Gå til innhold

OPPKJØRING


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har oppkjøring på torsdag neste uke, og lurer på om det er noen som har noe nyttige tips jeg kan ta med meg. Og hvordan jeg ikke blir så nervøs..

er i bergens området, så starter fra trafikkstasjonen i Fyllingsdalen


Anonymous poster hash: e9634...62c



Anonymous poster hash: e9634...62c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sensor vil gjerne spørre om du vil prate, da kan du si nei tak jeg er for nervøs er jo første gangen jeg kjører med deg som jeg ikke kjenner, vær oppmerksom på syklende og gående i tillegg til andre biler både møtende bak deg og fra siden i kryss, ellers husk alt du har terpet på med kjørelæreren, lykke til det kommer til å gå bra

Anonymous poster hash: 2365f...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva som funker for å få ts til å slappe av, men for min sin del slapper jeg veldig av og stresser ned når jeg hører på musikk. Heldigvis hadde jeg en sensor som tillot meg å høre på musikk mens jeg hadde oppkjøring. Hørte på Metallica gjennom hele turen. :-)



Anonymous poster hash: b0008...ed6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske at i Fyllingsdalen er det så og si vikeplikt overalt :) Spør gjerne kjørelærer om dere kan ha en kjøretime rett før oppkjøringen! Det hadde jeg, og da viste han meg hvor vi mest sannsynlig kom til å kjøre, hvor mye vikeplikt det var osv.

Vet også at de blir glad hvis du sier ifra om du vet at du gjør feil, hvis du har glemt noe osv.

Det er også helt ok å kvele bilen ;) Dette gjorde jeg flere ganger. Lykke til!



Anonymous poster hash: b8c64...347
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører det er mye stryk i Fyllingsdalen..



Anonymous poster hash: b0008...ed6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører det er mye stryk i Fyllingsdalen..

Anonymous poster hash: b0008...ed6

Alle jeg kjenner, inkludert meg selv har bestått :) Det er nok mange som består også. Ikke gidd å prøv å gjøre h*n mer nervøs da.

Anonymous poster hash: b8c64...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 % av førerprøvene ender med stryk, og jeg kan ikke se for meg at statistikken er veldig forskjellig i Fyllingsdalen sett opp mot resten av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedfeilen min på min første oppkjøring var at jeg gira opp i en sving der jeg burde kjørt saktere. Så det er mitt tips. Avpass farten etter hvordan veien er. :P



Anonymous poster hash: a8e92...0a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppkjøring onsdag neste uke! Gruer meg skikkelig allerde..



Anonymous poster hash: d1200...b4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på myke trafikanter. F.eks. hvis du skal svinge til høyre inn en gate, pass på at du sjekker at det ikke kommer en syklist eller gående fra noen av sidene. Følg med på skilter, slik at du vet om du er på forkjørsvei eller ikke. Overhold vikeplikt, avpass fart slik at du kommer rasende inn mot kryss/rundkjøringer. Følg fartsgrensa, og det gjelder også å ikke kjøre for tregt! Sjekk blindsone ved bytting av fil. Osv. Alt du skal ha lært opp til nå :)

Ellers, slapp av. Skulle du f.eks. kvele bilen, drit i det! Det gjorde jeg på min oppkjøring, og det var virkelig null stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...