Gå til innhold

Så lei av spm om smerteterskel!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt kroniske smerter i 2,5 år i kvinnedelene mine. Følelse av å bli stukket av kniv i eggstokkene og store menstruasjonssmerter. Men det eneste de har funnet var en gang på UL der de fant litt blod og væske i bukhulen og en annen gang de fant store lymfeknuter i høyre side.

Men de tror jeg kan ha endo bak livmor.

Uansett. Jeg har så mange ganger fått høre av legen og flere gynekologer at jeg kanskje har lav smerteterskel. Altså tror de ikke smertene er så ille.

Jeg har vært i ulykke nå og revet ut mange nerver og sener og sydde uten at bedøvelsen funka noe særlig. Legen sa at det bare er jeg og polakkene som tåler så mye og var mektig imponert over hvor godt jeg taklet smertene. For de smertene jeg har så ofte i magen er 10 ganger verre.

Men legene virker å ha gitt meg opp. At de nesten ikke tror det er så ille. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 136d7...fbc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytte lege! :)

Kjenner til det der, den følelsen av å ikke bli tatt seriøst av fastlegen iallefall.
Mm, jeg hadde en fastlege som ikke tok meg seriøst av magesmertene som jeg hadde, det var ikke før jeg bodde ett år i USA hvor jeg dro inn til legen der og fortalte om smertene, av og til kunne det stråle opp til skulderen eller gi meg stikking i mellomgulvet, av og til fikk jeg også skikkelig vondt når jeg pustet.
Og plutselig fikk jeg en ny time slik at de kunne utføre en gastroskopi og der 2 ganske store magesår >.<
Dette hadde jo jeg gått med lege til ganske ofte, hjemme i Norge, men de tok det aldri seriøst, fortalte meg at jeg bare var forstoppet...

Egentlig burde jeg bare ha byttet fastlege i Norge, men det var ikke bare bare å gjøre det heller, bodde i en liten by, hvor det bare var 3 fastleger i hele byen :fnise:

Var kanskje litt off-topic, men man vil jo helst ha en lege som faktisk hører på deg og tar ting seriøst :)
Folk er forskjellige, ikke alle takler ting likt.

AnonymBruker
Skrevet

Har samme problem. Skadet ryggen på trening og fikk konstatert prolaps + noe greier med skivene. Legen mener nå at det har gått over og at det ikke gjør vondt lenger.

Faen heller, hadde gjerne hatt nyrestein 1 gang i uken fremfor dette.

Anonymous poster hash: 2e50f...acd
AnonymBruker
Skrevet

Om du har lav smerteterskel eller ei, så har du jo uansett veldig vondt. Det er jo din oppfatning av smertene som er avgjørende. Hvis du har så vondt at du ikke fungerer bra, så har du jo det uansett. Bytt til en annen lege, det er nok den smarteste løsningen.

Anonymous poster hash: 10e1a...fdb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd samme smerter som deg, og det er helt grusomt. Kan faktisk ikke beskrive hvor ille det er, har hørt det kan sammenlignes med rier, men har aldri født selv. På det verste besvimer jeg, og jeg er helt utmattet når smertene gir seg. Jeg får de under menustrasjon, men de går vekk etter noen timer. Men hvis jeg f.eks er ute når de kommer er det bare å komme seg hjem så fort som mulig, har ikke sjangs til å stå oppreist.

Hvis det er endometriose må du finne en ekspert. Mange leger har ingen kunnskap om dette, selv om det er mange kvinner som plages av dette.

Ta en titt her http://endometriose.no/

Håper du finner ut av det.

Anonymous poster hash: 96449...a92
  • Liker 1
Skrevet

Om du har lav smerteterskel eller ei, så har du jo uansett veldig vondt. Det er jo din oppfatning av smertene som er avgjørende. Hvis du har så vondt at du ikke fungerer bra, så har du jo det uansett. Bytt til en annen lege, det er nok den smarteste løsningen.

Enig i dette! Smerte varierer fra person til person og det er din opplevelse av smerte som skal legges til grunn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo gynekologene som er hovedprobemet. Derfor løser det ingenting å bytte fastlege

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd samme smerter som deg, og det er helt grusomt. Kan faktisk ikke beskrive hvor ille det er, har hørt det kan sammenlignes med rier, men har aldri født selv. På det verste besvimer jeg, og jeg er helt utmattet når smertene gir seg. Jeg får de under menustrasjon, men de går vekk etter noen timer. Men hvis jeg f.eks er ute når de kommer er det bare å komme seg hjem så fort som mulig, har ikke sjangs til å stå oppreist.

Hvis det er endometriose må du finne en ekspert. Mange leger har ingen kunnskap om dette, selv om det er mange kvinner som plages av dette.

Ta en titt her http://endometriose.no/

Håper du finner ut av det.

Anonymous poster hash: 96449...a92

Jeg har tatt lap. Det er ikke mye mer de kan gjøre sier de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...