AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #21 Skrevet 3. mars 2015 Gjør det dere føler for. I min fetters konfirmasjon var det mor og stefar som inviterte, i andre inviterer alle tre, noen ganger bare de biologiske og andre gangerbare konfirmanten. Jeg hadde ikke tenkt over det i det hele tatt. Anonymous poster hash: ed802...7f8
Biloba Skrevet 3. mars 2015 #22 Skrevet 3. mars 2015 Jeg er vant med at konfirmanten inviterer, men ikke alle har hatt skriftlig invitasjon engang, ikke så formell familie her. Skal foreldrene invitere synes jeg det er mest naturlig at kun biologiske foreldre står, med mindre det helt mangler samvær med den andre forelderen.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #23 Skrevet 3. mars 2015 Er selv vant med at konfirmanten inviterer. En slekltning av meg har skilte foreldre. De hadde to konfirmasjoner. På invitasjonene stod det hilsen mors navn og stefars navn, og fars navn og stemors navn.Anonymous poster hash: cd22f...58b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #24 Skrevet 3. mars 2015 Faren og jeg er skilt for mange år siden, jeg er gift på nytt. Mannen min har vært en del av konfirmantens dagligliv i mange år. Økonomisk sett bidrar vi alle tre, det er jeg og mannen min som tar oss av det meste av det praktiske omkring konfirmasjonen. Ingen konflikter. Nå har jeg kjøpt inn invitasjonskort og blir litt i stuss: Det er jo foreldrene som inviterer og holder fest til ære for konfirmanten. Blir det rart om det står "Trine, Per og Knus" inviterer til konformasjon? Hva gjør andre med skilte foreldre, steforeldre etc.Anonymous poster hash: b2e57...49e Mor og far inviterer på vegne av sitt barn. Kun navnene til mor og far som vertskap står i invitasjonene. Uansett historikk så har barnet en mor og en far: og det er snakk om mors og fars elskede barn. Det er ingen tvil om dette, der det er godt samarbeid, er min oppfatning.Anonymous poster hash: ada7c...7c8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #25 Skrevet 3. mars 2015 Jeg er også vandt til at det er konfirmanten som innviterer.Anonymous poster hash: ec914...4cd Jeg og:) Folk skjønner jo uansett at det er foreldrene som arrangerer. Anonymous poster hash: 5616f...b36
Euphemia Skrevet 3. mars 2015 #26 Skrevet 3. mars 2015 Ang ts sitt spørmål: den som betaler gildet er vertskap. Er far med og betaler skal han stå på invitasjonen. Støtter denne. Om alle tre betaler, er alle tre vertskap. Og hva vitner vel om bedre samarbeid enn dét? 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #27 Skrevet 3. mars 2015 her er vi vant til at det er konfirmanten som inviterer. Min datter var konfirmant for to år siden og det stod kun hennes navn på invitasjonen. Og så navn og telefonnummer for kontakt til slutt. Det er tross alt konfirmantens dag, ikke foreldrenes dag. Anonymous poster hash: 7b05e...93d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå