AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #1 Skrevet 3. mars 2015 Jeg er ei jente på 20 år, 160 cm og ca. 48 kg. Har et ønske om å legge på meg litt, og snakker da om to-tre kilo. Vil gjøre dette på en sunn måte. Jeg trener omtrent 4-5 ganger i uka, og har tenkt å fortsette med dette, men øke matinntaket sammenlignet med tidligere. Siden jeg da vil gå i kalorioverskudd per dag (har hatt stabil vekt i lang tid nå, så mer mat vil gi kalorioverskudd), kommer jeg jo til å legge på meg. Men siden jeg ikke vil gå opp mer enn to-tre kilo, og heller ikke vil gå ned igjen etter vektoppgangen, hva skal jeg da gjøre når jeg har gått opp så mye som jeg ønsker? Er redd jeg kommer til å legge på meg mer enn ønskelig dersom jeg fortsetter med samme mengde mat, og redd jeg kommer til å gå ned til der jeg er nåigjen dersom jeg kutter ned på matmengden og spiser like mye som jeg har gjort til nå. Noen som kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: a3497...f3e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #3 Skrevet 3. mars 2015 Jeg vet ikke hva du trener, men anbefaler styrke om du vil litt opp i vekt. Sleng på en proteindrikk etter trening. Jeg synes ikke 2-3 kilo er av så viktighet at du behøver å legge om kostholdet og gjøre det "komplisert" for deg selv. Anonymous poster hash: 66980...a99
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #4 Skrevet 3. mars 2015 Jeg vet ikke hva du trener, men anbefaler styrke om du vil litt opp i vekt. Sleng på en proteindrikk etter trening. Jeg synes ikke 2-3 kilo er av så viktighet at du behøver å legge om kostholdet og gjøre det "komplisert" for deg selv. Anonymous poster hash: 66980...a99 Takk for fine tips, men det var ikke det jeg spurte etter. Jeg vil ha råd for hva jeg skal gjøre når jeg har gått opp det jeg ønsker, for å ikke gå opp enda mer, eller gå ned tilbake dit jeg er nå igjen. Jeg trener en fin kombinasjon mellom løping, gå-/skiturer, styrketrening, gruppetimer osv. Anonymous poster hash: a3497...f3e
Ingvilddd Skrevet 3. mars 2015 #5 Skrevet 3. mars 2015 Når du øker matinntaket og dermed går opp i vekt, ser jeg for meg at du vil bli på denne vekta dersom du kutter litt ned på antallet kalorier, slik at du spiser omtrent tilsvarende som du gjør nå. Siden du holder vekta nå med det kaloriinntaket du har, vil du jo også holde vekta stabil med et tilsvarende kaloriinntak, selv om du veier noen kilo mer Nå er ikke jeg noen ekspert, så du må ikke stole helt på det jeg sier… Er bare slik jeg ser det for meg!
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #6 Skrevet 3. mars 2015 Avokado og nøtter er gode kilder til sunt fett (aka vektoppgang i store mengder). Inkludér gjerne sjokolade også. Spis mer kalorier enn du forbrenner. Når du har nådd målvekten kan du kutte litt ned på kaloriene sånn at det går i 0. Anonymous poster hash: 67eb9...a4a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå