Gå til innhold

modifisert utgave av innlegg...


waco

Anbefalte innlegg

Å sånn ja.Da kan det hende jeg henger meg litt mer opp i ordbruken her enn det andre gjør.Pen og uren er liksom ikke ord jeg forbinder med det å barbere seg.

Greit, det var et teit eksempel :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vilde23

Nå er det jo ikke bare kvinner som barberer bort hår da. Veldig mange menn barberer seg jo omtrent hver dag i ansiktet. Noen vokser også overkroppen. Og mange barberer seg til og med også nedentil. Så menn kan jo også spørre hvorfor?

Kanskje noen føler seg mindre presentabel med 3 dagers skjegg. Akkurat som en kvinne med hår under armene ville følt seg om hun kom i fin middag med hår under armene i en ermeløs kjole.

En annen ting er at dette med kroppshår på en måte blir sett på som en maskulin ting. Hår under armene og på overleppa er ikke noe man forbinder med en kvinne. Ingen reagerer vel om en mann kommer med masse hår på leggene og under armene i sommervarmen. Om en kvinne har det så vil nok de fleste både menn og kvinner synes det er uatrakktivt og rett og slett litt sløvt! Det ser ustellt og lite feminint ut rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du, man kan godt sjekke litt selv også og ikke bare fable rundt i løse luften...

Du burde kanskje ta deg bryet å skjekke opp hva feministene på slutten av 60-tallet og hele 70-tallet var opptatt av? Dersom du faktisk ønsker å sette deg inn i denne problemstillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten din kilde til kvinnes barbering playboy? Annen kunnskap om kvinnen du har derfra?

Playboy ville kanskje bare vært en presentasjon....et slags sammenligningsgrunnlag.....

Det beste er nok å bruke sine egne øyne....reise litt rundt...og se ting selv. Man tror jo uansett ikke på noe man har blitt fortalt...

Allerede på slutten av 90-tallet så jeg noen tyske jenter på epcot-avdelingen i florida som hadde masse hår under armene ved swimmingpoolen da jeg var og besøkte en kamerat som jobbet der.

Italia, frankrike og spania er også land jeg har sett folk ha mye kroppshår langs stranden....

Men dere tror vel at selv grekerne brukte dagen lang på å sole seg og smøre seg inn med solfaktor 30?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde kanskje ta deg bryet å skjekke opp hva feministene på slutten av 60-tallet og hele 70-tallet var opptatt av? Dersom du faktisk ønsker å sette deg inn i denne problemstillingen?

bare fortell meg hva disse såkalte "feministene" mente du....

Vi her jo her for å diskutere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig problemet i denne saken?? At noen kvinner barberer seg og andre ikke er vel ikke et problem i ordets rette forstand?

Hvordan man skal få amerikanerne til å forstå at man ikke kan bombe et land sønder og sammen kun fordi man tror noe,det er et problem.

Vel det var vel ikke akkurat pga at de trodde noe...

Det var nok mer utspekulert enn som så.

Men det visste jo mange lenge før angrepene ble satt igang. Mange av dem forsøkte å motarbeide det som var iferd med å skje, men de fleste er ganske maktesløse ved siden av presidenten (og co) i usa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg barberer meg fordi jeg er svak :wink: og lar meg påvirke av reklamen og samfunnet rundt meg. Hadde det ikke vært fordi det forventes, hadde jeg nok ikke giddet å barbere leggene. Armhulene mine vises svært sjelden fram offentlig, men jeg barberer dem likevel alltid, da jeg gjennom bla film og TV har blitt opplært til at det er ekkelt. Sånn er det bare, vi påvirkes av det vi ser, hvis ikke hadde det ikke vært så mye penger å hente i reklame.

I Farhenhairt 9/11 klarer faktisk BSdama og prestere å si;"Honestly I think we should trust our president in every decision he makes", - rett etter at vi seere blir presentert for den makabre krigen amerikanerne har igangsatt.

Den samme dama ble intervjua et par dager etter det forrige presidentvalget. Hun ble spurt om hva hun syntes og svarte da at hun stolte på foreldrene sine og kom til å stemme det samme som dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare fortell meg hva disse såkalte "feministene" mente du....

Vi her jo her for å diskutere....

De følte ihvertfall at barberingspresset var stort nok allerede da til at de følte behov for å gjøre opprør mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De følte ihvertfall at barberingspresset var stort nok allerede da til at de følte behov for å gjøre opprør mot det.

Men hva hadde de sagt idag da deres barnebarnjentunger forsvarer retten til å barbere bort armhulene og annet hår?

Er ikke det et lite hån mot de eldre feminstkvinnene som vi burde respektere, og se hele opprørert deres bli skåret i biter av knivskarpe blader svømt i gele og skum?

Hehe, jeg må nesten smile av dagens generasjons kvinners forakt mot sine eldre kvinner og deres kamp for frihet fra skjønnhetspress....

Waco

Men det er som jeg alltid har sagt, dette skjønnhetspresset eksisterer kun i deres eget hode... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det bare' date=' vi påvirkes av det vi ser, hvis ikke hadde det ikke vært så mye penger å hente i reklame.[/quote']

Jeg skjønner hva du mener Helena, det er egentlig litt enklere sånn, og la oss bli fortalt hvordan vi skal betrakte ting og hva som er viktig....

Men hva med å være innstilt på en kritisk kanal da? Tenke seg hva dem ikke viser på tv, eller hva reklamen ikke forteller...? Å bare se et glansbilde uten å kunne se at det er riper i lakken rimer ikke, alle bilder må ha en bakside, og hva er baksiden av denne forbruksmanien og iver etter et press som ikke en gang finnes?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg tenkte på da jeg så den annonsen er at den dama har tatt så mye solarium at hudkreften sannsynligvis har spredd seg til hårrøttene på henne,forferdelig stygge sko og er det en cockpit eller et tog hun sitter i?

Har det slått deg at den kvinnen er svart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva hadde de sagt idag da deres barnebarnjentunger forsvarer retten til å barbere bort armhulene og annet hår?

Jeg vet ikke hva de ville sagt, og strengt tatt er vel vi bare døtrene deres, men jeg synes iallfall at vi skal både få lov til å barbere oss, og få lov til å slippe. Og ja, selvsagt er dette ett kvinneskapt problem inni hodene våre, men da er det heldigvis bare å gi faen også. Jeg har aldri følt dette barberingspresset, og kan fint gå i skjørt med mine bleke stubbete legger. Men jeg synes det er gøy å barbere også, og gjør det når jeg har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og kan fint gå i skjørt med mine bleke stubbete legger. Men jeg synes det er gøy å barbere også.

Joda, vi vet jo at du er litt "avslappet" når det kommer til den daglig rengjøring i og med at du har løpt i skauen og blitt mp,.... noen bra erfaringer får man jo videre med seg i livet...

Men Usas 2 rikeste mann Warren Buffett har tjent masse penger på gilette. Og hvorfor har vi (dere) hjulpet ham med å bli så rik?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda' date=' vi vet jo at du er litt "avslappet" når det kommer til den daglig rengjøring i og med at du har løpt i skauen og blitt mp,.... noen bra erfaringer får man jo videre med seg i livet...[/quote']

mp? Hva er det?

Og jeg trodde ellers vi var blitt enige om at barbering ikke hadde noe med hygiene å gjøre... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...