Gå til innhold

om å kjøre opp


Mona26

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å nærme meg oppkjøring...og gruer meg helt sinnsykt. Håper å kunne lære litt av andre. Hvordan gikk din oppkjøring? Hva gjør at man stryker? Hvordan var sensor?

På forhånd, tusen takk 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) husker min oppkjøring ganske godt!

Fikk skryt for dette:

- bruk utvendig og innvendig speil mye, spesielt hver gang du kjører inn på en ny vei

-ikke bare kikk lett til siden, men snu litt på hodet så sensor virkelig ser at du snur deg/følger med

-når du kjører bortover en vei med sykkelfelt så kikk gjerne en gang eller to i blindsonen... Du vet ALDRI når en syklist er bak/ved siden av deg

- hold vikeplikten, og vis at du bremser ned, spesielt bak busser og ved fotgjengerfelt

- vær hensynsfull uten å skape unødvendig kø

- behold roen, for dette kan du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BonBon

Første gang var veldig kjip mens andre gikk som en drøm. Husk at alle er nervøse og sensoren ser bort fra det. Hold fokuset ditt på veien, speilene og blindsonen, stol på deg selv og dine evner og slapp av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) husker min oppkjøring ganske godt!

Fikk skryt for dette:

- bruk utvendig og innvendig speil mye, spesielt hver gang du kjører inn på en ny vei

-ikke bare kikk lett til siden, men snu litt på hodet så sensor virkelig ser at du snur deg/følger med

-når du kjører bortover en vei med sykkelfelt så kikk gjerne en gang eller to i blindsonen... Du vet ALDRI når en syklist er bak/ved siden av deg

- hold vikeplikten, og vis at du bremser ned, spesielt bak busser og ved fotgjengerfelt

- vær hensynsfull uten å skape unødvendig kø

- behold roen, for dette kan du!

Takk for gode og nyttige tips! Har aldri tenkt så mye over med dette ang sykkelfelt. Det skal jammen meg bli en vane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode og nyttige tips! Har aldri tenkt så mye over med dette ang sykkelfelt. Det skal jammen meg bli en vane!

Ja jeg slapp med skrekken på en av mine første timer, med en refleksbekledd supersyklist rett bak meg et stykke... Begge skulle til høyre heldigvis, det kunne gått riktig galt om han skulle rett frem:0

Kjørelæreren sa selvfølgelig fra men det var veldig skummelt å innse hvor blind man er når folk er i bliindsonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke brems ned for tidlig. Dette er en strykgrunn. selv holdt jeg på å stryke på dette. men jeg var stor kjeften og snakket for meg. forklarte og sa hvorfor. og da besto jeg.

så enda en ting jeg lærte den timen, oppdager du en feil du har gjort, fortell det underveis eller etterpå når du får spørsmål om du vil si noe ang kjøringen din. Fortell alle feil du vet om. Dette viser at du er klar over feilene og at du trolig ikke vil gjøre de igjen.



Anonymous poster hash: 35e3f...604
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare husk at det ikke er verdens undergang om du stryker. Man kan være uheldig å komme i en situasjon som hadde løst seg helt fint i real life, men som betyr stryk på en førerprøve.

Ellers synes jeg det var hjelpsomt å ha med kjørelæreren i bilen, hun kjente meg jo og hadde "troa" på meg, så det ble litt mer avslappet stemning.

Gå fort over bilen sammen med kjørelærer før oppkjøring, hvor er langlys, oljetank osv.

Ta deg god tid til alt du skal gjøre, begynner du å stresse så gjør du gjerne dumme feil. Dessuten føler man somregel tida går mye saktere enn det den faktisk gjør.

Lykke til :) det går nok så bra så :)

Anonymous poster hash: 48078...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde oppkjøring 22 januar og gruet meg også veldig mye, men det gikk helt fint :) Den største feilen jeg gjorde var å vingle mellom to filer før en rundkjøring. Jeg ble forvirret av skiltet, som først viste at jeg skulle ligge i venstre fil, og så i høyre, så det endte med at jeg lå midt i mellom.. haha. Sensor sa etter førerprøven, at hvis man er usikker på hvilken fil man skal legge seg i, så er det bedre å ligge i feil fil enn midt i mellom :P Så ikke gjør den feilen hvertfall :) Utenom det så gikk førerprøven veldig bra, så jeg bestod likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensoren min snakket så mye at jeg kjørte feil, men det gikk fint (hvertfall når jeg påpekte at han snakket hakket for mye).

Jeg sjekket speilet for lite og stoppet for en unge som sto i veikanten og skulle over, selvom det ikke var overgangsfelt.

Jeg besto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppkjøring om litt over 20 dager selv! Gruer meg som bare det, da jeg vet at jeg har en tendens til å gjøre slurvefeil når jeg blir stressa. Prøver å øve fra meg dette nå, så her må jeg følge med! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...