Gå til innhold

Astmaplager

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sterk astma og går på flere medisiner. En når jeg står opp, ventoline og kortisontabletter.
Denne uken er jeg skikkelig hoven i halsen, den gjør vondt, verker i brystkassa. Store plager med å trekke pusten, sliten i kroppen og sover mye. Men så slimete i halsen også. Jeg er ikke syk, ikke feber eller noe. Jeg vet hvor det kommer fra. Det kjennes ut som et evig astmaanfall.
Jeg har problemer med å være på jobb og å snakke med andre. Helst vil jeg bare ligge å sove. Noe jeg også gjør så fort jeg kommer hjem.

Min lege sa at jeg ikke reagerer på akuttmedisin, noe jeg har merket selv og erfarer ofte. Siste perioden jeg hadde det slik sov jeg mer eller mindre en uke i strekk og de gangene jeg var våken var det for å ta medisiner.

Jeg hoster også endel mer enn vanlig. Uten at det kommer opp noe eller at jeg egentlig hadde behov for det. Ellers er det mye piping når jeg puster vanlig.

Hva kan gjøres med dette?

Anonymous poster hash: cec3d...085
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å høre med legen din?

Regner med at du går til en spesialist?

Det finnes jo veldig mange forskjellige medisiner, så kanskje du må prøve noe annet. Jeg reagerer heller ikke på anfallsmedisin, noe som er fryktelig slitsomt når man kjenner det bygger seg opp.

Anonymous poster hash: 3abd5...335
Skrevet

Går du hos spesialist? Synes nesten du burde ringe og få en hastetime..Høres ikke ut som din astma er under kontroll

Har du forstøverapparat hjemme? Hvis ikke burde legen kontakte hjelpemiddelsentralen og skaffe deg en

Men ,kom deg til lege.Gå slik over tid er ikke bra ,du tapper deg bare for krefter

Har kraftig astma selv,så jeg vet hvordan det kjennes ut. Jeg tar bisolvon når jeg er ekstra tett,den er reseptfri på apotek.Hjelper mot slim.

Mulig du har en betennelse som trenger antibiotika.

Skrevet

Kan det være utløst av pollen?

Har du forstøver?

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen forstøver. Jeg sov desverre i samme hus hvor det bodde en katt i helgen. Så tror det kan henge igjen fra det + at mars er her og pollen starter. Sist jeg hadde det slik var det mye stress tror jeg.

Må kanskje ringe lege i morgen da, har bare sovet idag og er ikke våken eller klar i hodet!

Skrevet

Ikke noe kanskje..Ring du !

God bedring

AnonymBruker
Skrevet

du burde skaffe deg forstøver apparat jeg bruker det når jeg er forkjøla for eks fordi da får jeg ikke til å puste inn de vanlige medesinene jeg har også sterk astma itilegg har jeg også skade på ene lungen blir fort sliten og andpusten, jeg reagerer ikke så veldig bra med anfallsmedesinen min jeg heller men så er jeg ikke veldig plaget med det i hverdagen kjenner det bare når jeg er i fysisk aktivitet og går i bratte bakker og trapper jeg bruker en annen medesin bruker du forebyggende astmamedesin da? eller bruker du bare anfallsmedesin hvis du ikke har forebyggende så ville jeg kansje snakket med legen om forebyggende medesin,

Anonymous poster hash: 72034...131
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg først blir slite så er det ganske ille. Da trenger jeg myyye tid på å hente meg inn igjen.

Føler meg ikke dårlig nok til å ringe lege, men det gjør jeg jo heller aldri. Går somregel til jeg stuper..

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen forstøver. Jeg sov desverre i samme hus hvor det bodde en katt i helgen. Så tror det kan henge igjen fra det + at mars er her og pollen starter. Sist jeg hadde det slik var det mye stress tror jeg.Må kanskje ringe lege i morgen da, har bare sovet idag og er ikke våken eller klar i hodet! Anonymous poster hash: cec3d...085

Astma og katt, er ikke bra. Selv om katten er ute vil det kreve full nedvasking flere ganger før allergene etter katter er mer eller mindre ute.

Du blir trøtt når kroppen pga pustevansker ikke får tilstrekkelig oksygen til å sende ut til alle kroppens organer.

Prednison kan og maskere infeksjon.

Last ned appen; min astma og ta astmakontroll testen.

Ellers bør du følges opp av lungespesialist.

Anonymous poster hash: 9f099...881

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følges opp av lungespesialist. Og jeg var ikke forberedt på at vedkommende hadde katt da jeg kom dit. Er hyperallergisk mot alt av dyr. I tillegg har jeg hard astma hvor legene vet at jeg ikke har kontroll på den ennå og at akutt medisiner ikke fungerer.

Jeg har også alt av pollen allergi. Så syns selv jeg er ekstremt surrete om dagen, er på jobb, men bare såvidt. Har så lyst til å fungere..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...