Gå til innhold

Blodprøve omgangssyke

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan en blodprøve fastslå omgangssyke?

I to dager har jeg hatt løs mage, i natt ligger jeg våken med kvalme og bobling i magen... Skal til lege i morgen tidlig uansett, er det noe jeg kan gjøre der for å få konstatert dette før jeg skal jobbe på torsdag? Bedre å være føre var!

Anonymous poster hash: a86b7...a81

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må testes fra avføring eller oppkast.

Anonymous poster hash: 2a67a...bc0
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du må i så fall levere avføringsprøve.

Anonymous poster hash: d9496...a2d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært hos legen når jeg har hatt omgangssyken, heller ikke tatt med barna dit. Omgangssyken er i de aller aller fleste tilfellene virus og da kan ikke leger behandle det. Og de tar ikke prøver bare fordi du er nysgjerrig (om det er grunnen til at du vil vite om det er omgangssyken?), og omgangssyken er så smittsom at de vil helst at man ikke kommer til legekontoret. Er kun om man blir alvorlig dehydrert eller har blodig avføring at lege er nødvendig, når det er virus. Om det er en bakterieinfeksjon så pleier man å få høy feber.

Men for å svare på der du spør om så må det taes prøve av avføringen. Men det kan bli tatt en crp for å sjekke om det kan være bakterie.

Anonymous poster hash: dea73...84c

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva som er årsaken til magetrøbbelet.

Å teste oppkast er ikke vanlig å gjøre.

Anonymous poster hash: 8c3ed...c89

Gjest Magdalene
Skrevet

Du bør egentlig holde deg unna legekontoret når du har diaré/oppkast.

AnonymBruker
Skrevet

Håper du har gitt beskjed om at du har omgangssyke. I såfall bør du være siste pasient for du kan smitte hele kontoret...

De tar vanligvis ikke avføringsprøver abre for å sjekke for omgangssyke. Du har uansett ikek svar på den før i morgen.

Anonymous poster hash: 89d08...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...