Gå til innhold

Legetime, hvordan legge frem.

Fremhevede innlegg

Gjest Sådetså
Skrevet

Så da har jeg altså falt sammen å krøpet til korset å bestilt legetime etter mye mas fra venner. Hadde ett samlivsbrudd i November som forandret livssituasjonen min drastisk, trodde alt ville bli mye bedre for alle parter men slik ble det altså ikke. Sitter nå og er deprimert å har mistet all livsgnist, energi og alt som gjorde meg til meg.

Har som nevnt legetime snart, om 14 dager. Hvordan skal jeg legge dette frem for å bli tatt på alvor? Sover fint lite om nettene, våkner som oftest etter en time å kaldsvetter etter mareritt noe som ikke er normalt for meg. Blir også veldig raskt både sentimental å trist, noe som iallefall ikke er normalt.

Har aldri klart å snakke skikkelig om følelser eller egen situasjon tidligere verken med venner eller andre, så jeg lurer på hvordan i alle dager jeg skal klare å si dette til en nøytral part jeg ikke har noen form for relasjon for.

Har prøvd å "manne" meg opp men ender bare opp i sammenbrudd. Hadde sist ett igår på jobb, satt heldigvis innelåst på kontoret som er nokså lydisolert. Helt oppløst å tåreverket fikk jobbe. Og jeg er en av dem som "aldri" gråter, kan muligens felle en tåre i begravelser eller lignende men ikke ellers.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forbered deg allerede nå og skriv ned det du vil snakke om, så kan du lage kortversjonen med stikkord som du kan ta med deg til timen. Det er din legetime og du snakke om det du vil der. Legen er der for deg. :)

Anonymous poster hash: fa26e...eab
  • Liker 1
Gjest Godjente
Skrevet

Skriv alt ned på papir og gi det til legen din. Det gjorde ei venninne av meg med depresjon. Så får legen lese igjennom brevet og ta stilling etterpå :)

Lykke til :)

Gjest Sådetså
Skrevet

Jo, kan jo prøve på det. Blir iallefall altfor sært å sitte å prate om kjenner jeg, gruer meg iallefall noe vanvittig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om dette er til hjelp for deg, men jeg prøver :).

Jeg gikk igjennom et samlivsbrudd samtidig som det ene barnet mitt ble alvorlig syk, og jeg ente også med å gråte og gråte, jeg er heller ikke noen gråtekone.

Fikk time hos psykolog og da fikk jeg vite at jeg var deprimert. Jeg har aldri hatt noe med nervene og ikke noen i familien heller, vi er psykisk sterke. Men det ble tydeligvis for mye å takle på en gang og jeg ble deprimert.

Jeg er frisk nå, men det var en kjempevond tid-kan du være deprimert?

Anonymous poster hash: 6f328...3b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...