Gå til innhold

Anoreksi - voldsomt sinne?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har de siste årene slitt med anoreksi, og har merket at jeg får et voldsomt sinne og raseriutbrudd noen ganger når ting går meg imot. Har aldri opplevd slikt tidligere i livet.

Kan for eksempel skrike helt vilt, kaste ting i gulvet (små som store), slå hardt i vegger, og en gang truet jeg min mor med knyttneven.. (ikke stolt av dette..)

Jeg føler meg så fæl som har slike utbrudd. Det er nesten som jeg blir en annen person, og ikke klarer jeg å tenke helt klart heller. Gjerne en halvtime senere innser jeg hva jeg har gjort og angrer veldig..

er det flere enn meg i samme situasjon som har opplevd dette?

Anonymous poster hash: 7677f...49e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sliter selv med anoreksi, og kjenner meg godt igjen. Jobber veldig hardt med å bli frisk for øyeblikket så har lest utallige artiker og bøker om emnet. Når man sulter seg forsvinner ikke bare magefettet, men fettet i hjernen også (dette er fett du IKKE vil miste). Dette gjør at man ikke blir helt seg selv, gjerne likegyldig, og kan også ha raseriutbrudd som du beskriver. Jeg opplevde/opplever blant annet ekstreme humørsvingninger, mangel på interesse, likegyldighet, slapphet, depresjon og søvnvansker.

Er det noe jeg har lært så er det at den beste og eneste medisinen er mat. Mat i store mengder. Kroppen trenger alt den kan få for å reparere seg. Jeg håper virkelig å prøver å komme deg ut av denne forferdelige sykdommen. Livet har så mye mer å tilby. Sender over en stor klem :yvonne:

Anonymous poster hash: a3ac1...5b6
  • Liker 1
Skrevet

Som nevnt over, så er det ikke uvanlig at man rett og slett ikke er seg selv når man sliter med maten og er underernært og/eller undervektig. Det er helt forferdelig, både for en selv og for de rundt. Når mat, hvile og friskere tanker kommer mer på plass, vil man finne tilbake til seg selv :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke anorexia, men var veldig syk over to år. Mistet masse kilo og jobber nå med å gå opp i vekt igjen. Den perioden jeg var syk fikk jeg minimalt med mat i meg, all mat gjorde meg uvel.

Men jeg hadde noen sinneturer som var helt vanvittige, og jeg er egentlig et veldig rolig menneske. Jeg har det ikke med å skjelle ut folk, men ved flere anledninger gikk jeg bananas over småting.

Nå er formen bedre og sinnet er under kontroll, men du verden så skummelt!

Anonymous poster hash: b3c2e...46f
AnonymBruker
Skrevet

Ja, opplevd det jeg også. Det går over når man blir friskere :)

Anonymous poster hash: 31080...f70
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt anoreksi og var eksplosiv sint selv da jeg var syk. Det har gått over. :)

Anonymous poster hash: 93ad0...865
AnonymBruker
Skrevet

Uplanlagte matsituasjoner gjør meg så utrolig sinna. Jeg takler det ikke. Da kan jeg bli sint på hvem som helst.. hvor "eksplosiv" eller hvilken måte jeg blir sint på kommer jo an på hvem jeg er med.

Anonymous poster hash: 9f40a...997

Skrevet

I tillegg til at hjernen "slankes/mister fettet" har du også veldig lavt blodsukker. Lavt blodsukker gjør selv friske mennesker svært aggressive/sinte/irriterte/hissige for små bagateller.

AnonymBruker
Skrevet

Legger ved denne linken her fra youtube, der hun sier noe av det samme som de andre her, om at det blir vanskelig å kontrollere sinnet, fordi personer med anoreksia sliter med regulering av følelser generelt.

Anonymous poster hash: 36c3f...c11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...