Gå til innhold

Visum til Russland, erfaringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har så lyst til å reise til St. Petersburg og forstår man må ha visum. Synes det var litt kaotisk på siden til ambassaden, og lurer på om jeg kan sende inn elektronisk eller om jeg må møte opp på ambassaden?

Har forstått at man må ha invitasjon, og at man kan få dette fra hotellet f.eks.

Noen som har fått visum i nyere tid og kan fortelle meg litt om prosessen?

Anonymous poster hash: 241fc...29c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså, om jeg har forstått det rett nå, må ha søknad, pass, ekstra bilder, reiseforsikring som gjelder i Russland, og en invitasjon fra hotellet?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ingen? :trist:

Skrevet

Nå har jeg aldri søkt visum for Russland, men det vanlige er vel det du nevner ovenfor. Bed oppmøte på ambassaden levere du en ferdig utfylt søknad som du sikkert finner på nettet. En hotel reservasjon som viser til at du har et sted å bo under besøket. Pass bilde, gyldig reiseforsikring. Passet ditt, som skal være gyldig i minimum 3-6 måneder? Så ringer de deg vel opp når den er ferdig behandlet, og da betaler du for visumet og kan hente passet ditt😊 eller så kan du sikkert ta kontakt med visumservice, de har vel mer konkret oversikt over reglene for de ulike landene. De kan også hjelpe deg med å søke mot betaling.

Skrevet

Ambassaden har sin egen visumservice, så det er enklere å søke gjennom dem enn direkte til ambassaden. Www.ifs-norway.com. Hvis du ikke bor i nærheten av Oslo eller Kirkenes kan du sende alle papirer via post, null problem.

Visum til Russland er ikke så vanskelig, de er veldig rutinerte på IFS, og kan svare på alle spørsmål.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg benyttet meg av en visumtjeneste som ordnet alt. Mye lettere.

www.visumservice.no var det.

Anonymous poster hash: 97775...ed2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...