Gå til innhold

Kake dritt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Tulle-brud-ikkeinnlogg

Sorry men nå er jeg KJEMPELEI de kakene, dvs prøve å finne ut kor MANGE man trenger til 95 stk (20 kun til kaffe). Selv om det er på vestlandet skal vi ikke ha kakefest i evigheten etterpå.

Noen gode råd til en frustrert brud ? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I helga var vi i brusdag og der hadde de 9 kaker til 40 gjester. Det ble igjen en uåpnet kake og halvparten av de andre kakene, så kanskje det er et lite sammenlikningsgrunnlag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vestlandet er det vel vanlig å regne 1/2 kake per pers... :D Neida, du trenger ikke så veldig mange. Egentlig er det nok med bryllupskaken, men det kan jo være greit å ha litt variasjon. Vi hadde foruten bryllupskaken et par fruktsalater og ca. 10 kaker til 85 gjester. Det var ALT for mye, selv om bryllupet var på vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville satset på 10 kaker, da bør dere være sikre på å få nok. Det går ikke mye kaker, sjeldent mer enn 2-3 små stykker (for å "smake") til hver pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du regner to kakestykker per person - får du nok, og det blir nok kake til overs også. Tenk på hva dere liker å spise. Dersom du har bryllupskaken som bløtekake med marsipan, kan du jo ha en sjokoladekake og fruktsalat m/vaniljesaus i tillegg. Litt variasjon, så finner alle noe de liker. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var rundt 100 gjester, og hadde syv kaker foruten bryllupskaken. Det var mer enn nok - hverfall her på østlandet ( med vestlendinger i hopetall som gjester *ler*).

Mamma hadde kaffegjester etterpå, enda hun også gav bort noen kaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i bryllup i helgen. Der var vi ca. 70 til kaffen. Bryllupskaken var i fire etasjer+ en kake til som ble hentet når alle etasjene var tatt+masse lefser med tilbehør, småkaker+ to middels høye kransekaker. Det var abolutt mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Personlig syntes jeg det hørtes veldig lite ut med rundt 8 kaker til så mange jeg.

Vi skal ha 9 kaker + bryllupskake til 60 gjester og jeg tror nok godt over halvparten av dette forsvinner ja. Men nå synes ikke jeg noe om at fatene skal være skrapet helle da, det skal være overflod av kaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkfrøken

Morsomt å se at andre også er frustrete over dette! Jeg kommer selv fra østlandet, men min tilkomne er fra vestlandet og det er der bryllupet skal holdes.

Etter endel diskusjoner med hans familie foreslo jeg at vi kunne ha 15 kaker i tillegg til bryllupskaken (vi er 100 til middag pluss 25 til kaffe), men da bare lo de av meg - så nå er vi oppe i 30 kaker i tillegg til bryllupskaken!!! Jeg har bare gitt opp jeg :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulle-brud-ikkeinnlogg

Ja jeg tenkte rundt en 15 kaker med bryllupskaken og flere større kaker var mer enn nok, men vi ender vel rundt en 20-25 stk tenker jeg. Hvilket etegilde, men men det får vel gå.

Takk for gode råd, er i litt bedre humør nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dette med vestlendinger og kaker. Jeg kjenner meg ikke igjen i det. Jeg spiser faktisk ikke noen kaker i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 kaker! Dere kommer til å måtte ha så mange etterselskap at kakene vil tyte ut av ørene på dere! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er osså vestlending og kjenner meg ikke så mye igjen i dette. Men uansett - vi satt igjen med en del kaker og det vi gjorde var rett og slett at vi delte en del kaker ut til de eldre i nabolaget samt noen foreldre til venner av oss - de satte stor pris på det faktisk :-) Men kan alltid kvitte seg med kaker da.

Men jeg tror jeg har nevnt at vi var 35 og vi hadde bryllupskake på to etasjer samt 5-6 kaker extra - vi hadde mye igjen. Vi skar jo ikke i kaken før etter midnatt da og når det flyter alkohol så er ikke folk så begeistret for kaker akuratt heller da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

min kjære er fra nord-vestlandet. Der er det ihvertfall nok med kaker.

Vi var i bryllup i mai med 40 gjester. De hadde 16 kaker 2 timer etter

middagen. Må jo bli mye rester da.

Trøndere og nordlendinger har jo også tradisjon for mye kaker da.

Tenker vi har ca. 8 kaker + bryllups kake + gele og krem til

våre ca. 70 gjester. Det må da være nok.

Klem fra Louise73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man har jo spist masse mat først.

Var i et bryllup med 87 gjester og 24 kaker. ALT for mye. Det var MANGE kaker som ikke var smakt på. De kunne hverfall halvert antallet.

Vi blir 66, og skal ha bryllupskake + 6 kaker. Det blir sikkert for mye det også. Men det går forhåpentligvis unna etter frokosten dagen etter. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror vi hadde 12-15 kaker til 140... i tillegg til bryllupskaken.

Holdt i massevis!

Tenk litt da; Hvor mange kakestykker spiser du etter en stor middag?

Og en vanlig rund kake er det 12 kakestykker på - minst 10 i hvert fall...

Det er for regnestykkets skyld - som regel tar folk bittesmå stykker, for de vil gjerne smake på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp fra Trøndelag!!

Jeg aner ikke hvor mange kaker vi skal ha til vårt bryllup :oops:

Vi blir 30 til middag, og det kommer 100 ekstra til kaffe 2 timer etter middagen, og da skal vi sikkert skjære i kaken samtidig, så 100 kakelystne trøndere.....må sikkert beregne 300 kakestykker tror jeg. Det er i underkant av 3 til hver, men vi skal også ha fruktsalat med krem eller vaniljesaus og frukt rett og slett i tillegg. Tror nok vi må beregne 25 kaker + bryllupskake i 3 etg. Trøndere er kakemonser. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...