Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2004 #1 Del Skrevet 14. august 2004 Studerte 2003-2004, var altså ferdig i våres. Er det noen som vet når jeg kan vente å få de første giroen for innbet. av lånet? Tok opp fullt lån 80.000 (stipend 20.000), hvor mye kan jeg regne med å måtte bet i kvartalet og kan man evt. bet. inn et mndlig beløp istedet? Når man har bestått eksamen, skal man jo få omgjort en del av "lånet" til stipend. Gjøres dette iforbindelse med at man har fått vitnesbyrdet? Hadde vært glad for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. august 2004 #2 Del Skrevet 14. august 2004 Du begynner å betale 7 mnd etter studieslutt, rentene løper hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2004 #3 Del Skrevet 14. august 2004 Oki, takk for svar! Det er ikke noen andre, som tilfeldigvis kan svare meg på de andre spørsmålene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. august 2004 #4 Del Skrevet 14. august 2004 Å få omgjort lån til stipend gjøres i etterkant, altså når du har bevis på at du har bestått eksamen. Du skriver ut søknad fra Lånekassens hjemmesider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Windy Skrevet 14. august 2004 #5 Del Skrevet 14. august 2004 Når det gjelder omgjøring av lån til stipend pleier jeg å få brev om det ut på høsten samme året. Det tar altså noen måneder etter at semesteret/eksamen er fullført! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 14. august 2004 #6 Del Skrevet 14. august 2004 Hvor lang tid omgjøring tar, kommer an på hvor kjapt lærestedet sender resultater til lånekassen. For mitt vedkommende har det tatt 3-4 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2004 #7 Del Skrevet 14. august 2004 Din første innbetaling blir nok 15. februar. Giroen får du kanskje i desember eller januar. Du kan begynne å betale ned med en gang dersom du ønsker det, da må du kontakte lånekassen først. Husk at rentene løper alle disse syv månedene, så det lønner seg å bli kvitt litt lån ganske raskt. (Dersom du ikke har spart pengene og vil bruke de som egenkaptial til huskjøp, da, det er også ganske lurt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 16. august 2004 #8 Del Skrevet 16. august 2004 Giro sendes ut i nidten av januar. Men allerede i oktober mottar du nedbetalingsplan. Pass på at din folkeregistrerte adresse er der du faktisk bor (ihvertfall at den fungerer!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #9 Del Skrevet 17. august 2004 Okay, takk for god info. Regner med at lånekassen gjøre en del av lånet om til stipend, basert på papirene som kommer fra lærerstdet, som viser at man har bestått eksamen. Noen som vet hva jeg sånn ca. må regne med å bet. i kvartalet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 17. august 2004 #10 Del Skrevet 17. august 2004 Kommer an på hvor høy gjeld du har (og rentefoten selvfølgelig! ) Se her: http://www.lanekassen.no/templates/Page____5523.aspx Klikk på nedbetalingskalkulatoren. Det er mye informasjon på sidene for de som gidder å kikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå