AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #1 Skrevet 2. mars 2015 Har man lov å gi barneskoleelever fri fra skolen og for eksempel sende dem tidlig hjem uten å varsle foreldre? Hvem kan man ev. klage til?Anonymous poster hash: 15ddc...317
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #2 Skrevet 2. mars 2015 Har man lov å gi barneskoleelever fri fra skolen og for eksempel sende dem tidlig hjem uten å varsle foreldre? Hvem kan man ev. klage til?Anonymous poster hash: 15ddc...317 det har jeg liten tro på. hva om foreldrene skal hente ungene, noe skjer på veien å ikke blir oppdaget før evigheter etterpå? først og fremst ville jeg snakket med rektor. Anonymous poster hash: 8e50c...e8f
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #3 Skrevet 2. mars 2015 Fra 1.- 4. trinn er det ikke lov. Fra 5.trinn og opp er det lov innen rimelighetens grenser... (Altså en halvtime tidligere av uforutsette hendelser e.l.) Ellers skal det varsles på forhånd. Anonymous poster hash: 02d9c...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #4 Skrevet 2. mars 2015 Det kommer an på om det er 1.-4.klasse eller 5.-7-klasse, og det kommer an på hvor lenge det er snakk om. Kunne fint sendt mine 6.klassinger hjem en time tidligere om det var noe spesielt, men det har aldri skjedd og kan ikke tenke meg hva som skulle vært grunnen til det. Vi har for lite tid i skolen fra før om vi ikke skal sende dem tidligere hjem også :-) Du kan vel bare ringe skolen? Anonymous poster hash: d0c5b...aea 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #6 Skrevet 2. mars 2015 Fra 1.- 4. trinn er det ikke lov. Fra 5.trinn og opp er det lov innen rimelighetens grenser... (Altså en halvtime tidligere av uforutsette hendelser e.l.) Ellers skal det varsles på forhånd.Anonymous poster hash: 02d9c...ac8 Er det noe lov som sier dette? Jeg er allmennlærer og har aldri hørt om dette før. Jeg vet at ungenr må ha skriftlig fritak fra SFO, men at det ikke er lov å sende barn hjem tidligere fra 1.-4. trinn har jeg aldri hørt om. Verken 13 år i jobb eller 5 år under utdanning. Anonymous poster hash: 99907...ad5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #7 Skrevet 2. mars 2015 Kunne fint sendt mine 6.klassinger hjem en time tidligere om det var noe spesielt, men det har aldri skjedd og kan ikke tenke meg hva som skulle vært grunnen til det. Anonymous poster hash: d0c5b...aea For eks. Hvis man er på tur, og man går forbi huset på vei hjem. Min sønn gikk i 3.klasse, og jeg var med på turen. Naboen gikk også hjem(selv om det ikke var avklart med foreldre). Men hun skulle jo gått hjem uansett etter skolen. Og hun pleier å være alene etter skolen.Anonymous poster hash: 93d11...da1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #8 Skrevet 2. mars 2015 Er det noe lov som sier dette? Jeg er allmennlærer og har aldri hørt om dette før. Jeg vet at ungenr må ha skriftlig fritak fra SFO, men at det ikke er lov å sende barn hjem tidligere fra 1.-4. trinn har jeg aldri hørt om. Verken 13 år i jobb eller 5 år under utdanning.Anonymous poster hash: 99907...ad5 Det er vel kanskje ikke nedfelt i et lovverk, men det er vel allikevel lov å bruke hodet? Det sier seg selv at en 6-åring kanskje har et problem når hen har blitt sendt hjem et par timer før ordinær skoleslutt og den som skal hente barnet ikke aner noen verdens ting? Anonymous poster hash: b275d...65c 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #9 Skrevet 2. mars 2015 Det er vel kanskje ikke nedfelt i et lovverk, men det er vel allikevel lov å bruke hodet? Det sier seg selv at en 6-åring kanskje har et problem når hen har blitt sendt hjem et par timer før ordinær skoleslutt og den som skal hente barnet ikke aner noen verdens ting?Anonymous poster hash: b275d...65c Det er lov å bruke hue,ja. Reagerte på at du (eller en annen anonym) skrev "det er ikke lov". Anonymous poster hash: 99907...ad5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #10 Skrevet 2. mars 2015 Ettersom skolen har ansvaret for elevene i SKOLETIDEN vil jeg vel tro at det ikke er lov å sende små barn (som de minste faktisk er) hjem uten at foreldrene vet det. Hvem har ansvaret om noe skulle skje? Finner ikke nedskrevet lov om dette, annet enn at skolen har ansvaret for elevene i skoletiden. Dessuten blir det alltid på vår skole, varslet dersom skolen slutter tidligere, og elever på 1. - 4. trinn får tilbud om tilsyn frem til ordinær skoleslutt/sfo - tid..... Anonymous poster hash: 02d9c...ac8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #11 Skrevet 2. mars 2015 For eks. Hvis man er på tur, og man går forbi huset på vei hjem. Min sønn gikk i 3.klasse, og jeg var med på turen. Naboen gikk også hjem(selv om det ikke var avklart med foreldre). Men hun skulle jo gått hjem uansett etter skolen. Og hun pleier å være alene etter skolen.Anonymous poster hash: 93d11...da1 Din sønn hadde deg med, da var du jo varslet.. Og dersom skoledagen var slutt var jo det en grei sak. Anonymous poster hash: 02d9c...ac8 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #12 Skrevet 3. mars 2015 Din sønn hadde deg med, da var du jo varslet.. Og dersom skoledagen var slutt var jo det en grei sak. Anonymous poster hash: 02d9c...ac8 Poenget var heller ikke min sønn, Men naboen som ikke hadde foreldrene med, og det var ca1 time til skolen sluttet.Anonymous poster hash: 93d11...da1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå