart å leve etter en "diett". Får jeg lyst på noe, MÅ jeg ha det, for så og spy opp igjen. Det er ikke jeg som styrer meg selv. Anonymous poster hash: c17d2...340 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Jeg sliter med bulimi, og kan ikke tenke meg at jeg hadde klart å leve etter en "diett". Får jeg lyst på noe, MÅ jeg ha det, for så og spy opp igjen. Det er ikke jeg som styrer meg selv. Anonymous poster hash: c17d2...340 Men JEG vil lære meg å ta kontroll over bulimien, slik at jeg kan begynne å leve igjen. Ikke springe mellom kjøleskapet og badet dagen lang. Anonymous poster hash: 5962e...e84
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Skrevet 5. mars 2015 JA! Jeg er utrolig mye bedre av bulimien etter at jeg la om til lavkarbo! Vet ikke sikkert hvorfor, men tror det kan være fordi jeg ikke føler meg så "full i magen" etter å ha spist lavkarbomat.. Begynte med lavkarbo i høst/tidlig vinter, og kan telle på 2 hender (tror jeg) hvor mange ganger jeg har kastet opp siden det:) Tidligere kastet jeg opp 5-6 ganger daglig, om jeg ikke fastet. Trangen til overspising er nesten borte, og det føles fantastisk. Humøret er mer stabilt og bedre ( ifølge mannen min). PRØV! DU HAR I ALLE FALL INGENTING Å TAPE!!👍Anonymous poster hash: 8add1...161 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Skrevet 5. mars 2015 JA! Jeg er utrolig mye bedre av bulimien etter at jeg la om til lavkarbo! Vet ikke sikkert hvorfor, men tror det kan være fordi jeg ikke føler meg så "full i magen" etter å ha spist lavkarbomat.. Begynte med lavkarbo i høst/tidlig vinter, og kan telle på 2 hender (tror jeg) hvor mange ganger jeg har kastet opp siden det:) Tidligere kastet jeg opp 5-6 ganger daglig, om jeg ikke fastet. Trangen til overspising er nesten borte, og det føles fantastisk. Humøret er mer stabilt og bedre ( ifølge mannen min). PRØV! DU HAR I ALLE FALL INGENTING Å TAPE!!Anonymous poster hash: 8add1...161 Har du gått opp eller ned noe i vekt eller holder det seg stabilt der du var? Dette gir meg håp! :-) Anonymous poster hash: 58036...610
Miamaia83 Skrevet 5. mars 2015 #6 Skrevet 5. mars 2015 Jeg sliter med bulimi (dog uten oppkast), så mer overspising/tvangsspising. Jeg har veldig god erfaring med å spise lavkarbo eller helst paleo. Men vil anbefale å samtidig som å legge om kostholdet jobbe med årsaken til at du spiser og kaster opp. Det er ikke bare det fysiske du må gjøre noe med men også det psykiske.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #7 Skrevet 5. mars 2015 Har du gått opp eller ned noe i vekt eller holder det seg stabilt der du var? Dette gir meg håp! :-) Anonymous poster hash: 58036...610 Du trenger ikke gå ned i vekt på lavkarbo om du spiser nok kcal om dagen. Jeg tror det er enklere å holde en stabil vekt på lavkarbo Anonymous poster hash: bb8b3...e4a
Yme Skrevet 5. mars 2015 #8 Skrevet 5. mars 2015 Noen som har prøvd lavkarbo for å bli kvitt bulimi? Anonymous poster hash: 5962e...e84 Hvorfor skal lavkarbo fungere noe annerledes enn en hvilken som helst annen diett, når det kommer til bulimi?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #9 Skrevet 5. mars 2015 Hvorfor skal lavkarbo fungere noe annerledes enn en hvilken som helst annen diett, når det kommer til bulimi? Jeg tror det kan fungere bedre ettersom man kan spise så mye man vil (helt til man er mett) på lavkarbo. Anonymous poster hash: 58036...610
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #10 Skrevet 5. mars 2015 Jeg tror det kan fungere bedre ettersom man kan spise så mye man vil (helt til man er mett) på lavkarbo. Anonymous poster hash: 58036...610 Du kan ikke spise så mye som du vil på lavkarbo heller dessverre. En kalori er en kalori selv om det er lite karbohydrater. Grønnsaker kan du spise så mye du vil av Anonymous poster hash: bb8b3...e4a
Yme Skrevet 5. mars 2015 #11 Skrevet 5. mars 2015 (endret) Jeg tror det kan fungere bedre ettersom man kan spise så mye man vil (helt til man er mett) på lavkarbo.Anonymous poster hash: 58036...610 Spiser man mer kallorier enn man forbrenner, legger man på seg, uansett om man er på lavkarbo, paleo, veganer, om man er mett, eller om man er sulten.Grønnsaker kan du spise så mye du vil av Anonymous poster hash: bb8b3...e4a Ikke om du spiser mer enn du forbrenner. Endret 5. mars 2015 av Yme
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #12 Skrevet 5. mars 2015 Du trenger ikke gå ned i vekt på lavkarbo om du spiser nok kcal om dagen. Jeg tror det er enklere å holde en stabil vekt på lavkarbo Anonymous poster hash: bb8b3...e4a Men hva om man har bulimi, men fremdeles er litt overvektig og trenger å gå ned en del kilo for å være normalvektig, vil da skifte fra bulimi til lavkarbo resultere i vektøkning? Kaster opp så og si alt jeg spiser, så dersom jeg bytter til lavkarbo med moderate mengder karbo-redusert mat, vil jeg da kunne miste de siste kiloene på en bedre måte? Eller vil jeg uansett gå opp i vekt? Anonymous poster hash: 58036...610
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #13 Skrevet 5. mars 2015 Har du gått opp eller ned noe i vekt eller holder det seg stabilt der du var? Dette gir meg håp! :-) Anonymous poster hash: 58036...610 Jeg har gått opp 3kg siden jeg begynte. Men nå er jeg stabil på rundt 60kg. Ikke sikkert dette skjer med deg, men jeg hadde gått ned 17kg på 4mnd. (Spiste veldig lite, og kastet opp etter hver gang. Samt fastet 2-3 døgn i uken.) Så at jeg gikk opp noen kg var bare positivt. Håret mitt som var begynt å dette av, har kommet tilbake😄. Jeg føler meg sååå mye bedre nå! Det er selvfølgelig ikke gjort med dette, som en annen sa her også, må man jobbe med årsakene til sf. Men da trenger man også overskudd, det har man ikke mens man henger med hodet i toalettskålen😉 Jeg sier ikke at jeg er frisk fra sf, men jeg er så mye bedre på alle plan. Og nå tør jeg endelig å håpe på at jeg en gang kan bli frisk😊 Anonymous poster hash: 8add1...161
Gjest Brillefin Skrevet 5. mars 2015 #14 Skrevet 5. mars 2015 Ligger ikke superlavt på karbo, dog kalles det vel lavkarbo og føler det har hjulpet meg litt da det ikke skjer så ofte lengre :)I tillegg har lagt til måltider jevnt utover dagen slik at jeg ikke venter for lenge og føle jeg er veldig sulten og MÅ spise masse. Ville prøvd det ut! Nå trener jeg i tilegg så vekta har holdt seg stabil. I tillegg- som student nå- har jeg benyttet meg av sosialrådgiver på skolen og prater med henne fast bare for å prate litt om følelser og helt dagligdagse ting som også har hjulpet på litt. Nå skal jeg deimot ta skrittet å søke hjelp hos psykolog for å få mer hjelp på det psykiske plan. Har håp om at det skal bli stabilt bedre (nå er det mer opp og ned) Hvorfor skal lavkarbo fungere noe annerledes enn en hvilken som helst annen diett, når det kommer til bulimi? Fordi, for min del, er det lettere å kvitte seg med karbohydratrik mat (boller, brød, pizza, pasta osv) enn kun kjøtt og grønnsaker. Kan spise det i moderate mengder sålenge jeg har proteiner i form av kjøtt/kylling osv og masse grønt attåt
Yme Skrevet 5. mars 2015 #15 Skrevet 5. mars 2015 Fordi, for min del, er det lettere å kvitte seg med karbohydratrik mat (boller, brød, pizza, pasta osv) enn kun kjøtt og grønnsaker. Kan spise det i moderate mengder sålenge jeg har proteiner i form av kjøtt/kylling osv og masse grønt attåtJeg forstår ikke hva du har skrevet her. Kan du prøve å formulere det annerledes?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #16 Skrevet 5. mars 2015 Jeg forstår ikke hva du har skrevet her. Kan du prøve å formulere det annerledes? Enkelt sagt: Det er bedre å trykke i seg uante mengder pizza, chips og sjokolade, enn å dytte innpå 7 store biffer😉 og letter å få opp igjen.. Har du prøvd å kaste opp kjøtt som du har hatt hastverk med å spise? Du tygger ikke maten alltid like godt da. Det går helt greit ned, men ikke fullt så behagelig opp igjen. Resultatet er blod, sår i hals/spiserør, kvelning.. 😖Anonymous poster hash: 8add1...161
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #17 Skrevet 5. mars 2015 Spiser man mer kallorier enn man forbrenner, legger man på seg, uansett om man er på lavkarbo, paleo, veganer, om man er mett, eller om man er sulten. Ikke om du spiser mer enn du forbrenner. Grønnsaker sies å være uten kalorier fordi det tar kalorier å forbrenne dem og da går det opp i opp. Alle som slanker seg på TV osv blir fortalt at de ikke trenger å telle kalorier på grønnsaker og spise absolutt så mye de vil av dem! Anonymous poster hash: bb8b3...e4a
Gjest Daenerys Skrevet 5. mars 2015 #18 Skrevet 5. mars 2015 Kjære Trådstarter Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bil frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Mvh, Daenerys, mod.
Fremhevede innlegg