Gå til innhold

Dilemma ang. jobbsøking

Gjest Purple

Anbefalte innlegg

Jeg venter på svar ang. en jobb jeg har vært på intervju for. Regner med å få svar i løpet av de nesten to ukene. Tror jeg har en ganske god sjans til å få jobben. Men!!! Om en drøy uke skal jeg på et intervju til en jobb jeg har kjempelyst på (har ikke fullt så lyst på den jeg venter på svar om, pga at den er på en kant av landet jeg ikke har lyst til å bo i).

Det jeg lurer på er: hvis jeg får tilbud fra jobb nr. 1, kan jeg da si at jeg må "tenke litt på det" eller noe sånn, mens jeg venter på svar fra den andre? Jeg kan jo ikke takke nei, for en jobb må jeg jo ha, men det jeg er redd for er at jeg takker ja til jobb nr. 1, og så får tilbud fra jobb nr. 2. Hva gjør man da? Kan man si opp før man begynner jobben liksom?

Kanskje teit å bekymre seg før det evt. skjer, men det er greit å ha tenkt litt gjennom ting, syns jeg...

Noen som har noen tips ang. hva jeg bør gjøre, skulle jeg få tilbud fra jobb nr. 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du vil uansett få tilsendt en kontrakt. Da kan du spørre om hvor lang frist du har. Denne tiden dette tar, vil kanskje være nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å takk for tilbudet og komme tilbake etter en dag eller to. Særlig siden det innebærer flytting.

Så ringer du den andre jobben og sier at jeg har fått et tilbud, jeg må gi svar si og så - og si at jeg har mer lyst til å jobbe hos dere, når kan dere gi meg svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...