AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #1 Skrevet 3. mars 2015 Til høsten har jeg mulighet til å komme inn i begge byene, men ett valg må jeg jo ta. Noen som har erfaring med byene? Vanskelig å få jobb ved siden av studiene?Anonymous poster hash: 60e4d...156
kamillete Skrevet 3. mars 2015 #2 Skrevet 3. mars 2015 Jeg har ikke vært i Bergen før men har bodd i Fredrikstad. Jeg er veldig glad i byen! Det er ofte arrangementer i byen og folk i gatene. Fint uteliv er det der også. Er kanskje et pluss at det er såpass kort vei til både Oslo og Sverige? :-)
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. mars 2015 #3 Skrevet 3. mars 2015 Har vært mye i Bergen og bor rett ved fredrikstad. Ville definitivt valgt Bergen! Mye koseligere by!
Nuttery Skrevet 3. mars 2015 #4 Skrevet 3. mars 2015 Jeg bor i Fredrikstad. Trives IKKE. Dra til bergen.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #5 Skrevet 3. mars 2015 Elsker Bergen! Er østlending og har bodd i Bergen i 7 år mens jeg har studert. Fantastisk flott by. Anonymous poster hash: 9ce58...b0a
Aviale Skrevet 3. mars 2015 #6 Skrevet 3. mars 2015 Bergen er en flott studentby! Jeg har ikke vært i Fredrikstad, men jeg er rimelig sikker på at Bergen har mer å tilby. Sentrum er ganske liten, gangavstand til alt. Byfjellene rett ved, det er bare å ta seg en fjelltur når man vil. Og et veldig bra studentmiljø! Her er det mange studenter som kommer fra hele landet - dvs er det også mange som ønsker å skaffe seg en ny vennekrets her. Det er veldig mange organisasjoner/aktiviteter å bli med på, alt fra friluftsliv, filmklubber, korps/orkester, mange idretter både hos HIBI og BSI, buddy-program hvor du kan møte internasjonale studenter osv. Og selvsagt mange utesteder med billige studentpriser. Velg Bergen! :D Om du søker Høgskolen i Bergen får du i tillegg mest sannsynlig gå på en helt ny skole som er veldig fin, med fine leseplasser på biblioteket. Det er ganske mange om benet på jobbmarkedet i Bergen slik jeg har opplevd det, men vil du jobbe på f.eks matbutikk er det bedre å bare søke/spørre direkte hos butikken enn å lete gjennom annonser. Men ekstremt stramt er det nok ikke - de fleste jeg kjenner har skaffet seg jobb her uten noe særlig problemer, og neste uke er det et arrangement der Bergen kommune tilbyr studentene 700 deltidsjobber.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 #7 Skrevet 6. mars 2015 Hvis du skal studere og det står mellom de to, dra til Bergen. Bergen har et utrolig bra og allsidig studentmiljø, Fredrikstad...vel...eh...nei.Anonymous poster hash: af8c9...852
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå