Gå til innhold

Mettende frokost/lunsj under 300 kcal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan dere komme med noen forslag til mettende frokoster/lunsjer på under 300 kcal? Begynner å gå lei av rugsprø med leverpostei :P



Anonymous poster hash: 86764...814
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Byggrynsgrøt med eplebiter er min favoritt for tiden. Der er det rundt 180 kalorier i 200 g (kokt på lettmelk), og 200 g er mer enn mettende nok for meg.

Ellers er cottage cheese med syltetøy/frukt og mandler kalorifattig og godt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggrynsgrøt med eplebiter er min favoritt for tiden. Der er det rundt 180 kalorier i 200 g (kokt på lettmelk), og 200 g er mer enn mettende nok for meg.

Ellers er cottage cheese med syltetøy/frukt og mandler kalorifattig og godt. :jepp:

Byggrynsgrøt har jeg ikke tenkt på! Det har jeg aldri laget selv faktisk, kun kjøpt ferdig. Tar det lang tid å lage?

Anonymous poster hash: 86764...814

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Byggrynsgrøt har jeg ikke tenkt på! Det har jeg aldri laget selv faktisk, kun kjøpt ferdig. Tar det lang tid å lage?

Anonymous poster hash: 86764...814

Ja, det tar litt tid. Grynene skal ligge i bløt over natten, og så skal grøten koke i rundt 40 minutter. Men jeg lager nok til 5 porsjoner av gangen, da med 2 dl gryn og 1 liter melk, og så bare varmer jeg i mikro de etterfølgende dagene. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr, tine 14, cottage cheese med bær eller banan og kanel, bær eller frukt med gresk yoghurt, eggerøre på knekkebrød, omelett av 1-2 egg, meda litt skink, kjkjøleskapsgrøt. Mange muligheter :)

Jeg er også veldig glad i tunfisk i tomat på knekkebrød. Masse proteiner og kun 80+ kalorier per bok, genialt og mettende pålegg.

Endret av Kaffejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig ann på person til person. Personlig er det umulig å bli mett av 300 kcal.

Anonymous poster hash: 4559b...3b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

For 300 kalorier får du en ganske stor bolle med cheerios da, hvis du ikke bruker så veldig mye melk :P ellers er jo havregrøt ganske mettende, men ikke så stort volum så hvis du skal holde deg under 300 kalorier må du vel veie det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250 kalorier:
1 skive rugbrød

1 posjert egg

Nesten en halv most avokado

Salt + Pepper

Mos avokado og legg på skiven, posjer egget, legg på toppen, ta på salt og pepper - NYT.

Spiser dette hver dag. Supergodt, enkelt, og mye næring på få kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

250 kalorier:

1 skive rugbrød

1 posjert egg

Nesten en halv most avokado

Salt + Pepper

Mos avokado og legg på skiven, posjer egget, legg på toppen, ta på salt og pepper - NYT.

Spiser dette hver dag. Supergodt, enkelt, og mye næring på få kalorier :)

Åååh dette ser jeg mange bloggere på youtube lage, men er selv allergisk mot både avocado og eggehvite, selv om jeg eeelsker det! Misunner deg, skulle gjerne spist det hver dag selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penelopee

250 kalorier:

1 skive rugbrød

1 posjert egg

Nesten en halv most avokado

Salt + Pepper

Mos avokado og legg på skiven, posjer egget, legg på toppen, ta på salt og pepper - NYT.

Spiser dette hver dag. Supergodt, enkelt, og mye næring på få kalorier :)

Baker du brødet selv eller kjøper du på butikk/bakeri? :) hørtes farlig godt ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har prøvd veldig mange ting, men det som metter mest er en porsjon med axa havregrøt med vanilje og rosin, 190 kalorier... det metter mer enn 250kalorier med yoghurt og all brans feks..

har det med i passende boks på jobb og fyller bare oppi vann :D helt fantastisk og godt er det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: En blanding av bær, cc og Kesam gjør meg skikkelig mett og god på morgenen.

210 g mager cc (halve boksen) og 100 g mager Kesam gir i underkant av 250 kcal. Pluss på 100 g bær og kalorifri søtning så er du på 300 kcal.

Litt dyrt i lengden, men.. (Jeg Tåler ikke havre) Bær har lavt kaloriinnhold, men bytt ut med banan dersom du trenger mer rent energipåfyll fra morgenen av. godt med litt karbs å kvikne til på!

Til lunsj: salat med skinke/ fiskekaker/ kylling og maaaasse grønt. Feks 200 kcal til proteinene, 30 kcal til saus (1teskje saus kanskje) og 70 kcal til grønt. Da får du et stort volum mat.

Anonymous poster hash: 80ac5...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

250 kalorier:

1 skive rugbrød

1 posjert egg

Nesten en halv most avokado

Salt + Pepper

Mos avokado og legg på skiven, posjer egget, legg på toppen, ta på salt og pepper - NYT.

Spiser dette hver dag. Supergodt, enkelt, og mye næring på få kalorier :)

Dette hørtes kjempegodt ut! Skal definitivt testes!

Tusen takk for mange forslag, folkens, her er det mye jeg skal prøve! :)

Anonymous poster hash: 86764...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker du brødet selv eller kjøper du på butikk/bakeri? :) hørtes farlig godt ut

Hehe, det er så farlig godt at jeg har spist det hver dag i flere uker nå :fnise:

Noen ganger baker jeg rugbrød, andre ganger går jeg for det som er sånn skikkelig mørkt, ferdigskivet og innpakket i plast i butikken. En kan selvsagt bruke hvilket som helst brød, men personlig synes jeg det er aller best med rugbrød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penelopee

Hehe, det er så farlig godt at jeg har spist det hver dag i flere uker nå :fnise:

Noen ganger baker jeg rugbrød, andre ganger går jeg for det som er sånn skikkelig mørkt, ferdigskivet og innpakket i plast i butikken. En kan selvsagt bruke hvilket som helst brød, men personlig synes jeg det er aller best med rugbrød :)

Yums! Spiste det i dag, bare med bløtkokt egg. Blir nok ikke den siste gangen jeg spiser det heller, haha! :) Mett blir man også!! Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 skiver hjemmebakte knekkebrød: 100 kcal

2 skiver kremost/ lettost: 60/100 kcal

1/2 eple: 30 kcal

1 kokt egg: 70 kcal

= 260/300 kcal

Og det er mye mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...