AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #1 Skrevet 4. mars 2015 Kan en blodprøve fastslå omgangssyke? I to dager har jeg hatt løs mage, i natt ligger jeg våken med kvalme og bobling i magen... Skal til lege i morgen tidlig uansett, er det noe jeg kan gjøre der for å få konstatert dette før jeg skal jobbe på torsdag? Bedre å være føre var!Anonymous poster hash: a86b7...a81
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #2 Skrevet 4. mars 2015 Det må testes fra avføring eller oppkast. Anonymous poster hash: 2a67a...bc0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #3 Skrevet 4. mars 2015 Nei, du må i så fall levere avføringsprøve. Anonymous poster hash: d9496...a2d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #4 Skrevet 4. mars 2015 Jeg har aldri vært hos legen når jeg har hatt omgangssyken, heller ikke tatt med barna dit. Omgangssyken er i de aller aller fleste tilfellene virus og da kan ikke leger behandle det. Og de tar ikke prøver bare fordi du er nysgjerrig (om det er grunnen til at du vil vite om det er omgangssyken?), og omgangssyken er så smittsom at de vil helst at man ikke kommer til legekontoret. Er kun om man blir alvorlig dehydrert eller har blodig avføring at lege er nødvendig, når det er virus. Om det er en bakterieinfeksjon så pleier man å få høy feber. Men for å svare på der du spør om så må det taes prøve av avføringen. Men det kan bli tatt en crp for å sjekke om det kan være bakterie. Anonymous poster hash: dea73...84c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #5 Skrevet 4. mars 2015 Spørs hva som er årsaken til magetrøbbelet. Å teste oppkast er ikke vanlig å gjøre. Anonymous poster hash: 8c3ed...c89
Gjest Magdalene Skrevet 4. mars 2015 #6 Skrevet 4. mars 2015 Du bør egentlig holde deg unna legekontoret når du har diaré/oppkast.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #7 Skrevet 4. mars 2015 Håper du har gitt beskjed om at du har omgangssyke. I såfall bør du være siste pasient for du kan smitte hele kontoret... De tar vanligvis ikke avføringsprøver abre for å sjekke for omgangssyke. Du har uansett ikek svar på den før i morgen.Anonymous poster hash: 89d08...0e4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå