Gå til innhold

Klarer snart ikke mer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en 23 år gammel student som sliter veldig for tiden.

Jeg går i behandling, men jeg sliter med å få sagt hvordan ting egentlig er.

Jeg kjenner meg så ensom og mislykket, jeg har ingen drømmer eller håp for framtiden. Studiet er jeg så å si på vei til å droppe ut av. Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å holde ut.

Jeg har ingen jeg kan ringe til i slike vanskelige stunder, hjelpetelefoner tør jeg dessuten aldri å ringe til heller.

Jeg må ta meg sammen, men hvordan gjør jeg det?



Anonymous poster hash: 37047...8bb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meld deg inn i Røde Kors og jobb frivillig på fritiden for å både bli kjent med nye, gjøre noe nyttig og det vil kanskje glede deg?

Kan være greit å ta ting en dag av gangen også? Lat som at i morgen er den "eneste" og så videre hver dag. For mye fremtidstanker og hva skal jeg gjøre da og da osv kan virke deprimerende.

Spis sundt og ta tran (har hørt at begge deler kan påvirke humøret positivt). Kos deg også, og ikke ha dårlig samvittighet for det.

Trening sies å øke psykisk helse. Er du ikke treningsmenneske, begynn å gå tur på 15 min hver dag med musikk på øra som selskap.

Tenk deg om før du slutter i studiet ditt: Er det noe annet jeg vil mer? Utdannelse er fint å ha, uansett om du ikke begynner å jobbe med en gang.

Ta kontakt med EN person. En i familien, en gammel venn e.l. og avtal ETT møte (kafe, øl, kino, bowling, middag e.l.) så du føler deg sosial. Etter det ene møtet så kan dere kanskje møtes igjen, men da tar kanskje den andre parten kontakt neste gang.. :)

Håper du får noe ut av noen av tipsene.
Ha en fin kveld :) Og husk: du er aldri alene om å være alene.
Klem



Anonymous poster hash: aa557...563
Lenke til kommentar
Del på andre sider